AnonymDiskusjon Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 Jeg er en mann på 21 men av en eller annen grunn så mener jeg ikke at jeg er en sosial retard,men av en eller annen grunn er det nesten umulig å få seg venner. Hvordan gjør dere det? Anonymous poster hash: 60612...8ee Lenke til kommentar
Andysowhatgg Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 Jeg fikk heller ingen venner da jeg ikke møtte noen, og gjorde ingen innsats for å godta at folk er forskjellige og tja, gjorde en innsats for å møte folk. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 (endret) Jeg er en mann på 21 men av en eller annen grunn så mener jeg ikke at jeg er en sosial retard,men av en eller annen grunn er det nesten umulig å få seg venner. Hvordan gjør dere det? Anonymous poster hash: 60612...8ee Hei kompis. Vi er mange som har slitt med dette. Jeg hadde nesten ingen venner for fem år siden. Jeg holdt meg mest hjemme og spilte data. Det har kostet endel svette og tårer, men i dag liker jeg å være sosial (stort sett), fordi jeg har funnet min type folk og fordi jeg har jobbet med min sosialangst, så den har blitt håndterlig, selv om den melder seg av og til fortsatt. Det som har funket for meg er å komme meg ut, møte folk, være nysgjerrig og være meg selv. Å ha noen gode støttepersoner fra min foreldregenerasjon utenfor familien har også vært til veldig stor hjelp. Satser på at du leser engelsk, så da vil jeg gjerne anbefale denne sida her. Masse gode tips! Endret 27. juni 2016 av Aiven 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2016 Vil det å slå av en random prat virke påtrengende? Anonymous poster hash: 60612...8ee Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 (endret) Vil det å slå av en random prat virke påtrengende? Anonymous poster hash: 60612...8ee Det synes jeg du skulle ta helt på feelingen. Du innleder en konversasjon med en kommentar om et tema og så ser du om vedkommende følger opp og virker interessert i å prate. Finnes ikke noe fasit, bare prøv å slappe av og være deg selv. Og ikke bli lei deg om du føler at du tabber deg ut, det må du regne med i starten og er det du lærer av, som til sist vil gjøre deg til en svært kompetent sosial person Endret 27. juni 2016 av Aiven 2 Lenke til kommentar
Copernicus Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 Sosiale ferdigheter og din evne til å danne relasjoner med folk er den ENE ferdigheten som vil bestemme livsskvaliteten din. Å investere i å utvikle disse ferdigheten er gull verdt, enten det gjelder body language, karisma, flørting, samteteknikker eller nettverksbygging. Kan anbefale å sjekke ut dette firmaet;) http://www.genuine-connections.com/om-oss-2/om-gc 1 Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Min erfaring er at det å ta kontakt med folk kan gå fint i nesten enhver situasjon, det kan gjelde vennskap, flørting, dating osv, hva som helst. Problemet oppstår når den ene vil mer enn den andre. Alle har sin egen situasjon, noen er kanskje "venneløs" mens andre egentlig har greit med venner og ellers nok å gjøre på fritiden. Da er det kanskje ikke plass til en venn til, i alle fall ikke en som har allverdens tid til å henge. Litt kynisk sagt så porsjonerer vi jo alle ut tiden vår til skole, jobb, fritidsaktiviteter, kjæreste, familie og venner. Å ta inn en ny venn i denne runddansen kan være et prosjekt i seg selv, men det lukter fort "tiltak" om denne personen har mer tid å avse og på en måte sier ifra om dette. Jeg ser klare likheter mellom dating, eller det å finne kjæreste, og det å finne seg nye venner. Det gjelder å være avslappet, ikke virke påtrengende, og viktigst av alt, istedenfor å "trenge" den andre personen, vise at man har gode kvaliteter som den andre personen kan nyte godt av. Andre må ha lyst å tilbringe tid med deg fordi du er en kul/snill/interessant/morsom/spennende/kjærlig person, ikke fordi du trenger deres vennskap. Og vice verca. Ellers er det vel litt tilfeldig hvor folk faktisk har vennene sine fra. Mine venner er en miks av tidligere skolekamerater, nåværende kolleger, og faktisk overraskende mange jeg har blitt kjent med over nettet gjennom forum/nettdating etc, enten direkte eller venner av venner. Sier seg i alle fall selv at man må gjøre seg tilgjengelig, møte folk et eller annet sted, venner faller ikke ut av himmelen. Enkleste måten å bli kjent med folk er å være en del av et fellesskap, som på en jobb, ha en hobby, være med i studentforening, organisert idrett, osv. Det tilbyr en uformell arena hvor vennskap ikke er i fokus, men det blir et naturlig resultat av hovedaktiviteten som faktisk er i fokus. Lenke til kommentar
Flacos Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Hvis du bor i trondheim så kan æ støtt dæ Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Vil det å slå av en random prat virke påtrengende? Anonymous poster hash: 60612...8ee Det spørs jo hva praten handler om det da og hvilken situasjon den andre personen er i. Selv slår jeg gjerne av en prat med fremmede om det er en interessant prat og når jeg ikke er veldig opptatt med noe. Men kan like gjerne finne det irriterende og påtrengende om timingen er feil eller om pratens utvikling går dårlig. Du får prate med de som er interessert og glemme de som ikke er interessert eller ikke har tid. Det er vel relativt viktig som noen sa over her at man blir god til å vurdere folks reaksjoner slik at man ikke blir masete, påtrengende eller irriterende. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Gjør deg selv til en person av verdi. Da er du av nytte til andre, og de ønsker å være assosiert med deg. Gode vennskap kommer gjerne fra nettverk eller mennesker man tilfeldig møter gjennom hobbyer og lignende. Man skal også være selektiv; man blir ofte som de man er rundt. Hele prosessen begynner med at du må utenfor komfortsonen. I jobbsituasjoner, på fritiden din og i utviklingen av deg selv. Lenke til kommentar
LineMalen Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Jeg er en mann på 21 men av en eller annen grunn så mener jeg ikke at jeg er en sosial retard,men av en eller annen grunn er det nesten umulig å få seg venner. Hvordan gjør dere det? Anonymous poster hash: 60612...8ee Jeg har aldri hatt mange venner. Og tenker faktisk på det for tiden. Jeg har ferie. Eneste folkene jeg tilbringer tid med er familien min. Ingen andre. Men har jeg lyst å gå ut å treffe andre? Nei.. så det er jo mitt eget valg. Men det er sikkert mange steder der du kan treffe folk. Er du like sjenert som meg så er det gjerne best å ta opp kontakt med de via noen nettforumer. Men er du sånn tøffing som går rett bort å prater med folk så kan du nok ta kontakt mange steder. Jeg har alltid vært en pyse. Jeg vil aldri plage noen, og er vel egentlig en sjenert type så jeg distanserer meg veldig ifra folk. Snakker bare med folk som selv tar kontakt, eller som jeg på en eller annen måte kommer i kontakt med på en helt tilfeldig måte. Problemet her er at jeg har ikke tid til venner. Men burde hatt det. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 (endret) Gjør deg selv til en person av verdi. Dette kan tolkes, men jeg håper ikke du anbefaler å spille en rolle, eller gjøre ting bare for å framstå som suksessrik ovenfor andre. Endret 6. juli 2016 av Aiven Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Gjør deg selv til en person av verdi. Dette kan tolkes, men jeg håper ikke du anbefaler å spille en rolle, eller gjøre ting bare for å framstå som suksessrik ovenfor andre.Dette er et godt poeng. Dersom man utvikler seg i en retning utelukkende for å tilfredsstille andre er man ikke tro til sine egne verdier. Man vil følgelig føle seg tom, meningsløs og depremert. All personlig vekst handler imidlertid om å utvikle seg. Å utvikle seg handler om å utvikle ferdigheter, kunnskap og erfaring. Når man har utviklet ferdigheter, kunnskap og erfaring innen områdene man selv ønsker, realiserer man sine egne drømmer, og drivkraften er ens egen indre motivasjon - ikke et oppfattet eksternt press. Når man har utviklet ferdigheter, kunnskap og erfaring som er ettertraktet i større eller mindre grad, i ulike kontekster, har man også økt sin egen verdi, både for seg selv, og i andres øyne. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Gjør deg selv til en person av verdi.Dette kan tolkes, men jeg håper ikke du anbefaler å spille en rolle, eller gjøre ting bare for å framstå som suksessrik ovenfor andre.Dette er et godt poeng. Dersom man utvikler seg i en retning utelukkende for å tilfredsstille andre er man ikke tro til sine egne verdier. Man vil følgelig føle seg tom, meningsløs og depremert. All personlig vekst handler imidlertid om å utvikle seg. Å utvikle seg handler om å utvikle ferdigheter, kunnskap og erfaring. Når man har utviklet ferdigheter, kunnskap og erfaring innen områdene man selv ønsker, realiserer man sine egne drømmer, og drivkraften er ens egen indre motivasjon - ikke et oppfattet eksternt press. Når man har utviklet ferdigheter, kunnskap og erfaring som er ettertraktet i større eller mindre grad, i ulike kontekster, har man også økt sin egen verdi, både for seg selv, og i andres øyne. Støttes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå