FrihetensRegn Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 (endret) Etter å ha blitt påvist atypisk lungebetennelse fikk jeg utskrevet resept for en slags Cosylan lignende hostesaft ved navn Solvipect comp som inneholder litt morfin. Etter at jeg tok i bruk denne og fulgte anvisninger har jeg begynt å klø voldsomt spesielt etter at jeg legger meg og prøver å sove. Er dette normalt eller har jeg fått blodsugende insekter i sengen? Opiater/rusmiddel har jo som kjent bivirkning med kløe, men jeg trodde ikke det var tilfelle ved små doser hostesaft :-/ Edit: ringte legen og han sa at det mest sannsynlig var Paralgin forte jeg reagerte på. Fikk anbefalt Noskapin mikstur som et alternativ. Endret 28. juni 2016 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
Feh Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 Er mange som reagerer med kløe på Kodein som er i paralgin forte. Har lest at enkelte allergimedisiner skal dempe det. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 Jeg har rapportert dette inn til vårt interne bivirknings organ i Nycomed, og kommer tilbake med svar Jeg er ansatt i Takeda Nycomed men jobber ikke med akkurat Solvipect-produktet. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 Det er allergi/ pseudoallergi tenker jeg. Les mer her; https://www.uspharmacist.com/article/opioids-allergy-vs-pseudoallergy Jeg er ingen lege, men det som sto der gav mening for meg hvertfall Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 28. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2016 Interessant. Jeg kan også nevne at atypisk lungebetennelse ikke er like ubehagelig og farlig som konvensjonell lungebetennelse, men er plagsom da den gjør at jeg hoster og harker hele dagen og det har jeg gjort i en hel uke nå! Dette syns jeg var veldig rart i begynnelsen da jeg ikke hadde tett nese eller sår hals. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 (endret) Vår bivirkningsavdeling har mottatt saken og undersøker det nå. Jeg kommer tilbake når de har svart. Det er bedre enn spekulasjoner og googling Endret 28. juni 2016 av Bytex 2 Lenke til kommentar
Just2user Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 (endret) Slettet. Endret 3. mai 2018 av Just2user Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 28. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2016 Vår bivirkningsavdeling har mottatt saken og undersøker det nå. Jeg kommer tilbake når de har svart. Det er bedre enn spekulasjoner og googling Flott, det kan derimot være at kløen kommer av sykdommen og ikke medisinen. Uansett så skaffet jeg meg en pakke Zyrtec og det funket umiddelbart. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 Zyrtec virker veldig bra mot kløe. Men ikke engang ved vannkopper anbefales dette av legene her i landet - de sier det ikke er noe å gjøre med kløen. Forstå det den som kan, det er mange som lider unødvendig. Lenke til kommentar
Kovalevskaja Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Hvis man får kløe av solvipect comp, burde en slutte å innta produktet? Og er det farlig å kombinere med pinex forte? Lenke til kommentar
Just2user Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 For egen del får jeg kløe av Solvipect hostesaft også, og mener at det kommer av fruktoseintoleranse og medfødt leverskade som ikke behandler fruktose riktig i leveren og som svarer med å lage kløe i huden tilsvarende den man får ved for høy dose smertestillende (type Paralgin Forte). -Regn med stor motstand hos legestanden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå