Qwas Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 (endret) Jeg er den grønne pilen og skal ende opp der hvor den røde pilen er. Hvordan skal jeg plassere meg og hvordan skal jeg bruke blinklyset? Det sorte feltet på tegningen er en forhøyning som man ikke kan kjøre over. Se oppdatert tegning her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1730174&p=23326551 Endret 26. juni 2016 av Qwas Lenke til kommentar
Sebby Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 (endret) Jeg ville sagt mot midten på nr 1. Men er ofte piler i slike.. Endret 25. juni 2016 av Sebby Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Jeg ville kjørt inn i fil 2 og blinket til høyre allerede når du står og skal inn i rundkjøringen. Lenke til kommentar
Qwas Skrevet 25. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2016 Det var ingen piler i denne. Jeg har hørt disse to: 1) Blinke til høyre, plassere seg i 1, kjøre inn i det ytterste feltet og at man så kan velge 3 eller 4. 2) Plassere seg i 2, blinke til høyre, kjøre inn i det innerste feltet i rundkjøringen og så kjøre ut i 4. Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Å plasser seg i 2 er vel ikke ulovlig men langt fra optimal kjøring. Plasserer seg man i 2 må man være obs på vikeplikten når man skal skifte til 1 for så å kjøre ut i 5. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Du plasserer deg i 1, og så kan du blinke til høyre fra før du kjører inn i rundkjøringen om du ønsker, men du trenger ikke blinke før du faktisk skal ut til høyre. Alt etter hva som faktisk befinner seg til høyre, og hvor du skal der til slutt, så vil jeg primært legge meg inn i felt tre og så skifte over til felt fem i et mer enkelt trafikkbilde. Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Du plasserer deg i 1, og så kan du blinke til høyre fra før du kjører inn i rundkjøringen om du ønsker, men du trenger ikke blinke før du faktisk skal ut til høyre. Alt etter hva som faktisk befinner seg til høyre, og hvor du skal der til slutt, så vil jeg primært legge meg inn i felt tre og så skifte over til felt fem i et mer enkelt trafikkbilde. Hvorfor blir det mer enkelt enn en direkteplassering i 5? Lenke til kommentar
Qwas Skrevet 25. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2016 Interessant å høre hva dere tenker. Jeg endte opp med å blinke til høyre, plassere meg i 1, kjøre inn i det ytterste feltet og kjøre ut i 4. Da opplevde jeg at jeg måtte stoppe for et par biler som var på vei inn i 4. Det virket som at de trodde at jeg skulle inn i 3, men det kan jo være fordi jeg blinket så tidlig. Disse bilene kom fra den venstre armen og lå i det innerste feltet. @CrvenaZvezda: Mente du å plassere deg i 1, blinke til høyre, kjøre inn i 4 og så blinke over til 5? Lenke til kommentar
Qwas Skrevet 25. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2016 Du plasserer deg i 1, og så kan du blinke til høyre fra før du kjører inn i rundkjøringen om du ønsker, men du trenger ikke blinke før du faktisk skal ut til høyre. Alt etter hva som faktisk befinner seg til høyre, og hvor du skal der til slutt, så vil jeg primært legge meg inn i felt tre og så skifte over til felt fem i et mer enkelt trafikkbilde. Hvorfor blir det mer enkelt enn en direkteplassering i 5? Man kan ikke legge seg direkte i 5, man må ut i 3 eller 4 først. Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Du plasserer deg i 1, og så kan du blinke til høyre fra før du kjører inn i rundkjøringen om du ønsker, men du trenger ikke blinke før du faktisk skal ut til høyre. Alt etter hva som faktisk befinner seg til høyre, og hvor du skal der til slutt, så vil jeg primært legge meg inn i felt tre og så skifte over til felt fem i et mer enkelt trafikkbilde. Hvorfor blir det mer enkelt enn en direkteplassering i 5? Man kan ikke legge seg direkte i 5, man må ut i 3 eller 4 først. Eeehh, jo det kan man. Lenke til kommentar
Qwas Skrevet 25. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2016 Når du sier direkte, hva mener du da? Kanskje jeg misforstår :/ Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Skal man til høyre, så legger man seg til høyre. Det gjelder enten det er ett eller flere felt. Da dette er en trearmet rundkjøring er venstrefeltet inn mot rundkjøringen forbeholdt de som skal til venstre i rundkjøringen. Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 (endret) Når du sier direkte, hva mener du da? Kanskje jeg misforstår :/ Man legger seg til høyre felt i rundkjøringen og kjører forbi felt 3 og 4 og svinger direkte inn i felt 5. Joda man kommer sikkert borti felt 4 men det regnes like vel som en direkteplassering i felt 5. Endret 25. juni 2016 av Nasciboy Lenke til kommentar
Qwas Skrevet 25. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2016 Da forstår jeg hva du mener. Det gikk ikke an å kjøre der hvor jeg har tegnet det sortet feltet så jeg tenkte ikke på det som en direkteplassering til 5 siden man er innom 4 en liten tur. Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Da forstår jeg hva du mener. Det gikk ikke an å kjøre der hvor jeg har tegnet det sortet feltet så jeg tenkte ikke på det som en direkteplassering til 5 siden man er innom 4 en liten tur. Da forstår jeg hva du mener, jeg trodde du mente det ikke var lov. Det sorte feltet er nok uansett en naturlig svingradius man bruker for å legge seg i felt 5. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Du plasserer deg i 1, og så kan du blinke til høyre fra før du kjører inn i rundkjøringen om du ønsker, men du trenger ikke blinke før du faktisk skal ut til høyre. Alt etter hva som faktisk befinner seg til høyre, og hvor du skal der til slutt, så vil jeg primært legge meg inn i felt tre og så skifte over til felt fem i et mer enkelt trafikkbilde. Hvorfor blir det mer enkelt enn en direkteplassering i 5? Det trenger ikke bli enklere, men det kan bli. Det avhenger av trafikken i rundkjøringen, hva som faktisk finnes til høyre, og hvor en skal etter hvert til høyre. Lenke til kommentar
Qwas Skrevet 25. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2016 (endret) @Nasciboy: Da var det jeg som ikke var tydelg nok. Det sorte feltet i denne var en fysisk førhøynet kant som man ikke kan kjøre over. Da kan jeg iallfall tenke slik i en lignende rundkjøring uten kant. Endret 25. juni 2016 av Qwas Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Du plasserer deg i 1, og så kan du blinke til høyre fra før du kjører inn i rundkjøringen om du ønsker, men du trenger ikke blinke før du faktisk skal ut til høyre. Alt etter hva som faktisk befinner seg til høyre, og hvor du skal der til slutt, så vil jeg primært legge meg inn i felt tre og så skifte over til felt fem i et mer enkelt trafikkbilde. Hvorfor blir det mer enkelt enn en direkteplassering i 5? Det trenger ikke bli enklere, men det kan bli. Det avhenger av trafikken i rundkjøringen, hva som faktisk finnes til høyre, og hvor en skal etter hvert til høyre. Eeeehh, nei... legger du deg i høyre fil og tar en direkteplassering i felt 5 så har du i teorien ikke vikeplikt for noen. Hvis du legger deg i felt 3 først må du ta 2 feltskifter for å komme over i felt 5 og du har så klart vikeplikt ved feltskifte. INGEN situasjon jeg kan se at det vil bli enklere, i såfall må du komme med ett eksempel... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Du plasserer deg i 1, og så kan du blinke til høyre fra før du kjører inn i rundkjøringen om du ønsker, men du trenger ikke blinke før du faktisk skal ut til høyre. Alt etter hva som faktisk befinner seg til høyre, og hvor du skal der til slutt, så vil jeg primært legge meg inn i felt tre og så skifte over til felt fem i et mer enkelt trafikkbilde. Hvorfor blir det mer enkelt enn en direkteplassering i 5? Det trenger ikke bli enklere, men det kan bli. Det avhenger av trafikken i rundkjøringen, hva som faktisk finnes til høyre, og hvor en skal etter hvert til høyre. Eeeehh, nei... legger du deg i høyre fil og tar en direkteplassering i felt 5 så har du i teorien ikke vikeplikt for noen. Hvis du legger deg i felt 3 først må du ta 2 feltskifter for å komme over i felt 5 og du har så klart vikeplikt ved feltskifte. INGEN situasjon jeg kan se at det vil bli enklere, i såfall må du komme med ett eksempel... At felt 4 og 5 er fulle av trafikk allerede. Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 (endret) Du plasserer deg i 1, og så kan du blinke til høyre fra før du kjører inn i rundkjøringen om du ønsker, men du trenger ikke blinke før du faktisk skal ut til høyre. Alt etter hva som faktisk befinner seg til høyre, og hvor du skal der til slutt, så vil jeg primært legge meg inn i felt tre og så skifte over til felt fem i et mer enkelt trafikkbilde. Hvorfor blir det mer enkelt enn en direkteplassering i 5? Det trenger ikke bli enklere, men det kan bli. Det avhenger av trafikken i rundkjøringen, hva som faktisk finnes til høyre, og hvor en skal etter hvert til høyre. Eeeehh, nei... legger du deg i høyre fil og tar en direkteplassering i felt 5 så har du i teorien ikke vikeplikt for noen. Hvis du legger deg i felt 3 først må du ta 2 feltskifter for å komme over i felt 5 og du har så klart vikeplikt ved feltskifte. INGEN situasjon jeg kan se at det vil bli enklere, i såfall må du komme med ett eksempel... At felt 4 og 5 er fulle av trafikk allerede. Haha... å hvor kommer den trafikken fra da? Når du legger deg i felt 1 og følger ytterste felt i rundkjøringen for så å legge deg i felt 5 så skal det ikke være trafikk i felt 4 og 5 som du har vikeplikt for. Endret 25. juni 2016 av Nasciboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå