lesles Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 Hei! Jeg trenger virkelig råd og hjelp til dette. Jeg går på HiOA, nylig fullført en bachelor i økonomi. Jeg var ikke fornøyd med karakteren på bacheloroppgaven, så jeg sendte inn en klage. Jeg har søkt master i økonomi og adm. på HiOA, og får nå beskjed at hvis vitnemålet ikke er tilgjengelig før 1.juli, så kommer jeg ikke inn på hovedopptak. Det betyr at jeg ikke er garantert plass. Uansett hva slags karakter jeg får på bacheloroppgaven, selv med en E, så har jeg gode nok karakterer til å komme inn på master. Har ingen ide hva jeg skal gjøre! Klagen er ikke ferdig vurdert, ingen har gitt oss beskjed eller advart at du ikke kan søke master hvis du klager på en emne. Har du noen erfaring med dette? Hva kan jeg gjøre, er veldig stresset. Lenke til kommentar
Gruble2000 Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 Får du ikke vitnemål med den "gamle" karakteren på inntil klagen er behandlet? Jeg klagde på en karakter jeg fikk på eksamen og heller ikke den er vurdert enda, men jeg fikk tilsendt karakterutskrift/vitnemål som jeg lastet opp hos samordna opptak inntil jeg eventuelt får svar. Dette var en annen høyskole dog, jeg ville ringt opptakskontoret eller hva det heter hos HiOA, de har sikkert vært borti en slik situasjon før Lenke til kommentar
lesles Skrevet 28. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2016 Får du ikke vitnemål med den "gamle" karakteren på inntil klagen er behandlet? Jeg klagde på en karakter jeg fikk på eksamen og heller ikke den er vurdert enda, men jeg fikk tilsendt karakterutskrift/vitnemål som jeg lastet opp hos samordna opptak inntil jeg eventuelt får svar. Dette var en annen høyskole dog, jeg ville ringt opptakskontoret eller hva det heter hos HiOA, de har sikkert vært borti en slik situasjon før Den gamle karakteren er sperret, og jeg har ikke fått noen vitnemål med gamle karakter på, fordi jeg klagde så rask. En karakterutskrift vil derfor være uten bacheloroppgaven. Jeg har sendt mail til opptakskontoret, og venter på svar. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 (endret) Høres ut som en kjedelig situasjon. Usikker på hvorvidt vi kan hjelpe, men kan være greit å ha oversikt over hva forskriften sier: https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2015-12-15-1681?q=opptak§ 3.Frister(4) Det skal ved søknadsbehandlingen så langt det er praktisk mulig tas hensyn til dokumentasjon av eksamen som avlegges eller praksis som fullføres etter søknadsfristen. Frist for ettersending av dokumentasjon for masterstudier med oppstart i høstsemesteret er normalt 1. juli og 1. desember for masterstudier med oppstart i vårsemesteret.Merk her at de skriver normalt 1. juli. Fristen er, etter forskriften å dømme, ikke skrevet i stein. Mulig at man kan trekke tilbake klagen, men tviler på det hvis sensor allerede har fått oppgaven eller lignende.§ 5.Betinget tilbudFor opptak til videreutdanninger kan høyskolen etter nærmere vurdering gi betinget tilbud der søker mangler del(er) av opptaksgrunnlaget. Forutsetningen er at søker kvalifiserer seg før studiet starter.Jeg er usikker på hvor enkelt det er å få betinget tilbud, men kan vel være et forsøk verdt hvis det skulle vise seg å være eneste mulighet. Opptakskontoret kan nok svare deg bedre. Endret 28. juni 2016 av Quote Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå