Gå til innhold

Verdens største el-ferge får 89 tonn batterier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg leste det først til at batteripakken (for to ferger tilsammen?) tilsvarer 10.700 ELbilbatterier. Ser etterhvert at det må være snakk om at pakken tilsvarer 10.700 ordinære 12V startbatterier. 8,32MWh tilsvarer rundt regnet ca 100 Tesla batterier. Er dette fordelt på to ferger så blir det en batteripakke tilsvarende drøyt 50 Teslabatterier i hver ferge. Ikke såå veldig imponerende egentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg leste det først til at batteripakken (for to ferger tilsammen?) tilsvarer 10.700 ELbilbatterier. Ser etterhvert at det må være snakk om at pakken tilsvarer 10.700 ordinære 12V startbatterier. 8,32MWh tilsvarer rundt regnet ca 100 Tesla batterier. Er dette fordelt på to ferger så blir det en batteripakke tilsvarende drøyt 50 Teslabatterier i hver ferge. Ikke såå veldig imponerende egentlig.

 

Reagerte på det samme selv. Når man i 2016 sammenlikner med "bilbatterier" så tenker nok de fleste på elbilers fremdriftsbatteri...og ikke på et startbatteri.

 

Det blir uansett spennende å se hvordan erfaringen blir med disse ferjene.

Lenke til kommentar

 

Jeg leste det først til at batteripakken (for to ferger tilsammen?) tilsvarer 10.700 ELbilbatterier. Ser etterhvert at det må være snakk om at pakken tilsvarer 10.700 ordinære 12V startbatterier. 8,32MWh tilsvarer rundt regnet ca 100 Tesla batterier. Er dette fordelt på to ferger så blir det en batteripakke tilsvarende drøyt 50 Teslabatterier i hver ferge. Ikke såå veldig imponerende egentlig.

 

Reagerte på det samme selv. Når man i 2016 sammenlikner med "bilbatterier" så tenker nok de fleste på elbilers fremdriftsbatteri...og ikke på et startbatteri.

 

Det blir uansett spennende å se hvordan erfaringen blir med disse ferjene.

Dersom man fordeler 89 tonn på 40 biler blir det nesten 2 tonn pr bil.. = Galskap og miljøforurensing i en størrelse verden aldri har sett før. Mye tyder på at batteribiler og annen batteri fremdrift snart er saga blott.

Lenke til kommentar

Dette er galskap satt i system. Utvinning, foredling og produksjon av 89 tonn batterier skader miljøet mange ganger mer enn det sparer,

Kilde?

i tillegg til at folk i utvinningsområdene dør som fluer av kreft og andre sykdommer.

Kilde?

Alle vestlige land har er lovverk som forbyr denne forn for gruvedrift.

Kilde?

 

Mulig alt du sier stemmer, selv om jeg tviler på det. Uansett bør du komme med kilder til såpass påståelige utsagn...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er galskap satt i system. Utvinning, foredling og produksjon av 89 tonn batterier skader miljøet mange ganger mer enn det sparer, i tillegg til at folk i utvinningsområdene dør som fluer av kreft og andre sykdommer. Alle vestlige land har er lovverk som forbyr denne forn for gruvedrift.

 

Disse påstandene vil jeg gjerne se dokumentasjon på. Takk!

Naturligvis iberegnet skader på miljøet relatert til utvinning, raffinering og transport av det fosile drivstoffet batteriene i praksis erstatter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dette er galskap satt i system. Utvinning, foredling og produksjon av 89 tonn batterier skader miljøet mange ganger mer enn det sparer, i tillegg til at folk i utvinningsområdene dør som fluer av kreft og andre sykdommer. Alle vestlige land har er lovverk som forbyr denne forn for gruvedrift.

 

Disse påstandene vil jeg gjerne se dokumentasjon på. Takk!

Naturligvis iberegnet skader på miljøet relatert til utvinning, raffinering og transport av det fosile drivstoffet batteriene i praksis erstatter.

 

Google og You tube er full av dokumentasjon om galskapen så det er bare å søke, men først kan de kose deg med denne: https://www.youtube.com/watch?v=D195BY8jhuE

 

 

Lenke til kommentar

Google og You tube er full av dokumentasjon om galskapen så det er bare å søke, men først kan de kose deg med denne: https://www.youtube.com/watch?v=D195BY8jhuE

 

Kjære vene, det er ikkje rart du er forvirra dersom du tek filmar du finn på YouTube til inntekt for noko som helst. Det er ikkje akkurat fagfellevurdert forskning. Det er knapt nok propaganda. Det er det vi på godt norsk kallar skitprat.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er galskap satt i system. Utvinning, foredling og produksjon av 89 tonn batterier skader miljøet mange ganger mer enn det sparer, i tillegg til at folk i utvinningsområdene dør som fluer av kreft og andre sykdommer. Alle vestlige land har er lovverk som forbyr denne forn for gruvedrift.

 

Dette har du anten funne på sjølv, eller du har gått på ei skrøne.

 

I eit litium-batteri er det hovudsakleg nikkel, eit viktig metall i stål-legeringar. 7% av verdas nikkel vert raffinert i Kristiansand. Du får ta turen innom ein dag, og sjå korleis folk lever der. Aluiminium er òg viktig (NCA-kjemi). Du får ta ein tur til Sunndalsøra og sjå om kreft-påstandane dine stemmer. Karbon og silisium vert brukt i anoden. Silisium er eit av dei mest vanlege metalla i jordskorpa, og i Noreg produserer vi superreint silisium mange stader. Karbon er kanskje verstingen her. Utvinning av karbon i ulike variantar er veldig forureinande. Kobolt trengst òg. Kobolt-gruvene i Noreg er tomme, men du har dei m.a. i USA, Canada og Australia, i tillegg til Russland og ein heil rekkje andre ikkje-vestlege land. Til slutt har du litium. Litium vert utvunne i saltsjøar og frå underjordiske saltkjelder. Desse saltsjøane, m.a. i Chile, Bolivia og USA, er dei dauaste omrdåda på jorda i utgangspunktet, og miljøet vert ikkje dårlegare av at ein utvinn litium, magnesium og andre alkalimetall frå saltet, og deponerer resten i saltsjøen (for det meste vanleg koksalt).

 

I eit blybatteri derimot, slike ein brukar som startbatteri i eksosbilar, finst det bly. Det er ei miljøgift, og spesielt i gamle dagar døydde folk som fluger rundt blygruver. Først dei siste tiåra har vi fortstått kor farleg bly er, men det finst framleis farleg høge konsentrasjonar rundt mange gamle blygruver. Kanskje det er der du har fått idéen din om at produksjon av batteri er farleg?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Dette er galskap satt i system. Utvinning, foredling og produksjon av 89 tonn batterier skader miljøet mange ganger mer enn det sparer, i tillegg til at folk i utvinningsområdene dør som fluer av kreft og andre sykdommer. Alle vestlige land har er lovverk som forbyr denne forn for gruvedrift.

 

Disse påstandene vil jeg gjerne se dokumentasjon på. Takk!

Naturligvis iberegnet skader på miljøet relatert til utvinning, raffinering og transport av det fosile drivstoffet batteriene i praksis erstatter.

 

Google og You tube er full av dokumentasjon om galskapen så det er bare å søke, men først kan de kose deg med denne: https://www.youtube.com/watch?v=D195BY8jhuE

 

 

Hahahaha. Ikke rat du er forvirret. Hvilken som helst idiot kan lage en video og laste den opp på youtube, men det gjør det ikke til fakta.

 

Det han sikter til er om du har lest og satt deg inn i forskning som backer opp dette. Og det kan du tydeligvis ikke. Å be folk søke på google fordi nettet er fult av bevis viser jo bare at du ikke har lest noen forskningsrapporter etc av det hele tatt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Jeg leste det først til at batteripakken (for to ferger tilsammen?) tilsvarer 10.700 ELbilbatterier. Ser etterhvert at det må være snakk om at pakken tilsvarer 10.700 ordinære 12V startbatterier. 8,32MWh tilsvarer rundt regnet ca 100 Tesla batterier. Er dette fordelt på to ferger så blir det en batteripakke tilsvarende drøyt 50 Teslabatterier i hver ferge. Ikke såå veldig imponerende egentlig.

 

Reagerte på det samme selv. Når man i 2016 sammenlikner med "bilbatterier" så tenker nok de fleste på elbilers fremdriftsbatteri...og ikke på et startbatteri.

 

Det blir uansett spennende å se hvordan erfaringen blir med disse ferjene.

Dersom man fordeler 89 tonn på 40 biler blir det nesten 2 tonn pr bil.. = Galskap og miljøforurensing i en størrelse verden aldri har sett før. Mye tyder på at batteribiler og annen batteri fremdrift snart er saga blott.

Mye tyder på at altfor mange har brukt litt for mye tid på konspirasjonsteorier på youtube enn faktasjekking.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når han har dette som motto så tror han kun på det han ønsker skal være riktig:
"Believe nothing,no matter where you read it,or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense. "

Dermed er han lagt til blant de jeg vet sjelden skriver noe seriøst.

Konspirasjonsteorier beriker sjelden et debattfelt, ei heller sprøyt.

Endret av Frobe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg leste det først til at batteripakken (for to ferger tilsammen?) tilsvarer 10.700 ELbilbatterier. Ser etterhvert at det må være snakk om at pakken tilsvarer 10.700 ordinære 12V startbatterier. 8,32MWh tilsvarer rundt regnet ca 100 Tesla batterier. Er dette fordelt på to ferger så blir det en batteripakke tilsvarende drøyt 50 Teslabatterier i hver ferge. Ikke såå veldig imponerende egentlig.

Reagerte på det samme selv. Når man i 2016 sammenlikner med "bilbatterier" så tenker nok de fleste på elbilers fremdriftsbatteri...og ikke på et startbatteri.

 

Det blir uansett spennende å se hvordan erfaringen blir med disse ferjene.

Dersom man fordeler 89 tonn på 40 biler blir det nesten 2 tonn pr bil.. = Galskap og miljøforurensing i en størrelse verden aldri har sett før. Mye tyder på at batteribiler og annen batteri fremdrift snart er saga blott.

Mye tyder på at altfor mange har brukt litt for mye tid på konspirasjonsteorier på youtube enn faktasjekking.

 

 

 

Hva?!?!? Er ikke alt på Youtube og internett generelt sant? Ikke si at du snart skal fortelle meg at Chemtrails og HAARP ikke er sant heller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg leste det først til at batteripakken (for to ferger tilsammen?) tilsvarer 10.700 ELbilbatterier. Ser etterhvert at det må være snakk om at pakken tilsvarer 10.700 ordinære 12V startbatterier. 8,32MWh tilsvarer rundt regnet ca 100 Tesla batterier. Er dette fordelt på to ferger så blir det en batteripakke tilsvarende drøyt 50 Teslabatterier i hver ferge. Ikke såå veldig imponerende egentlig.

Reagerte på det samme selv. Når man i 2016 sammenlikner med "bilbatterier" så tenker nok de fleste på elbilers fremdriftsbatteri...og ikke på et startbatteri.

 

Det blir uansett spennende å se hvordan erfaringen blir med disse ferjene.

Dersom man fordeler 89 tonn på 40 biler blir det nesten 2 tonn pr bil.. = Galskap og miljøforurensing i en størrelse verden aldri har sett før. Mye tyder på at batteribiler og annen batteri fremdrift snart er saga blott.

 

 

Hva med å komme med litt info rundt de radikale meningene dine gamlefar?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...