Gå til innhold

Oppgradere maskinen fra 2009

Anbefalte innlegg

Da var det min tur til å stupe under for fristelsen. Har fra før hatt flere bærbare, men de har alltid bukket under for varme. Nå har jeg en macbook som frøkna bruker, samt en stasjonær med deler fra 2009. DVS, P5Q, ddr3 4GB minne, en Corsair CX750, og E8500 duo. 

Men oppgraderte kabinett til Fractal R5 og kjøler til en CM 212 evo, og samsung SSD256GB som blir med videre. Så da trenger jeg bare alt annet.

Her er listen, og budsjettet er på 13,000, men helst under.

https://www.komplett.no/wishlists/62d42f1c-dbd3-44dd-be40-3e74076899cc

Usikker på om jeg går for 6600K eller 6700K. Maskinen skal brukes til spilling (SW BF, BF1, CIV6.. Over?), lage videoer i formidlingssammenheng, ikke så mye streaming. Ja. Det jeg kommer på.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjertlig!

Er fortsatt på vippen mellom i5 og i7. 8 juli er forventet dato for GPUen, så har fortsatt litt tid til å svette på.

Angrer litt på at jeg ikke kastet meg på ASUS kampanjen til komplett sist uke. Ranger HK fristet veldig

Lenke til kommentar

Hjertlig!

Er fortsatt på vippen mellom i5 og i7. 8 juli er forventet dato for GPUen, så har fortsatt litt tid til å svette på.

Angrer litt på at jeg ikke kastet meg på ASUS kampanjen til komplett sist uke. Ranger HK fristet veldig

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO er bra da. Siden du skal bruke maskina til mer enn spilling, så gå for i7 6700K. Hadde du hatt mer penger kunne du gått for X99 hovedkort og i7 6800K, men som sagt det blir dyrere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...