Gå til innhold

Hjelp, nervene tar over..... Kjøreseddel.

Anbefalte innlegg

Heisann folkens, nå har det seg sånn at jeg fikk endeligt en jobb, jeg måtte gå kurs og måtte ta kjenntmannsprøve da dette var taxi, jeg besto kjenntmannsprøven og jobben står klar!, Fantastisk tenkte jeg, jeg sendte inn søknad om kjøreseddel får 1 uke siden, men kommer på..... jeg ble tatt for et båt motor tyveri... å beste av alt jeg var den som skulle levere motoren etter funn ikke stjele den, men sånn er det, av og til lønner det seg ikke og være snill... da jeg ble tatt for tyveriet, å tyven selv går fritt.

men pågrunn av dette, vil jeg få avslag på kjøreseddel ?? noen som vett?
sikkeligt nervøs får at denne jobben går i vasken, har hatt så mye uflax at jeg vett ikke hvormye uflax til jeg klarer.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søkeren må ha slik vandel at politiet ikke finner vedkommende usikket til å være fører av motorvogn som nevnt i yrkestransportslova 37a.

Ordrett fra Politiet sine nettsider, så kan man jo tolke det slik man vil, men jeg vil nå si at nei, det vil ikke ha noen innvirkning.

Endret av trollhatt
Lenke til kommentar

Med tanke på alle de kjeltringene som kjører drosje i dag tviler jeg på at det blir et problem.

Det står riktignok:

"Søkeren må ha slik vandel at politiet ikke finner vedkommende usikket til å være fører av motorvogn som nevnt i yrkestransportslova 37a."

Dersom den saken du nevner kan så vidt jeg forstår det kun bli brukt mot deg hvis den enda ikke er avgjort og du er "mistenkt".

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-45

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har værtfall betalt bot og betalt skader på motor. Så vil nå si jeg har gjort opp.

Da vil jeg nok tro det går bra! :-)

Okei, var nede på stasjonen idag får og høre om det gikk ann og få den fortere vurdert.

Ble dratt inn før hun sa " grunnen til at det har toke mer tid er pga det er større krav til kjøreseddel en førerkort, derfor tar det lengre tid me deg, og samt det er ferie, jeg sier ikke at du ikke får, men vi må diskutere dette "

Var ikke akuratt den hyggligeste beskjeden og få, da denne jobben betyr alt får meg nå....vært arbeidsløs 4år og har muligens et problem så gjør jeg ikke kan ha en hvilken så helst jobb.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har snakket med et par drosjesjåfører jeg kjenner i dag, og ingen av de kunne forestille seg at du ikke fikk kjøreseddelen på bakgrunn av det du her har oppgitt.

Vet det ikke er lett, men smør deg med litt tålmodig

Jupp, sitter fortsatt uten noe svar....og taxiselskapet vil egentligt hatt meg ut i jobb allerede.

fryktelig lang tid det tar...... takk for svar.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Har snakket med et par drosjesjåfører jeg kjenner i dag, og ingen av de kunne forestille seg at du ikke fikk kjøreseddelen på bakgrunn av det du her har oppgitt.

Vet det ikke er lett, men smør deg med litt tålmodig

Jupp, sitter fortsatt uten noe svar....og taxiselskapet vil egentligt hatt meg ut i jobb allerede.

fryktelig lang tid det tar...... takk for svar.

Hei!  Gammal tråd ja,  men korleis endte saken her?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...