Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Usikker på om jeg har koblet riktig

Anbefalte innlegg

Tror man pleier å koble opp ca på denne måten, se vedlagte tegning. Prinsippet blir vel sannsynligvis det samme selv om regulatoren har innebygd strømforsyning. Det er ganske vanlig å "ha med" en resistor på inngangen til regulatoren, men det kan se ut som om denne regulatoren ikke skal ha noen slik resistor. Grunnen til at man eventuelt bruker en slik resistor er for å "forme om" fra mA signal til spenning, volt signal.

post-92308-0-93216800-1467212059_thumb.gif

Endret av arne22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
arne22, den 29 Jun 2016 - 16:53, sa:arne22, den 29 Jun 2016 - 16:53, sa:

Tror man pleier å koble opp ca på denne måten, se vedlagte tegning. Prinsippet blir vel sannsynligvis det samme selv om regulatoren har innebygd strømforsyning. Det er ganske vanlig å "ha med" en resistor på inngangen til regulatoren, men det kan se ut som om denne regulatoren ikke skal ha noen slik resistor. Grunnen til at man eventuelt bruker en slik resistor er for å "forme om" fra mA signal til spenning, volt signal.

er litt usikker på dette her, men på selve dokumentasjonen til regulatoren så har de ikke nevn noe strømforsyner.

Og hva blir egentlig + og - koblingen på ECA regulatoren? :/

post-267082-0-09476600-1467223592_thumb.jpg

Endret av lawiet
Lenke til kommentar
Salt_Skin, den 29 Jun 2016 - 20:57, sa:Salt_Skin, den 29 Jun 2016 - 20:57, sa:

Jeg ville forsøkt meg på å koble terminal 10 på ECA til terminal 1 på instrumentet, og så koblet terminal 2 på instrumentet til ECA terminal 32 

Ja det skal jeg prøve, men just in case, hvis det ikke skulle virke, så kan jeg vel prøve det arne22 har tegnet opp, men vet ikke helt hvor på regulatoren jeg skal koble opp på tegningen hans. men hvis dokumentasjonen stemmer så skal jeg slippe å koble etter tegningen hans.

forresten, jeg skal kalibrere Dp cella også, og jeg har en unomat, hva skal jeg stille inn på unomaten? Jeg mener det skal være på read og int

post-267082-0-44709600-1467229786_thumb.png

Endret av lawiet
Lenke til kommentar

Nå kjenner ikke jeg til begrepet "unomat". Er dette et kalibreringsverktøy? 

Ja, men jeg fant ut av det. jeg skal bruke det til å kalibrere DP cella.

jeg skal også måle PH, og det må kalibreres, noe jeg har aldri gjort før. jeg finner nesten ingenting om den heller.

Lenke til kommentar

Tror "Unumaten" er lik med denne:

http://www.transcat.com/druck-ups-ii-iups-ii

For alle kalibreringer så gjelder jo det prinsippet at man sammenligner med et annet instrument som er mer nøyaktig. Det gjelder vel både trykk og PH.

Jeg har rent personlig ikke brukt noen av de instrumenttypene som er avbildet over, med unntak av DP-Cella, men sammenmontering og oppkoblin ser jo riktig ut.

Et lite obs: Noen slike DP-Celler som er av smart transmitter type har zero og span "skruer" som er deaktivert. Da kan man skru og skru og det skjer ganske nøyaktig ingen ting.

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...