AnonymDiskusjon Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 Hei der! Ung gutt her på 19. Jeg er ingen bråkmaker, gode karakterer fra VGS studerer en "høystatus" utdanning. Jeg har aldri vært å byen før, men ble for litt siden invitert av mine norske kamerater. Takket selvfølgelig nei. Jeg er egentlig redd for den stigmatiseringen og fordommene som jeg kan bli utsatt for (?). De tullet med at jeg muligens kunne få dame, haha, ja har skikkelig lyst må norsk, deilig dame. Er middels pen, men redd for å bli sett ned på av de der ute? Oslo Anonymous poster hash: b3bcf...aff Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2016 Ja, veldig bra. Anonymous poster hash: 86c28...2c2 1 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 Spørs hva slags utlending du er Hvis du er pent kledd og sammen med nordmenn så er det ikke noe problem. Men gjenger med afrikanere og arabere osv. blir ofte nektet inngang. 2 Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 Bare pass på å vise folkeskikk og oppfør deg pent så spiller det ingen rolle hvordan du ser ut eller hvor du er fra. Viktig å velge venner også med omhu, man blir som man omgås. God tur på byen! 2 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 Hei der! Ung gutt her på 19. Jeg er ingen bråkmaker, gode karakterer fra VGS studerer en "høystatus" utdanning. Jeg har aldri vært å byen før, men ble for litt siden invitert av mine norske kamerater. Takket selvfølgelig nei. Jeg er egentlig redd for den stigmatiseringen og fordommene som jeg kan bli utsatt for (?). De tullet med at jeg muligens kunne få dame, haha, ja har skikkelig lyst må norsk, deilig dame. Er middels pen, men redd for å bli sett ned på av de der ute? Oslo Anonymous poster hash: b3bcf...aff Spørsmålet som popper opp i hodet mitt er hvorfor du tror du vil bli sett ned på? I min erfaring kan jeg ikke si at utelivet har noe som helt mot utlendinger, tvert i mot bli de ofte serdeles godt mottatt, sikker på at det er utlendinger du ønsker å snakke om? Tror du skal falle under en veldig spesifikk stereotype for å møte stigmatisering eller spesielle fordommer på et tilfeldig utested i Oslo. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 Kle deg bra, oppfør deg ordentlig, så er det få, om noen som i det hele tatt bryr seg om hvor du kommer fra. Hvis du kler deg og oppfører deg som en wolla-gangster, derimot... Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 Går du i en "utlendinggjeng" og alle er brautende så blir du sikkert uglesett, samma med en tilsvarende norsk gjeng. Oppfører du deg skikkelig, er en rolig grei fyr og ikke er så full så du sjangler rundt så går det bra. Ingen liker duster uansett hvor de kommer fra og de fleste har ikke noe imot utlendinger generellt bortsett fra rasshøl. Kjør på TS, ingenting logisk som burde hindre deg fra å ha en koselig kveld på byen sammen med venner Lenke til kommentar
guest_anon Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 Burde ikke være noe problem, hvis kompisene dine er norske så er det i alle fall akseptert. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 Herregud, nei. Slapp av, ikke la hva du selv tror andre vil tenke om deg, definere hvem du er og hva du gjør! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2016 Sannheten er at folk flest gir blanke faen i deg. Er nok av idioter der ute som markerer seg (som oftest nordmenn), så du vil nok gli greit i bakgrunnen mens du prater med damene. Anonymous poster hash: d01d2...21f Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 "Blir man sett ned på hvis man er utlending, på byn?" Bare om det er idioter i nærheten. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Folk som går på byen er forskjellige vanlige folk, både unge, gamle, nordmenn, utlendinger, pene, stygge, menn og deilige norske damer. Altså er ikke holdningene på byen så forskjellige fra holdningene ellers og du trenger ikke å forvente å bli sett ned på mer enn ellers. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 (endret) Det hender at du ikke får adgang til utesteder hvis du ikke er "hvit" i huden. Du bør ikke være overrasket hvis du blir nektet adgang til utesteder, da dette forekommer - selvom du oppfører deg pent og klær deg pent. Når jeg er ute med mine venner, der noen av disse har ikke-vestlig opprinnelse - så har jeg ikke opplevd at de har blitt utestengt. Nå kommer du med "hvite venner", så da skal vel det ikke være ett problem. Når dette er sagt, har jeg en følelse av at etniske minoriteter vanligvis ikke blir stigmatisert i utelivsbransjen. Sitater fra ett utested som regelmessig utestenger etniske minoriteter: Kesh forteller at han og kollegaene ofte har sluppet inn en håndfull av de best kledde guttene med innvandrerbakgrunn. Ofte kommer de med hvite venner. På et annet stedene måtte han kaste ut egne venner, etter at daglig leder reagerte på hudfargen deres. Endret 1. juli 2016 av Det gode liv Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2016 Det hender at du ikke får adgang til utesteder hvis du ikke er "hvit" i huden. Du bør ikke være overrasket hvis du blir nektet adgang til utesteder, da dette forekommer - selvom du oppfører deg pent og klær deg pent. Når jeg er ute med mine venner, der noen av disse har ikke-vestlig opprinnelse - så har jeg ikke opplevd at de har blitt utestengt. Nå kommer du med "hvite venner", så da skal vel det ikke være ett problem. Når dette er sagt, har jeg en følelse av at etniske minoriteter vanligvis ikke blir stigmatisert i utelivsbransjen. Sitater fra ett utested som regelmessig utestenger etniske minoriteter: Kesh forteller at han og kollegaene ofte har sluppet inn en håndfull av de best kledde guttene med innvandrerbakgrunn. Ofte kommer de med hvite venner. På et annet stedene måtte han kaste ut egne venner, etter at daglig leder reagerte på hudfargen deres. Vi er i 2016 nå ? Anonymous poster hash: b3bcf...aff Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 En mulig "grunn", ikke en unnskyldning, på hvorfor, er den typiske følgende klisje: En innvandrergjeng, typiske "wolla-gangstere", skal inn på et utested. De er edru, kjøper ikke drikke og stedet tjener derfor ikke noe på å ha dem der. Det de derimot gjør er å lage bråk og kvalme for andre som er på utestedet. En del som er ute på byen er ute kun for å lage bråk. Og det er selvfølgelig veldig dårlig business for utestedet, som kan tape omsetning både på kort og lang sikt. Dette er i hvert fall én motivasjonsfaktor til at man forsøker å "sikre" seg på forhånd ved ikke å slippe de inn. For hvem vil vel oppleve følgende scenario? Vilkårlig person: (ser seg omkring) Wolla-gangster: (går bort til personen) Wolla-gangster: Hva er det du ser på? Vilkårlig person: Ingenting Wolla-gangster: Hva? Er ikke jeg noe å se på? Uansett hvordan denne samtalen måtte utvikle seg ender det med bråk. Hvorfor? Fordi det er målet til wolla-gangsteren. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 (endret) Vi er i 2016 nå ? Saken er fra 2010, men det forekommer idag. Selv staten advarer at dette forekommer i dagens samfunn. Ikke bli overrasket hvis du blir stigmatisert på utesteder, men dette er IKKE vanlig. Vil du ha flere artikler så kan du selv google de opp. Etter min oppfatning, så skiller de mellom muslimer og ikke-muslimer når det gjelder ikke-vestlig personer. Dette er fordi ikke-muslimer ofte drikker alkohol (det er det utestedene tjener penger på), mens muslimer ikke gjør det. Når du er på utested bør du drikke eller være brisen når skal til utesteder, valget er ditt. I Oslo har ett utested blitt tatt to ganger for å skille mellom etnisiteter som senest ble tatt i år. Endret 2. juli 2016 av Det gode liv Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2016 Ta deg en tur ut du. Er forresten nysgjerrig på "hvordan" utlending du er. Kurder, amerikaner, tysker, afrikaner, somalier, svenske...? Går utifra at du er kurder eller arabisk eller noe sånt siden du nevner fordommer og siden mange nordmenn har fordommer mot "denne typen mennesker". Noe som er veldig trist, husk at ikke alle har det. Oppfører du deg som folk flest og er en kjekk når det kommer til personlighet så kommer det til å gå bra. Om du kan snakke norsk ganske bra så er det et enormt stort pluss. Har møtt mange arabiske menn som er utrolig kjekke, men dessverre har det alltid vært turn-off at norsken og engelsken er total uforståelig Unge menn fra Syria f.eks er som oftest ganske så kjekke. Anonymous poster hash: 1209a...f30 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Man tar med seg dame på byen, man finner ikke dame på byen. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2016 Man tar med seg dame på byen, man finner ikke dame på byen. De fleste jeg har snakket med sier at de finner dem på byen. Det er ikke sjeldent jeg hører: "Vi møttes på byen" eller " jeg fant henne på byen". Jeg vet ikke med dere ? Anonymous poster hash: b3bcf...aff Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Man tar med seg dame på byen, man finner ikke dame på byen. De fleste jeg har snakket med sier at de finner dem på byen. Det er ikke sjeldent jeg hører: "Vi møttes på byen" eller " jeg fant henne på byen". Jeg vet ikke med dere ? Anonymous poster hash: b3bcf...aff Kanskje jeg burde spesifisert. Man finner damer som er lette på tråden på byen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå