Gå til innhold

Sega GT 03 funker ikke


CreAtiv3

Anbefalte innlegg

Kjøpte Sega Gt 2003 for ca 1 mnd siden, men spillet havnet på hulla og ble ikke spilt så mye.

 

Skulle spille det i går, men da fikk jeg melding om at xboxen ikke kan gjennkjenne discen, og om at disken kansje er skitten osv.

 

Så gikk jeg på obs i dag og fikk bytta spillet, men når jeg kom hjem og skulle spille fikk jeg først samme melding som med det gamle spillet.

Så tok jeg spillet ut og inn i gjenn, da kom jeg litt inn i spillet, men da ga spillet besjed og at disken er skadet eller skitten, men spillet er jo nytt.

 

Noen som har hatt samme problem?

Er det xboxen min :shrug:

Alle andre spill funker utmerket.

Endret av CreAtiv3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det samme skjedde med min XBox for en stund siden også. Det var ikke spillene som var problemet men selve XBoxen. Måtte sende den til England for reperasjon, da hadde de byttet cd rom og hovedkort. Etter det har boxen virket prikkfritt :thumbs: . En ting som var veldig positivt var hvor fort dette ble fiksa, ringte kundeservicenr. til XBox ( husk at de bare snakker engelsk og at du må ha serienummeret på Xboxen ) fortalte hva som var galt, 2 dgr etter står DHL på døra med en eske og alle nødvendige papirer, pakket inn boxen i esken, ringte DHL så de kom og hentet den samme dag, vips en uke etter har jeg min XBox tilbake i stua fiks ferdig. Jeg vet det hardt å være uten boxen i en hel uke men tenk på fordelene med å ha en XBox som fungerer helt perfekt. Håper dette hjalp deg litt på vei og lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
...da hadde de byttet cd rom og hovedkort... 

...( husk at de bare snakker engelsk og at du må ha serienummeret på Xboxen ) ...

Du kan jo velge at du vil ha svensk som språk.

 

Ringte nettopp, snakket med en hyggelig svenske, som skulle sende meg en eske for å sende boxen min i.

Enkelt og greit, spesielt for deg som ikke føler for å forklare problemet på engelsk :)

 

Du skriver at de byttet hovedkort. Betyr det at de kuttet ut den irriterende vifta (cpu-vifte tror jeg) som sitter i de tidligste versjonene også? *håpe*

Endret av snikka
Lenke til kommentar
:angry: Nå blir jeg skikkelig irritert, kjøpte NFSU og splitter ny XBox på EB games og tror dere ikke det skjer på den boxen også, mitt i spillet så konker'n ut og sier at det er noe feil med discen ( dirty or damage ) det er ikke mulig, spillet har jo bare blitt tatt ut av coveret og satt inn i boxen. Det skjer med den gamle boxen også men bare med NFSU, det må være noe bugs i spillet tror jeg. Kansje det er flere spill på markedet med bugs, hvem vet ?
Lenke til kommentar
...da hadde de byttet cd rom og hovedkort... 

...( husk at de bare snakker engelsk og at du må ha serienummeret på Xboxen ) ...

Du kan jo velge at du vil ha svensk som språk.

 

Ringte nettopp, snakket med en hyggelig svenske, som skulle sende meg en eske for å sende boxen min i.

Enkelt og greit, spesielt for deg som ikke føler for å forklare problemet på engelsk :)

 

Du skriver at de byttet hovedkort. Betyr det at de kuttet ut den irriterende vifta (cpu-vifte tror jeg) som sitter i de tidligste versjonene også? *håpe*

:wow: Så det går an å ringe til svenskene, det var et greit tips for det er et h****** å stotre seg i gjennom problemet på engelsk. Takk skal du ha :thumbup: Når det gjelder vifta så tror jeg det er den samme som sitter i, sjekka lydnivået mot den nye og det bråker endel mer i den gamle.

Lenke til kommentar
:angry: Nå blir jeg skikkelig irritert, kjøpte NFSU og splitter ny XBox på EB games og tror dere ikke det skjer på den boxen også, mitt i spillet så konker'n ut og sier at det er noe feil med discen ( dirty or damage ) det er ikke mulig, spillet har jo bare blitt tatt ut av coveret og satt inn i boxen. Det skjer med den gamle boxen også men bare med NFSU, det må være noe bugs i spillet tror jeg. Kansje det er flere spill på markedet med bugs, hvem vet ?

nok en grunn til å chippe så slipper man det problemet :thumbs:

Lenke til kommentar
:angry: Nå blir jeg skikkelig irritert, kjøpte NFSU og splitter ny XBox på EB games og tror dere ikke det skjer på den boxen også, mitt i spillet så konker'n ut og sier at det er noe feil med discen ( dirty or damage ) det er ikke mulig, spillet har jo bare blitt tatt ut av coveret og satt inn i boxen. Det skjer med den gamle boxen også men bare med NFSU, det må være noe bugs i spillet tror jeg. Kansje det er flere spill på markedet med bugs, hvem vet ?

nok en grunn til å chippe så slipper man det problemet :thumbs:

:wow: Mener du at XBoxen ikke får de problemene hvis den blir chippa og mener du chipping eller bios oppgradering da ?

Lenke til kommentar
Er det en gammel Xbox med den fantastisk dårlige Thompson-DVD'en? Kanskje feil på spilleren... been there.

Har versjon 1.0 med thomson-DVD ja.

Sender vel inn min i morgen eller rett over helga...

En uke eller noe uten xbox får vel gå, selv om jeg kommer til å savne

Rainbow six 3.

 

Men jeg burde jo uansett bruke tida til å lese til eksamen så... :wallbash:

Lenke til kommentar

Bare en liten oppdatering:

 

Idag fikk jeg igjen Xbox'n. Sendte den inn forrige fredag, så det tok akkurat 1 uke å få den tilbake i stua.

Jeg fikk forresten en annen, ny Xbox tilbake. Ny som i ubrukt, men fortsatt en v1.0.

 

Må bare skryte litt av hvor lett dette egentlig gikk. Ringte support (svensk) onsdag, en mann kom med en eske og hente boxen på fredag, fikk ny box tilbake en uke senere. Raskt (med tanke på at den ble sendt til England) og smertefritt.

 

Litt synd at med ny box, så forsvinner alt av saves o.l. :(

Men nå har jeg Samsung-dvd'en

 

Så nå burde alle dvd'er glatt kunne leses.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...