Gå til innhold

Hello sier jeg har brukt 815 MB mens min telefon sier 960 MB...


Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Jeg har et litt rart problem, på mobilen min står det at jeg har brukt ca. 960 MB datatrafikk denne måneden, mens på appen fra Hello og på min side hos Hello står det ca. 815 MB brukt denne måneden...

 

Jeg begynner å bli nervøs for å bruke mer enn min 1GB denne måneden, da det bare er 40 MB igjen i følge min mobiltelefon. Men kan jeg bestille ekstra datapakke før jeg får SMS fra Hello med varsel om høyt forbruk? For de ordlegger seg på sidene sine som om jeg ikke kan det før jeg har fått melding med advarsel. :(

 

Og hvis jeg oppgraderer abonnementet så trer det ikke i kraft før 1. Juli så det er heller ingen løsning, jeg ringte dem akkurat og spurte. Men glemte å spørre om det med datapakke. Og nå er kundeservicen deres stengt for dagen.

 

Og jeg vet uansett ikke hva som skal stå i SMS jeg må sende for å få 1GB ekstra datapakke ut måneden.

 

Er det noen som vet noe om dette?

 

 

 

REDIGERT: Det var 815 MB brukt i følge Hello, ikke 850. Det er rettet opp. :)

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

Hello sin utregning er sikkert ikke real time, og henger antagelig litt etter i utregnet forbruk.

Jeg foreslrå at du la vær å bruke noe mobildata de neste x timene og følge med i appen når det blir tilnærmet likt.

Ok :)

 

Jeg må vente til i morgen da, fordi i appen står det 09:23 i dag tidlig som siste oppdatering... :wee:

 

 

Forresten, hvordan endrer jeg datamålingen fra 31. mai-30 juni og istedet få målt 1.juni-30.juni?? Det er en dag for mye på den databrukssyklusen. Har android mobil (android 5.0)

 

 

Redigert: jeg skrudde på en youtube video og brente 40 MB og fikk umiddelbart SMS fra hello :) nå har jeg kjøpt en ekstra GB.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Synes selv det alltid er litt forskjell på måling fra mobil og leverandør. Hello ligger noe etter real time, så ta høyde for 24 timer enkelte ganger. Selv oppdatert datatrafikk på deres egne hjemmesider viser til tider feil/for lite. Så det å måle på "kusehåret" ville jeg ikke stolt helt på ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Slå av mobildata, det er det tryggeste. Det gjorde jeg da jeg hadde abonnement hvor jeg ble tilleggsfakturert for overforbruk. Det trenger jeg heldigvis ikke tenke på lenger.

Takk for velment råd, men jeg oppgraderte abonnementet mitt til 3 GB i måneden (fortsatt fra Hello) i dag, så trår det i kraft i morgen :)

 

I forhold til det å ha en GB abonnement i måneden og måtte kjøpe til en ekstra GB så får jeg en GB til på kjøpet.

 

Kanskje jeg slenger på datatvilling også... 50 kroner ekstra i måneden. Det er heldigvis ikke noe jeg må vente til et månedsskifte med. :)

 

 

(Jeg undersøkte ICE men de har problemer og man kan ikke få BankID på mobil av dem for øyeblikket, og Banzai driver fortsatt med oppgraderingen sin, gidder ikke være prøvekanin. Og Telenor er for dyrt :) )

 

 

 

 

REDIGERT: Appen og min side hos Hello har rullet over til nytt abonnement allerede  :huh: Jaja...

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...