Gå til innhold

Thermaltake Volcano 12

dodo

Anbefalte innlegg

På den fancy pancy installasjonsveiledningen som er med volcano 12 står det at en ikke skal bruke flere "funksjoner" på en gang. Og da står temperaturmåleren og manuell styring av hastigheten på vifta som to forskjellige funksjoner. Er det ikke da mening at en skal kunne måle temp og ha viftestyring på den samtidig??

Må spørre mens jeg venter på de siste delene ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med temperaturstyring styrer kjøleren selv hastigheten etter hvor varm/kald cpu er. (Desto høyere hastighet, desto høyere rpm kjører kjøleren).

Med manuell styring, kan du selv velge hastighet etter hva du synes passer seg best (temp/støy).

Siste alternativ er å kjøre den på maks (5500rpm) hele tiden, dette er ikke å anbefale, da den bråker som eff på maks hastighet.

Svar på spørsmål; Om du velger at kjøleren selv skal justere hastighet etter temp, og du selv begynner å stille på farten, sier det seg selv at det vil bli tull av det. Si at kjøleren er kalibrert til å gå på 3000rpm ved 35ºc, mens du vil ha den til å gå raskere, og stiller på hastigheten med bryteren. Da vil jo kjøleren ville stille seg tilbake til 3000rpm og du får en konflikt som du bør unngå.

Har ikke testa hva som skjer om du overstyrer, har heller ikke tenkt å prøve det.

TIPS: Ikke bruk goopen som følger med kjøleren, kjøp deg en annen. Prøvde først med den medfølgende, men synes temp var litt høy og prøvde deretter denne og temperaturforskjellen var på 8-9ºc. (Har muligens litt med at jeg var litt mer forsiktig andre gangen, men allikevel..) Bare et tips.

Ellers kan jeg si jeg er kjempefornøyd med kjøleren, når jeg kjører XP2500+@XP3200+ og kjøler på maks hastighet, ligger temp på 28ºc etter full 3Dmark03 (men det bråker som bare fann).

Lenke til kommentar

Ah! :ide:

Den går på auto når tempmåleren står i ja.. det forklarer saken. Tenkte med en gang at vifta gikk på konstant max da og. Men da er den oppklart,takk for den:) og jeg skal bruke AS5 pasta ja, fulgte ikke med noe engang så det er greit.

Lenke til kommentar
Ah! :ide:

Den går på auto når tempmåleren står i ja.. det forklarer saken. Tenkte med en gang at vifta gikk på konstant max da og. Men da er den oppklart,takk for den:) og jeg skal bruke AS5 pasta ja, fulgte ikke med noe engang så det er greit.

Ikke en bitteliten pose med noe hvitt i? Hmm..

Jaja. AS5 er visstnok beste sort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...