Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

KIa ceed, problemer med bremser

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har litt problemer med å finne feilen med bremsene på min 2008 Kia ceed, 1.6 CRDI. Jeg har bytta en caliper bak da denne var rustet fast, samt skiver og klosser bak, begge sider. 

Når motoren går må jeg pumpe på bremsen for å få bremsekraft bak, og pedalen synker sakte inn om jeg holder trykk på pedalen.

Når motoren er av og jeg pumper på bremsepedal blir den hard og synker IKKE.

Jeg har lufta bremsene på alle 4 hjul og kjørt gjennom 1 liter med bremsevæske, ingen hjelp i det. 

Jeg har sjekka for lekkasjer og tap av bremsevæske, finner ingen ting. 

Så jeg har kommet frem til at enten er det hovedbremsesylinder som er gåen, eller en caliper.. Noen som har tips til hvordan feilsøke for å få et nøyaktig svar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tippe det er en intern lekkasje i hovedbremsesylinder. Hvis det er noe annet, så skulle du sett en utvendig lekkasje et sted.

Jeg mistenker også dette! Men kan det fortsatt være intern lekkasje selvom pedalen er hard når motor er av? Den siger bare inn når motor er i gang.
Lenke til kommentar

Ja det tror jeg. Den vil nok synke også når motor er av, bare enda saktere/eventuelt at du må legge mer press på pedalen. Det er nok vanskelig å merke.

Jeg hadde forresten en bil en gang som hadde en utvendig lekkasje fra hovedsylinderen. Der var det mulig å se fuktighet og rennemerker på bremsekraftforsterkeren, der hovedbremsesylinderen er festet, spesielt under. Kan dette være tilfelle her?

Illustrasjon: http://bbs.zuwharrie.com/gallery/albums/userpics/11291/Picture_005.jpg

Denne kan også være interessant: http://www.dinside.no/844816/kia-cee-d-med-bremsetrobbel

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...