Det_Er_Meg Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 (endret) HeiJeg har noen utfordringer i forhold til min nåværende arbeidsplass, og lurte på om noen her har noen forlag til hvordan jeg skal gå frem når jeg skal ta opp dette med arbeidsgiver.Saken er den at jeg fikk jobbtilbud fra en butikk, og valgte å ta jobben og si opp min daværende kontorjobb, som jeg var utrolig glad i, for jeg visste de snart kom til å måtte nedbemanne. Ved jobbskifte gikk jeg ned 24 kr timen, pluss godtgjørelser.Jeg har jobbet for de i kun 2 måneder, men har allerede møtt på en hel del utfordringer. Ved ansettelse gjorde vi en muntlig avtale om en 60-70 prosent fast stilling, men da jeg etter noen uker omsider fikk kontrakten (som jeg til slutt måtte kreve) fikk jeg en stilling på kun 50 %. Men, jeg fikk aldri nok antall timer som tilsvarte 50%. Etter fire uker ble jeg flyttet fra butikken jeg var ansatt i, til en annen butikk med samme innehavere. Grunnen jeg fikk servert var at den nye butikken ikke hadde så god omsetning som forventet. Dette var veldig kjedelig for meg, for jeg bor rett i nærheten av den butikken jeg opprinnelig jobbet i. Så, for 2 uker siden reduserte de stillingen min til 15-20 %! Men, det aller verste er at påfølgende uke ansatte de to nye i den butikken jeg ble flyttet bort fra! De to nye har fått arbeidstider som tilsvarer 60 og 100 %. Og, i dag fikk jeg endelig tilgang på lønnslipp, og ser at vi ikke får NOE tillegg for arbeid kveld, helg (inkl. søndag) eller røde dager. I tillegg har de trekt altfor lite skatt (ca. 10%). Alt dette på bare 2 små måneder!Jeg har ikke fått noe annet enn gode tilbakemeldinger fra kunder og arbeidsgiver, men noe må det jo være når de åpenbart prøver å bli kvitt meg! Det frister stort å si opp jobben, for det er ikke så hyggelig å jobbe ett sted hvor man føler at arb.giver aktivt prøver å få deg bort! Samtidig ønsker jeg ikke å gå arbeidsledig, det gjør noe med selvfølelsen!Hva i alle dager skal/kan jeg gjøre? Har jeg som arbeidstaker noen rettigheter etter denne behandlingen? Hvordan skal jeg gå frem for å konfrontere arbeidsgiver med dette, eller eventuelt si opp? Finnes det noen «god grunn» i Nav sine øyne for å si opp jobben?HJELP!PS. En av mine kollegaer blir stadig nektet arbeidskontrakt, fordi arb.giver ønsker å motta lønnstilskudd for henne. Men dette er en sak mellom de og Nav, ikke min kollega! Endret 27. juni 2016 av Det_Er_Meg Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 Retningslinjene: Det holder med én tråd om ditt emne, ikke opprett flere identiske tråder i forskjellige områder av forumet.https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1730366&page=1&&do=findComment&comment=23329209 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg