Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Fiberbredbånd. Leverer kun 10-50% av betalt hastighet.

Anbefalte innlegg

Hei. 

For snart 2 år siden ble det gravt ned fiberkabel ned til mine foreldre, og har siden den gang betalt for kabel-tv, samt 100/100 linje med bredånd. 

Jeg bodde hjemme den gang, og testet til tider farten, som viste mellom 95-105mbit/s, ingenting å klage på den gang med andre ord.

Jeg kom hjem til sommeren nå, og syntes det til tider lugget litt med farten. Ble til at jeg kjørte en test på speedtest.net, som viste rundt 50% av hva det blir betalt for. Har de siste ukene kjørt flere fartsmålinger, og farten ligger rimeling langt unna 100mbit/s. 

Alt fra 10mbit/s, opp mot 50, har til gode å se at den bikker 50. 

Kan problemet ligge hos oss, eller er det bare å ringe leverandør omgående? Jeg har fortalt far at han må ringe, men han er ikke like opptatt av fart som jeg er :).

Har forresten målt fart både med wifi og ethernet til ruter og jeg får samme resultat. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Har du plugget maskinen du tester med rett i uttaket fra fiberleverandøren? Så lenge du har en boks i mellom så har du en usikkerhetskilde.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å trekke ut kontakten til alt utstyret og sette det inn igjen?

Nei, kan prøve det når det passer i kveld. 

Har du plugget maskinen du tester med rett i uttaket fra fiberleverandøren? Så lenge du har en boks i mellom så har du en usikkerhetskilde.

Tenker du på boksen som ruteren er koblet til? Er ikke etherenetuttak på den. 

Hva med å... hmmm... BARE RINGE?

De aller fleste leverandører kan i alle fall kjapt svare på om det er et problem i deres ende. Hvis ikke kan du heller gjøre mer arbeid ut av det.

Jo som sagt er det planen, men kunne ikke skade å høre her heller. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...