Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med Windows 10

Anbefalte innlegg

Har hatt Windows 7 Home Premium ifra da jeg kjøpte dataen fra komplett... Har mye problemer med den uten at de gidder å gjøre noe annet enn å komme med dumme bortforklaringer.

Har reinnstallert windows og oppgradert til windows 10. Har nesten ingenting på datamaskinen men den virker treg som juling!!!! og flere programmer vil ikke starte (fks spotify) og tar 3 sekunder fra jeg har klikka inn på de til jeg kommer inn i selve "interfacen" på programmet så gaming av tetris er jo umulig!! Musepekeren beveger seg til høyre selv om den er på ett vannrett bord og ingenting er borte i den..... Er det håp eller er det bare å hente slegg???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det en aldrende Acer Aspire 5733 med harddisk som i signaturen din.

Hvis tilfelle er det mye ytelse å hente ved å erstatte harddisk med SSD.

Det , pluss å sørge for nok RAM. Er den utstyrt med 4GB ram kan den virke veldig treg om ditt bruksmønster overstiger dette , og faktum at den har en treg harddisk som da brukes sidevekslingsminne.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123486210

Har hatt Windows 7 Home Premium ifra da jeg kjøpte dataen fra komplett... Har mye problemer med den uten at de gidder å gjøre noe annet enn å komme med dumme bortforklaringer.

Har reinnstallert windows og oppgradert til windows 10. Har nesten ingenting på datamaskinen men den virker treg som juling!!!! og flere programmer vil ikke starte (fks spotify) og tar 3 sekunder fra jeg har klikka inn på de til jeg kommer inn i selve "interfacen" på programmet så gaming av tetris er jo umulig!! Musepekeren beveger seg til høyre selv om den er på ett vannrett bord og ingenting er borte i den..... Er det håp eller er det bare å hente slegg???

Problem: Windows 10.

Neida, det er kankje det at pcen klarer akkurat å kjøre windows 10.

Har en pc som oppførte seg slik også, installerte Linux.

Men en reinstallasjon av Win 10 burde gjøre susen.

Bare sørg for at du har driverene til Grafikkkortet, cpuen o.s.v

Lykke til

Lenke til kommentar

en reinstallasjon av Win 10 burde gjøre susen.

Hvis PC'en har hardwareproblemer finnes det ikke et OS i verden som kan fikse det.

En skrantende harddisk gjør at enhver PC virker treg.

(En SSD, som nevnt,  fjerner såklart det problemet.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123486210

en reinstallasjon av Win 10 burde gjøre susen.

Hvis PC'en har hardwareproblemer finnes det ikke et OS i verden som kan fikse det.

En skrantende harddisk gjør at enhver PC virker treg.

(En SSD, som nevnt,  fjerner såklart det problemet.)

Ja, men jeg bare sa en av mange løsninger.

Og en SSD kommer ikke til å fikse problemet om det er OSet som har en feil på seg, vi vet ikke om han har reinstallert eller oppgradert!

Men ja, om det er ett hardwareproblem så kommer en SSD til å fikse det meste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...