Mastiff Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 Jeg skal bygge en ny hjemmeserver med Windows Server 2008 R2 (jeg liker virkelig ikke retningen WS tok fra 2012), og den skal kjøre 3-4 forholdsvis lette VM-er med VMWare. Den skal i tillegg fungere som medieserver og forsyne sjappa med musikk og nettradio, derfor vil jeg helst ha så mange vanlige PCI-spor til lydkort som mulig (jeg bruker kX-driverne for å få tre kanaler på hvert Soundblaster Audigy-kort). Ellers er det vel Xeon som gjelder, antar jeg. Ut fra det jeg ser, er det E3-12xx v5. Og så må jeg ha minne nok til å få i drift VM-ene uten å måtte bruke virtuelt minne fra disk. Jeg har 32 gb nå og ikke hatt noen problemer, så det bør vel holde, antar jeg. Jeg har nå Xeon med Asus-hovedkort, og etter to år har ikke det skapt noen som helst problemer. Asus har alltid vært greit for meg, men det er jo da to år siden sist jeg kjøpte et hovedkort. Så hvis de fortsatt har bra saker, er jeg med på det. Hvis det har kommet noe annet som har overtatt, er jeg åpen for det også. Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 27. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2016 Løst og bestilt etter tips i PM. ASUS P10S-X, socket-1151, Intel Xeon E3-1245 V5, Socket-1151, Crucial DDR4 ECC 2133MHz 32GB (16GBx2), til sammen kroner 7027 hos Komplett, som hadde alt inne. Så da dette være i boks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå