Gå til innhold

Hvordan skal jeg kjøre i denne rundkjøringen?


Qwas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var ingen piler i denne.

 

Jeg har hørt disse to:

 

1) Blinke til høyre, plassere seg i 1, kjøre inn i det ytterste feltet og at man så kan velge 3 eller 4.

 

2) Plassere seg i 2, blinke til høyre, kjøre inn i det innerste feltet i rundkjøringen og så kjøre ut i 4.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Du plasserer deg i 1, og så kan du blinke til høyre fra før du kjører inn i rundkjøringen om du ønsker, men du trenger ikke blinke før du faktisk skal ut til høyre. Alt etter hva som faktisk befinner seg til høyre, og hvor du skal der til slutt, så vil jeg primært legge meg inn i felt tre og så skifte over til felt fem i et mer enkelt trafikkbilde.

Lenke til kommentar

Du plasserer deg i 1, og så kan du blinke til høyre fra før du kjører inn i rundkjøringen om du ønsker, men du trenger ikke blinke før du faktisk skal ut til høyre. Alt etter hva som faktisk befinner seg til høyre, og hvor du skal der til slutt, så vil jeg primært legge meg inn i felt tre og så skifte over til felt fem i et mer enkelt trafikkbilde.

 

Hvorfor blir det mer enkelt enn en direkteplassering i 5?

Lenke til kommentar

Interessant å høre hva dere tenker.

 

Jeg endte opp med å blinke til høyre, plassere meg i 1, kjøre inn i det ytterste feltet og kjøre ut i 4. Da opplevde jeg at jeg måtte stoppe for et par biler som var på vei inn i 4. Det virket som at de trodde at jeg skulle inn i 3, men det kan jo være fordi jeg blinket så tidlig. Disse bilene kom fra den venstre armen og lå i det innerste feltet.

 

@CrvenaZvezda: Mente du å plassere deg i 1, blinke til høyre, kjøre inn i 4 og så blinke over til 5?

Lenke til kommentar

 

Du plasserer deg i 1, og så kan du blinke til høyre fra før du kjører inn i rundkjøringen om du ønsker, men du trenger ikke blinke før du faktisk skal ut til høyre. Alt etter hva som faktisk befinner seg til høyre, og hvor du skal der til slutt, så vil jeg primært legge meg inn i felt tre og så skifte over til felt fem i et mer enkelt trafikkbilde.

 

Hvorfor blir det mer enkelt enn en direkteplassering i 5?

 

 

Man kan ikke legge seg direkte i 5, man må ut i 3 eller 4 først.

Lenke til kommentar

 

 

Du plasserer deg i 1, og så kan du blinke til høyre fra før du kjører inn i rundkjøringen om du ønsker, men du trenger ikke blinke før du faktisk skal ut til høyre. Alt etter hva som faktisk befinner seg til høyre, og hvor du skal der til slutt, så vil jeg primært legge meg inn i felt tre og så skifte over til felt fem i et mer enkelt trafikkbilde.

 

Hvorfor blir det mer enkelt enn en direkteplassering i 5?

 

 

Man kan ikke legge seg direkte i 5, man må ut i 3 eller 4 først.

 

 

Eeehh, jo det kan man.

Lenke til kommentar

Når du sier direkte, hva mener du da? Kanskje jeg misforstår :/

 

Man legger seg til høyre felt i rundkjøringen og kjører forbi felt 3 og 4 og svinger direkte inn i felt 5.

 

Joda man kommer sikkert borti felt 4 men det regnes like vel som en direkteplassering i felt 5.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Da forstår jeg hva du mener. Det gikk ikke an å kjøre der hvor jeg har tegnet det sortet feltet så jeg tenkte ikke på det som en direkteplassering til 5 siden man er innom 4 en liten tur.

Lenke til kommentar

Da forstår jeg hva du mener. Det gikk ikke an å kjøre der hvor jeg har tegnet det sortet feltet så jeg tenkte ikke på det som en direkteplassering til 5 siden man er innom 4 en liten tur.

 

Da forstår jeg hva du mener, jeg trodde du mente det ikke var lov.

 

Det sorte feltet er nok uansett en naturlig svingradius man bruker for å legge seg i felt 5.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Du plasserer deg i 1, og så kan du blinke til høyre fra før du kjører inn i rundkjøringen om du ønsker, men du trenger ikke blinke før du faktisk skal ut til høyre. Alt etter hva som faktisk befinner seg til høyre, og hvor du skal der til slutt, så vil jeg primært legge meg inn i felt tre og så skifte over til felt fem i et mer enkelt trafikkbilde.

 

Hvorfor blir det mer enkelt enn en direkteplassering i 5?

 

Det trenger ikke bli enklere, men det kan bli. Det avhenger av trafikken i rundkjøringen, hva som faktisk finnes til høyre, og hvor en skal etter hvert til høyre.

Lenke til kommentar

@Nasciboy: Da var det jeg som ikke var tydelg nok. Det sorte feltet i denne var en fysisk førhøynet kant som man ikke kan kjøre over. Da kan jeg iallfall tenke slik i en lignende rundkjøring uten kant.

Endret av Qwas
Lenke til kommentar

 

 

Du plasserer deg i 1, og så kan du blinke til høyre fra før du kjører inn i rundkjøringen om du ønsker, men du trenger ikke blinke før du faktisk skal ut til høyre. Alt etter hva som faktisk befinner seg til høyre, og hvor du skal der til slutt, så vil jeg primært legge meg inn i felt tre og så skifte over til felt fem i et mer enkelt trafikkbilde.

 

Hvorfor blir det mer enkelt enn en direkteplassering i 5?

 

Det trenger ikke bli enklere, men det kan bli. Det avhenger av trafikken i rundkjøringen, hva som faktisk finnes til høyre, og hvor en skal etter hvert til høyre.

 

 

Eeeehh, nei... legger du deg i høyre fil og tar en direkteplassering i felt 5 så har du i teorien ikke vikeplikt for noen.

 

Hvis du legger deg i felt 3 først må du ta 2 feltskifter for å komme over i felt 5 og du har så klart vikeplikt ved feltskifte.

 

INGEN situasjon jeg kan se at det vil bli enklere, i såfall må du komme med ett eksempel...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

 

Du plasserer deg i 1, og så kan du blinke til høyre fra før du kjører inn i rundkjøringen om du ønsker, men du trenger ikke blinke før du faktisk skal ut til høyre. Alt etter hva som faktisk befinner seg til høyre, og hvor du skal der til slutt, så vil jeg primært legge meg inn i felt tre og så skifte over til felt fem i et mer enkelt trafikkbilde.

 

Hvorfor blir det mer enkelt enn en direkteplassering i 5?

 

Det trenger ikke bli enklere, men det kan bli. Det avhenger av trafikken i rundkjøringen, hva som faktisk finnes til høyre, og hvor en skal etter hvert til høyre.

 

 

Eeeehh, nei... legger du deg i høyre fil og tar en direkteplassering i felt 5 så har du i teorien ikke vikeplikt for noen.

 

Hvis du legger deg i felt 3 først må du ta 2 feltskifter for å komme over i felt 5 og du har så klart vikeplikt ved feltskifte.

 

INGEN situasjon jeg kan se at det vil bli enklere, i såfall må du komme med ett eksempel...

 

At felt 4 og 5 er fulle av trafikk allerede.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Du plasserer deg i 1, og så kan du blinke til høyre fra før du kjører inn i rundkjøringen om du ønsker, men du trenger ikke blinke før du faktisk skal ut til høyre. Alt etter hva som faktisk befinner seg til høyre, og hvor du skal der til slutt, så vil jeg primært legge meg inn i felt tre og så skifte over til felt fem i et mer enkelt trafikkbilde.

 

Hvorfor blir det mer enkelt enn en direkteplassering i 5?

 

Det trenger ikke bli enklere, men det kan bli. Det avhenger av trafikken i rundkjøringen, hva som faktisk finnes til høyre, og hvor en skal etter hvert til høyre.

 

 

Eeeehh, nei... legger du deg i høyre fil og tar en direkteplassering i felt 5 så har du i teorien ikke vikeplikt for noen.

 

Hvis du legger deg i felt 3 først må du ta 2 feltskifter for å komme over i felt 5 og du har så klart vikeplikt ved feltskifte.

 

INGEN situasjon jeg kan se at det vil bli enklere, i såfall må du komme med ett eksempel...

 

At felt 4 og 5 er fulle av trafikk allerede.

 

 

Haha... å hvor kommer den trafikken fra da?

 

Når du legger deg i felt 1 og følger ytterste felt i rundkjøringen for så å legge deg i felt 5 så skal det ikke være trafikk i felt 4 og 5 som du har vikeplikt for.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...