Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Koble ps4 til ev tv og monitor

mango123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bør være mulig med en HDMI switch/splitter, forutsatt at monitoren også har HDMI inngang. Evt. må splitteren ha flere typer utganger.

Komplett har en del modeller, men ingen med forskjellige utganger så vidt jeg kan se. Må nok undersøke litt for å finne en som passer ditt behov.

Lenke til kommentar

Jo det er en slik jeg mener. Men er dette da mulig å gjøre på både en ps4 og xbox one? Og tar man bare hdmi kabelen fra ps4 til inngangen, og to hdmi kabler fra hver utgang til hver sin tv da?

Lenke til kommentar

Jo det er en slik jeg mener. Men er dette da mulig å gjøre på både en ps4 og xbox one? Og tar man bare hdmi kabelen fra ps4 til inngangen, og to hdmi kabler fra hver utgang til hver sin tv da?
Ja, du kobler slik du nevner, men jeg tror ikke du kan se på kun en av skjermene uten å dra ut kabelen. Det er samme signal ut på begge utgangene hele tiden (tror jeg).

Edit: jeg har ikke xbox, men regner med at både ps4 og xbox har hdmi, så det burde gå greit.

Endret av eplerOGappelsiner
Lenke til kommentar

Typen som er linket til har bare en inngang og to utganger, altså den splitter signalet i to uten å kunne velge. Skal man ha både for PS4 og Xbox, må man enten da kjøpe to av dem (og styre med masse kabler) eller investere i noe dyrere switch som har multi-inngang og -utgang.

Tror noe sånt er best for ditt behov: http://cpc.farnell.com/pro-signal/psg08041/hdmi-distribution-amplifier-2x2/dp/AV19287

Finnes sikkert i norske butikker også, men koster sikkert sitt.

Lenke til kommentar

Typen som er linket til har bare en inngang og to utganger, altså den splitter signalet i to uten å kunne velge. Skal man ha både for PS4 og Xbox, må man enten da kjøpe to av dem (og styre med masse kabler) eller investere i noe dyrere switch som har multi-inngang og -utgang.

Tror noe sånt er best for ditt behov: http://cpc.farnell.com/pro-signal/psg08041/hdmi-distribution-amplifier-2x2/dp/AV19287

Finnes sikkert i norske butikker også, men koster sikkert sitt.

Den kan vel ikke fungere? Hvis det har to utganger, og begge konsollene skal gå til to tver hver

Lenke til kommentar

Ja, om switchen/splitteren gjør jobben sin, så skal det funke :) Man bør selvsagt dobbeltsjekke at produktet gjør det man ønsker før man kjøper det.

Hvordan får mandette til å fungere da og bestemme hvilken skjerm ps4 en skal på?

Lenke til kommentar

Spørs på produktet det. Som oftest leser man bruksanvisningen, hvis følger med. ;) Men prinsipielt skal det være en knapp eller bryter som velger mellom hvilke innganger og/eller utganger som skal være aktive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...