Gå til innhold

Kjøp av nye PC deler

Anbefalte innlegg

Skjip-ohoi!

Skulle gjerne hatt et kynding blikk fra en som har litt peiling på hvilke deler det er kritisk å få skiftet på oppsettet mitt slik det er i dag. Kjøpte alt sommeren 2010 så er kanskje på tide med ett par nye deler.

Trenger å kunne kjøre spill som Squad på høy grafikk i hvertfall. 

Dette er oppsettet mitt nå

Intel Core i7-930 Processor
Socket-LGA1366, Quad Core, 2.8Ghz, 8MB, 130W, QPI: 4,8GT/sec, Boxed w/fan

Gainward GeForce GTX 480 1536MB PhysX
PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, HDCP, Graphics Plus, CUDA, 384bit

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9
Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i7

Gigabyte GA-X58A-UD3R
ATX, Socket-1366, DDR3, 4xPCI-Ex(2.0)x16, SATA 6Gb/s, USB 3.0, Rev2.0

Western Digital Caviar® Green 1TB
SATA 3Gb/sec, RPM = IntelliPower, 64MB

Corsair HX 750W PSU
ATX 12V V2.2, 80 Plus Silver, Modular, 4x 6+2-pin PCIe, 12x SATA, 140mm 

Silverstone Raven RV01 Black Big Tower
Vifter: 1x 120mm Topp, 2x 180mm Bunn, ATX, mATX, 2x USB, Audio, Vindu

Alle specs er hentet fra Komplett.

Uten å ha noen nevneverdig peiling ville jeg tippet på at å bytte skjermkort, RAM og kanskje kjøpt en SSD gjør susen? I så fall finnes det noen gode anbefalinger?

Endret av Fireloila
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde kjøpt nytt og brukt den til reservePC, stuePC eller noe slik. Sleng inn mer RAM, SSD og ny GPU hvis du ikke vil bruke altfor mye penger, du kommer til å få en god ytelsesøkning av det, så det du tenkte var riktig :)

Hvor mye penger tenkte du å bruke? Hvilken oppløsning skal du spille med? DDR3 og SSD er billig. Skjermkort lønner seg å kjøpe brukt hvis du skal ha 980Ti eller dårligere. Ellers så er det vel 1070 som er mest bang for buck nå.

Lenke til kommentar

Jeg hadde kjøpt nytt og brukt den til reservePC, stuePC eller noe slik. Sleng inn mer RAM, SSD og ny GPU hvis du ikke vil bruke altfor mye penger, du kommer til å få en god ytelsesøkning av det, så det du tenkte var riktig :)

Hvor mye penger tenkte du å bruke? Hvilken oppløsning skal du spille med? DDR3 og SSD er billig. Skjermkort lønner seg å kjøpe brukt hvis du skal ha 980Ti eller dårligere. Ellers så er det vel 1070 som er mest bang for buck nå.

Takk! Ser for meg å bruke 5000-7000, så tror 1070 er litt dyrt?

Blir det dyrt og jeg må kjøpe ny vurderer jeg å kjøpe en bærbar PC som funker greit til spill. Kankje like greit? Finner jeg noe bra til i underkant av 10.000?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...