Gå til innhold

GTX 1080 ASUS Vs MSI Vs Zotac


ilalo

Anbefalte innlegg

Hei

Har planer om å bestille GTX 1080 kort,men jeg er usikker på hva jeg bør velge,kanskje dere kan komme med tips og hva dere foretrekker og hvorfor

 

Har sett review av både Asus ROG Strix,MSI Gaming X og Zotac AMP Extreme edition og blir bare mer og mer usikker på hva jeg skal velge

Ønsker det kortet som er kjappest "out of the box",tenker ikke så mye på OC da jeg har lest diverse steder at man får bare hentet 5-10 fps toppen om man overklokker 

Støynivået er heller ikke noe jeg tenker på,heller ikke pris

En annen ting jeg lurer på er hvorfor prisene er så forskjellig,tenker da at ASUS koster 7,499,MSI koster 7,599 og Zotac koster 7,999

På forhånd takk til dere som måtte komme med svar/info

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke bryr deg så mye om pris, støy eller OC hvorfor er det da vanskelig å velge kort? Bare ta det som er finest.

Vil som skrevet over ha det kjappeste "out of the box" kortet :) 

Finest ja,hehe,får nok ikke til å se kortet siden hele casen min er svart =) 

Lenke til kommentar

I de fleste tilfeller betaler man flere hundre kroner ekstra for dette "factory overclock" greiene som man fint klarer selv etter noen minutter med fks Afterburner.  Nå nevner du heller ikke hva slags oppløsning du kjører på, men "Toppen 10fps" kan utgjøre en ganske stor forskjell spesielt hvis du spiller i 4K.

 

Når det gjelder raskest "out of the box" så ligger vel Zotac Extreme godt an uten at jeg skal si det for sikkert, tror ikke det finnes noe lagervare av de ennå heller.

Lenke til kommentar

Så lenge ikke kortene GPU-chipen har blitt spesiellt valgt ut, silicone lottery, og klokket himmelhøyt så har det ingenting å si. Jeg har et MSI (980) og er veldig fornøyd med det da TwinFozr kjøleren er bra. Som Nizzemann sa så tar du bare det som er på lager, hvis du ikke har noen spesielle preferanser. Så er Asus sine Strix kort også på topp i anbefalingslistene stort sett.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

 

Ta det som er på lager. Like bra alle sammen 

Har du noe erfaring med noen av de kortene som er nevnt over?

Blir nok en stund før noe kommer på lager dessverre :(

 

 

Har selv 2x Msi 1080 gaming X. Selvfølgelig bestillte jeg tidelig ;)

 

Bestill dette: http://www.multicom.no/inno3d-geforce-gtx-1080-twinx2/cat-p/c/p8833076

 

6890kr, og du har råd til en liten ssd i tillegg :)

 

Alle Pascal 1080 er tilnærmet like, siden alle får samme spenning, og gpuen er veldig strømgjerrig. :)

Lenke til kommentar

I de fleste tilfeller betaler man flere hundre kroner ekstra for dette "factory overclock" greiene som man fint klarer selv etter noen minutter med fks Afterburner.  Nå nevner du heller ikke hva slags oppløsning du kjører på, men "Toppen 10fps" kan utgjøre en ganske stor forskjell spesielt hvis du spiller i 4K.

 

Når det gjelder raskest "out of the box" så ligger vel Zotac Extreme godt an uten at jeg skal si det for sikkert, tror ikke det finnes noe lagervare av de ennå heller.

Enn så lenge så har jeg kun 1080p 144hz skjerm,blir å oppgradere skjermen ganske så snart :) 

Lenke til kommentar

 

 

Ta det som er på lager. Like bra alle sammen 

Har du noe erfaring med noen av de kortene som er nevnt over?

Blir nok en stund før noe kommer på lager dessverre :(

 

 

Har selv 2x Msi 1080 gaming X. Selvfølgelig bestillte jeg tidelig ;)

 

Bestill dette: http://www.multicom.no/inno3d-geforce-gtx-1080-twinx2/cat-p/c/p8833076

 

6890kr, og du har råd til en liten ssd i tillegg :)

 

Alle Pascal 1080 er tilnærmet like, siden alle får samme spenning, og gpuen er veldig strømgjerrig. :)

 

Aldri hørt om den leverandøren før ,vil helst velge en produsent som man vet har god kundeservice skulle det skje noe ille med kortet :) 

 

Har 3 SSDer og nr 4 er på vei :) 

Lenke til kommentar

Aldri hørt om den leverandøren før ,vil helst velge en produsent som man vet har god kundeservice skulle det skje noe ille med kortet :)

Har 3 SSDer og nr 4 er på vei :)

 

 

 

Multicom har vært like lenge i maskinvare-gamet som både Komplett, PSData osv. Bare å bestille.

Endret av hbrn
Lenke til kommentar

 

Aldri hørt om den leverandøren før ,vil helst velge en produsent som man vet har god kundeservice skulle det skje noe ille med kortet :)

Har 3 SSDer og nr 4 er på vei :)

 

 

 

Multicom har vært like lenge i maskinvare-gamet som både Komplett, PSData osv. Bare å bestille.

 

Tenkte mer på de som lager det kortet nizzen linket til :)

Lenke til kommentar

Skal teste et MSI Gaming kort i løpet av dagen så jeg kan eventuelt gi en tilbakemelding på byggekvaliteten på det om du ønsker.

Er en kamerat som tror han har fått et defekt skjermkort , personlig tror jeg det er strømforsyning / kjøleløsningen hans da han har noe dritt i maskina si , men han ønsker ikke å høre på fornuft...

Lenke til kommentar

Skal teste et MSI Gaming kort i løpet av dagen så jeg kan eventuelt gi en tilbakemelding på byggekvaliteten på det om du ønsker.

Er en kamerat som tror han har fått et defekt skjermkort , personlig tror jeg det er strømforsyning / kjøleløsningen hans da han har noe dritt i maskina si , men han ønsker ikke å høre på fornuft..

Det hadde vært supert om du kunne ha kommet med tilbakemelding etter du har fått testet det litt :) 

 

Kan jeg spørre hvorfor han tror skjermkortet er defekt??

 

Lest litt rundt og ser at ASUS sitt kort gir litt mer "coil whine" enn de andre kortene som er blitt testet,er ikke sånn skikkelig irriterende,men det er nok til at man legger merke til det,vet ikke om det gjelder alle kortene eller at man bare er uheldig og får et kort som gir litt "coil whine"

Kan du evt prøve å høre etter om du merker noe til det? :) 

Lenke til kommentar

 

Skal teste et MSI Gaming kort i løpet av dagen så jeg kan eventuelt gi en tilbakemelding på byggekvaliteten på det om du ønsker.

Er en kamerat som tror han har fått et defekt skjermkort , personlig tror jeg det er strømforsyning / kjøleløsningen hans da han har noe dritt i maskina si , men han ønsker ikke å høre på fornuft..

Det hadde vært supert om du kunne ha kommet med tilbakemelding etter du har fått testet det litt :) 

 

Kan jeg spørre hvorfor han tror skjermkortet er defekt??

 

Lest litt rundt og ser at ASUS sitt kort gir litt mer "coil whine" enn de andre kortene som er blitt testet,er ikke sånn skikkelig irriterende,men det er nok til at man legger merke til det,vet ikke om det gjelder alle kortene eller at man bare er uheldig og får et kort som gir litt "coil whine"

Kan du evt prøve å høre etter om du merker noe til det? :)

 

 

Var en kjapp tur innom nå etter at jeg leverte ungene i barnehagen , som jeg trodde var det en del støv i kabinettet hans som var tett pakket rundt cpu , fikk fjernet det og koblet ut en Hyper R strømforsyning som luktet ille , han hadde hatt den som reserve i mange år og sa at den var jo ubrukt...

 

Koblet til Corsair 650 HX som jeg har i reserve og vips var systemet oppe og gikk igjen , kan ikke si at jeg hørte noe irriterende viftesus eller noe annet. Burde egentlig ha tatt med ordentlig kamera da det var utrolig med adaptere og alt annet rart han hadde brukt for å koble til ting og slike bilder har kunnet vært digg for å påpeke hva man ikke bør gjøre.

 

Om noen har lyst på en Hyper R på 550 Watt ligger den nå hos Elkjøp returen på Lade med et kabelrot uten like...

 

Ingen blåskjerm eller problemer etter at det ble ny strømforsyning og blåst bort støv på cpu'en , så problemet har godt kunnet vært i varm cpu , men nå må han også få ut fingeren og oppdatere sin Windows versjon til W10. Kan ikke forstå at noen tror at det bare er å putte inn et super dupert skjermkort i en pc med Windows 7 og at man får utnyttet det maksimalt der...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hahahaha

Kjekt med slike kompiser vel? :D

Håper han lærer av deg nå da,eller i det minste hører på deg :D

Jeg fikk nettopp melding om at de har fått inn Zotac 1080 Amp edition 5 min unna der jeg bor,det er uheldigvis ikke extreme edition,men jeg er veeeeldig usikker på om jeg skal ta meg en tur bort,eller vente i 8+ dager for MSI kortet eller 20+ dager for ASUS kortet,prøvde å finne noe reviews/info ang zotac amp edition,men fant bare info and extreme edition

 

1st world problems,jeg vet....

Lenke til kommentar

Hahahaha

Kjekt med slike kompiser vel? :D

Håper han lærer av deg nå da,eller i det minste hører på deg :D

Jeg fikk nettopp melding om at de har fått inn Zotac 1080 Amp edition 5 min unna der jeg bor,det er uheldigvis ikke extreme edition,men jeg er veeeeldig usikker på om jeg skal ta meg en tur bort,eller vente i 8+ dager for MSI kortet eller 20+ dager for ASUS kortet,prøvde å finne noe reviews/info ang zotac amp edition,men fant bare info and extreme edition

 

1st world problems,jeg vet....

 

Den største feilen folk gjør er å vente til skjermkorta er synelig på lager i nettbutikkene. De som bestiller kommer forran i køen hele tiden, og da ser det ut som om det aldri kommer kort på lager. Det kommer en jevn strøm kort inn på lager hele tiden, og det går en jevn strøm kort ut hele tiden.

 

Det har allerede vært flere puljer med msi 1080 gaming x ut til folk, og alt har vært utsolgt før de har kommet inn til leverandøren/butikken. Samme med Asus strix. Den som  venter, venter for lenge.

Lenke til kommentar

Jeg sendte bestilling på både msi or asus kortet for noen dager siden,så tenkte jeg ble glad for hva som kom først,men nå har jeg jo muligheten til å stikke ned på senteret en tur,der har de som nevnt zotac 1080 amp edition

 

Prisen på kortet er det samme som asus sitt kort ligger på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...