Gå til innhold

Noen som kan anbefale gaming stoler?

Anbefalte innlegg

Har selv en Arozzi gaming stol.. Den med justerbare armlener.. Det var viktigst for meg, da jeg kjente at jeg hadde smerter å albunene etter å spille mye uten støtte for albuen/overarmen... Nå kan jeg justere høyden slik det passer meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg har en ganske dyr DX Racer stol. Ganske skuffet egentlig, etter å ha brukt den i 6 mnd ish. Først tenker man "åh dette er bra, den er god å sitte i" når man først får den, men etter å ha kommet over den første "blinde" delen der, så finner man egentlig ut hva det er. Setet er egentlig ikke så mykt og behagelig, jeg veier 75kg, min høyde er 173 cm, etterhvert føles det hardt ut, og jeg kan kjenne at det er noe hardere under der. Stolen er også ganske lav, og hydrauliske forlengere man kan kjøpe på nettet gir ikke så mye lenge som de selv skriver, leser man på kommentarer så får man 1/3 av høyden de egentlig skriver.

Jeg har 2 sofaputer som jeg har lagt på setet for å få det mykere, og for å sitte høyere...

Armlenene kommer også litt i veien, skulle ønske de kunne tas ned litt mer. Jeg sliter med nakke/trapezius smerter på høyre side, som fører til hødepine. Dette kommer frem når jeg sitter for lavt, og når jeg bruker armlenene (fordi de får armene/skuldre til å gå oppover).

Selve ryggen har en litt rar form også, synes ikke den gir meg en god sittestilling.

Denne stolen er ikke verdt de pengene.

Lenke til kommentar

Derfor skal stoler aller helst prøves, spesielt når man har behov ut over det vanlige.

Har selv en DXRacer Maximum som jeg trygt kan anbefale, har prøvd formula som er litt kjipere men fremdeles en god stol. Samt DXRacer King som er nettopp det, konge. 

Kjenner meg ikke igjen i at stolen føles hard, men det er igjen svært subjektivt. Har tilogmed fått meg dxracer på jobb fordi det er by far det beste jeg har brukt. Super ergonomiske dyr galskap kan ta seg en bolle for min del.

Er pulten din 70-85cm høy er en DX racer helt glimrende.

Eneste jeg har å klage på er armlen, disse har jeg modda litt da de føltes harde. Så kledde de med litt skum og diverse for å myke de opp litt.

Etter snart to år har jeg strammet skruer en gang, da føltes stolen i stor grad som ny igjen.

Lenke til kommentar

Løy kanskje litt på vekta da jeg veide meg på nytt i dag :p

Markus tror jeg ikke holder for meg...

Hei Bubba477,

Jeg er 189cm høy, 113kg.

Bruker selv Markus stolen, ingen tegn til slitasje.. den holder ennå!

Eneste jeg kan klage på at den ikke har justerbare armstøtter, hadde nok vært et problem hvis jeg var kortvokst.

Har bygget flysimulator-stol av Markus kontorstolen, synes den er såpass bra at jeg holder på med bygg nr 2!

Lenke til kommentar

Da min gamle Savo-stol hadde gjort sitt sjekket jeg ny stol mange steder. De på Elkjøp var veldig harde å sitte i for meg.

Endte opp med å handle på Staples. Der fant jeg 2 stykker som var gode å sitte i til ca samme pris som DX racer. 

Hadde tenkt å velge en med mesh-rygg, men ble skinn.

Ønsket også justerbare armlener, men ble faste.

Har hatt denne stolen siden februar nå, og ikke angret enda.

(skal sies at stolen min brukes mest til hjemmekontor, så blir mange timer om dagen - og jeg liker denne stolen bedre enn den jeg har på jobben som kostet flere ganger så mye)

Lenke til kommentar

Ser meg om etter en ny PC stol. Vært på Møbelringen og Bohus, der hadde de fan ikke en dritt. Var på Jysk, men de stolene er ikke bygd for å vare.

Går i retning mot DXRacer her, men liker virkelig ikke skinn og lignende materialer. Jeg blir så forbanna klam i skrittet.

Vil egentlig ha noe i stoff, men gudene vet hvor jeg skal finne noe sånt. Noen tips anyone?

Endret av NinjaVal
Lenke til kommentar

Da min gamle Savo-stol hadde gjort sitt sjekket jeg ny stol mange steder. De på Elkjøp var veldig harde å sitte i for meg.

Endte opp med å handle på Staples. Der fant jeg 2 stykker som var gode å sitte i til ca samme pris som DX racer. 

Hadde tenkt å velge en med mesh-rygg, men ble skinn.

Ønsket også justerbare armlener, men ble faste.

Har hatt denne stolen siden februar nå, og ikke angret enda.

(skal sies at stolen min brukes mest til hjemmekontor, så blir mange timer om dagen - og jeg liker denne stolen bedre enn den jeg har på jobben som kostet flere ganger så mye)

Staples..visste ikke engang at de hadde stoler. Ser at de har en del på nettsidene, drar innom der i morgen for å se.

Hvilken modell kjøpte du?

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...