Stianbl Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 Heisan, Har kjøpt ny tv fra Philips nå. Har hatt LG 50PV350 plasma I 5-6 år, og vært veldig fornøyd med den. Philips tvn er forsåvidt imponerende I rette scener, men det virker som at den gjør noe alvorlig galt med mørke skygger. De blir lysere, men siden kilden ikke er HDR så blir det bare masse støy. Er dette virkelig noe man ikke kan skru av? Har skrudd av det meste jeg kan, for likte ikke bevegelsene på bildet. Er lissom-hdr enten laggy eller såpe-opera effekt. Liker ingen av de Dette er jo en tv til over 20 000kr (jeg har ikke gitt så mye), men føler at med unntak av at den er 4k, og har bedre max lysstyrke, så er fremdeles min 6 år gamle plasma til 5000kr den gang bedre.. ?? Er det noe jeg har misforstått? Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 26. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2016 Edit: og så blir jeg forvirra på spesifikasjonene. Det står 100hz, noen sier 200hz. De påstår det er HDR 10Bit, med 700nits. Men det er vel 8Bit panel, og av de målinger jeg har sett er det så vist 190nits.? Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 27. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2016 (endret) Jeg testet tilfeldigvis 4K innhold på Netflix, og kom over fireplace i 4k. Detaljene der det ikke er mørkt er fine, og jeg liker bildet veldig godt når det er lyse scener. Men her ser du ett av de store problemene jeg har. Av instillinger er den satt til "Movie", og alt av prosessering og tull er skrudd av. En TV i denne prisklassen kan umulig være ment å vise slike bilder? Det er jo faktisk ubrukelig til filmer og scener hvor det er mørke detaljer. Min bedre beskrivelse er at det ser ut som at de lyse delene av filmen er skarpe og fine, mens de mørke er 240p oppløsning med elendig MPEG dekoding. Pluss at de mørke områdene ser ut som de er kunstig lyst opp, som bringer frem mye støy. Jeg håper dette er en feil, og ikke sånn at man må opp i 30-40 000 kr klassen for å bli kvitt dette? Min gamle plasma til 5000kr har ingen problemer med dette Se vedlegg av 4k Fireplace: Her ble det av en merkelig grunn helt blått(!!) der det skal være sort og mørkt. Først trodde jeg det kanskje var clouding, men når jeg pauser filmen i netflix, og den sorte baren i topp og bunn kommer over videoen (den som inneholder tittel på filmen, og kontrollene i bunn) så er den helt sort og fin. Så TV'n klarer sortnivået (hvertfall til min standard), men noe skjer med det sorte i innholdet... EDIT #1: Beklager 3 poster på rad. Skal holde meg til denne med oppdateringer. Jeg laster opp ett lite klipp tin youtube nå, som jeg legger ut her, hvor dere ser det jeg mener med at interface vises sort, men video sliter. EDIT #2: Da er video lastet opp. Kvaliteten er ikke helt top, da det ikke er så lett å få bra bilde ved å filme TV'n med mobil. Meeeeen, jeg mener man kan tydelig se det ene problemet med at sort blir blått og noisy, men kun i film/TV, ikke interface/menyene. Se når jeg pauser filmen. Sortnivået er flott i topp og bunn da, men ikke i selve filmen. Endret 27. juni 2016 av Stianbl Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 (endret) Du burde levere TVen tilbake hvis du har returrett. Denne TVen koster 9999kr på Lefdal denne uken. Da får du med en 32" LCD i slengen. Sjekk førstesiden på ukens kundeavis:http://kundeavis.lefdal.com/LefdalDM/kundeavis_partall/ Denne reviewen har noen tips angående bildekalibrering: http://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1463996597 Endret 30. juni 2016 av Baba2 Lenke til kommentar
Sjøbanan Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Tusen takk for den informasjonen Baba2! Vet dere om pakken kan kjøpes på nette ? Får bare valgt en tv om gangen. 1 Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Selv bestilt denne og får den neste uke. Er litt spent på sortnivået da jeg allerede har en pioneer plasma siste generasjon så om sortnivået er helt på bærtur får de den igjen! Ellers så var tilbudet på lefdal begrenset til 300 stk over hele norge, alt røk veldig fort og er ikke mulig å få lengre (har prøvd) :-/ Lenke til kommentar
Sjøbanan Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Søren også ! Får vente å se om noe annet dukker opp. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 (endret) Er ikke 65PUS7120 storebror og hakket over? denne ligger jo litt i nærheten av tilbudsprisen, bare 3999,- mer inkludert samme 32". https://www.dustinhome.no/product/5010947262/65pus7120-65-led-4k-32-led Endret 30. juni 2016 av Bendorama Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 (endret) Er ikke 65PUS7120 storebror og hakket over? denne ligger jo litt i nærheten av tilbudsprisen, bare 3999,- mer inkludert samme 32". https://www.dustinhome.no/product/5010947262/65pus7120-65-led-4k-32-led 7120 er 2015 modellen.7101 er 2016 modellen Veldig lik innmat på speks. Men på ppi eller det de måler bildekvaliteten med scorer 7120 modellen 800 og 7101 modellen 2000. Det sagt så gir 7120 modellen masse for pengene og selges til 14k hos dustin bla.a i till er det inkl en 32" tv med på kjøpet! Grunnen til at jeg ikke har kjøpt den er forde jeg fikk 65pus7101 til 14k pga rot med min orginale bestilling på 7120 modellen i en kampanje periode Endret 30. juni 2016 av Slabbedasken Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Forvirrende greier de tallene. Virker også til 7120 støtter 3D. Har litt lyst på en Phillips på grunn av ambilight. Men det virket så meget labert hele selskapet på tv fronten, dårlig HDR støtte, ips panel, meste bare hjørne opplyst led og jevnt over et sort nivå som ikke nærmer seg plasma. Virker jo rett og slett som man får lite for pengene med led TVer oppi 15-25 tusen i forhold til hva du fikk med plasma. Philips skal vell også ha en topp modell med ambilight prosjektor system bakpå, men den har jeg aldri sett i Norge en gang. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Klarte å sikre meg et eksemplar fra Lefdal av Philips 65PUS7101. Fått satt den opp og kalibrert den "light" til nå. Må si dette var virkelig mye for pengene! Trengte ikke 32" skjermen som var med, så droppet den å fikk mer rabatt på 65" istedenfor Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Slik jeg leste meg fram er 3D ut og derfor droppes det på de nyeste tv,ene som kommer nå fremover ;-) Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Ja har sett det, 4K HDR formatet støtter vistnok ikke 3D. Ønsker gledelig velkommen HDR istedenfor! Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 1. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2016 Jeg fikk tilbud jeg også heldigvis. Vil ikke gi over 20k for en tv. Ikke enda hvertfall. Har snakka med philips, og de sier de kjenner til problemet jeg har, og jobber med en fix. Men dere har ingen problemer med sortnivå? Hvilken software versjon har dere? Jeg har kalibrert til 16-235 range, men har veldig problemer med clouding I mørke scener. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 (endret) Fikk tv'en i dag og koblet den opp. Veldig flott tv, men sliter på ett punkt. Har CanalDigital dekoder som er koblet til til via Hdmi slik som gamle tv' en var satt opp. Problemet er jeg får ikke lyd, kun bilde! Og det gjelder kun via dekoderen :-O Endret 5. juli 2016 av Slabbedasken Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Fikk tv'en i dag og koblet den opp. Veldig flott tv, men sliter på ett punkt. Har CanalDigital dekoder som er koblet til til via Hdmi slik som gamle tv' en var satt opp. Problemet er jeg får ikke lyd, kun bilde! Og det gjelder kun via dekoderen :-O Fant ut av det, brukte en annen hdmi inngang og lyden kom ? Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 8. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2016 (endret) Hei igjen Til dere som nå også har kjøpt denne TV'en. Hvordan er det med blødning av lys i kantene? Hos meg er 1/5 av hele venstresiden blass og lysere enn resten, og mister mye farger der. Veldig distraherende.Pluss jeg har problemer med veldig utvasket sort i en del innhold. Mens i annet innhold ser sort meget meget bra ut. Uavhengig av kilde (Innebygget tuner og Netflix og ekstern PS4, osv...)Philips sier de jobber med en fix, men jeg tviler på at de kan fikse alle mine problemer. Og om dere ikke har noen problemer så vet jeg at min er defekt. Da bør jeg kunne få ny.Jeg ser blødningen spesielt godt ved å sette på en 4% grå testbilde/video. Endret 8. juli 2016 av Stianbl Lenke til kommentar
kolstade Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 Hei! Noen som har kalibrert TVen og kan dele innstillingene? Hadde vært supert! Lenke til kommentar
mfb Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 https://www.dustin.no/product/5010947262/65pus7120-65-led-4k-32-led#specifications Vurderer denne, Phillips 65PUS7120 65". Ser det står at det er HDCP på den, er det HDCP 2.2? Er det også hdmi 2.0 på den, HDR og HEVC? Har lest litt rundt om 4k og fått inntrykk av av HDCP, HDMI 2.0, HDR og HEVC er et MUST å ha for 4k tver slik at de også skal duge i årene fremover. Kan denne tven anbefales? Ser mest på filmer og serier via stasjonære pc'en, kommer til å se litt tv via canal digital og i fremtiden altibox. Kanskje jeg kommer til å spille litt ps4 på den og, men mest filmer og serier. Takker for svar Lenke til kommentar
kennethpost Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Fikk også kjøpt 65PUS7101 på kampanjen til Lefdal. I dag ble den svart mens ungene så på. Fremdeles lyd og ambilight, men ikke noe bilde. Har slått av og på og tatt strømmen på den, men ikke noe bilde. Har ringt Lefdal, og de ba meg ringe Philips support. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå