hollywood Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Hei. Har en Belkin wireless cable/dsl Gateway/Router som jeg har problemer med. Har koblet til en maskin (XP pro) med kabel for å konfigurere den. Sliter med å få koblet opp en bærbar pc (XP home) til routeren slik at jeg har prøvd forskjellige innstillinger. Etter å ha satt den opp som "accesspoint" ble IP: som default (192.168.2.254/255.255.255.0). Etter dette får jeg ikke kontakt med routeren gjennom IExplorer. Får ikke pinga den heller (dest. unreachable). Sliter maks! Før jeg tukla med innstillingene var IP: 192.168.2.1 Maskinen som er tilkoblet mottar IP automatisk. Hvordan får jeg kontakt med routeren igjen. Virker nesten som at IP'n ikke er 192.168.2.254. Noen mulighet for å finne ut hvilken IP den evt. har? Lenke til kommentar
betus Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Vet ikke hva du evt. har tukla med, men de fleste routerene har vel fast IP. Det du kan gjøre er å resette routeren og prøve IP: 192.168.2.1, den skal være fast, går ut ifra at det er den IP som stod oppgitt i manualen. Lenke til kommentar
hollywood Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Problemet er at hvis jeg resetter den vil ikke IP bli forandret. Iflg manualen vil den beholde de innstillingene som er. Eneste måten er å "restore" fra menyen på IExplorer, men dit kommer jeg meg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå