Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Intens kløe ved bruk av Solvipect comp (hostesaft med morfin)


Anbefalte innlegg

Etter å ha blitt påvist atypisk lungebetennelse fikk jeg utskrevet resept for en slags Cosylan lignende hostesaft ved navn Solvipect comp som inneholder litt morfin. Etter at jeg tok i bruk denne og fulgte anvisninger har jeg begynt å klø voldsomt spesielt etter at jeg legger meg og prøver å sove. Er dette normalt eller har jeg fått blodsugende insekter i sengen? Opiater/rusmiddel har jo som kjent bivirkning med kløe, men jeg trodde ikke det var tilfelle ved små doser hostesaft :-/

 

Edit: ringte legen og han sa at det mest sannsynlig var Paralgin forte jeg reagerte på. Fikk anbefalt Noskapin mikstur som et alternativ.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant. Jeg kan også nevne at atypisk lungebetennelse ikke er like ubehagelig og farlig som konvensjonell lungebetennelse, men er plagsom da den gjør at jeg hoster og harker hele dagen og det har jeg gjort i en hel uke nå! Dette syns jeg var veldig rart i begynnelsen da jeg ikke hadde tett nese eller sår hals.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Zyrtec virker veldig bra mot kløe. Men ikke engang ved vannkopper anbefales dette av legene her i landet - de sier det ikke er noe å gjøre med kløen. Forstå det den som kan, det er mange som lider unødvendig.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

For egen del får jeg kløe av Solvipect hostesaft også, og mener at det kommer av fruktoseintoleranse og medfødt leverskade som ikke behandler fruktose riktig i leveren og som svarer med å lage kløe i huden tilsvarende den man får ved for høy dose smertestillende (type Paralgin Forte).

 

-Regn med stor motstand hos legestanden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...