Gjest Bruker-68389 Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 (endret) Har et Lian Li PC-P80B kabinett med svingdør i front. Det er kun festet med to stusselig plasthengsler jeg gjerne skulle fått laget i metall. Toppene på disse hengslene er slitt så døren vil ikke henge lenger. Hvem kan jeg henvende meg hos helst i Fredrikstad, eller så nærme som mulig(Østfold), som kan påta seg en slik småjobb ? Toppene trenger i tillegg være ca. 2 mm høyere da de her er nedslitt for mye. På forhånd takk Endret 28. juni 2016 av Bruker-68389 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 Noen på andre kanter av Norge som gjør slike småjobber ? Lenke til kommentar
deleted Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 (endret) Du kan prøve å henvende deg til et vannskæringsfirma. Hvis objektet ikke er for komplisert burde det la seg gjøre, men du må jo ha en tegning av hengselen først. Det kan du kanskje få fra lian-li, eller bruke en laserskanner, med det er jo ikke så lett å få tilgang til. Feks http://trosterud.no/norsk/maskinpark_/vannskj_rer/ Evt. støpe det. Men høres ut som unødvendig mye arbeid og penger for noe så smått. Hvorfor ikke kjøpe et annet kabinett? Endret 29. juni 2016 av WiRe Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 (endret) Tror du ikke produsenten kan sende deg et par nye sånne? Endret 29. juni 2016 av Emancipate Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 Du kan prøve å henvende deg til et vannskæringsfirma. Hvis objektet ikke er for komplisert burde det la seg gjøre, men du må jo ha en tegning av hengselen først. Det kan du kanskje få fra lian-li, eller bruke en laserskanner, med det er jo ikke så lett å få tilgang til. Feks http://trosterud.no/norsk/maskinpark_/vannskj_rer/ Evt. støpe det. Men høres ut som unødvendig mye arbeid og penger for noe så smått. Hvorfor ikke kjøpe et annet kabinett? Tegning får jeg neppe tak i. Jeg har vært i kontakt med Lian Li flere ganger, men ettersom dette er som et filleproblem for dem og regne, så blir det bare masse bortforklaringer, kontakt importør osv. Microplex er konkurs så der kommer jeg heller ingen vei, og det gjorde jeg ikke første gangen heller. De var svært motvillige til å hjelpe, så jeg burde vel reklamert på hele kabinettet først som sist. Jeg ønsker dette kabinettet og ikke noe nytt, da det for min del er helt genialt. Alt kan fikses, så jeg kjøper ikke nytt kabinett. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 (endret) Jeg kan sikkert anbefale et firma, men det kommer til å koste deg mange tusen, sikkert 10.000,-++. Arbeidstimer for å tegne opp så man får programmert maskinen, materialkostnader og tiden det tar å frese ut. Edit; For å¨presisere; De fleste firmaer som driver med slik tar gjerne 700-1.000,-/ timen hvis ikke mer. Endret 29. juni 2016 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 Tror du ikke produsenten kan sende deg et par nye sånne? Nope. Jeg har flere ganger kontaktet dem, og de ønsket at jeg kontaktet forhandler. Forhandler sa bare gjentatte ganger at det var vanskelig å la seg gjøre, og til slutt døde bare saken ut. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 Aner ikke hva det kan komme til å koste, men er i alle fall gratis å finne det ut her :-)http://www.emachineshop.com/ Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 (endret) Jeg kan sikkert anbefale et firma, men det kommer til å koste deg mange tusen, sikkert 10.000,-++. Arbeidstimer for å tegne opp så man får programmert maskinen, materialkostnader og tiden det tar å frese ut. Edit; For å¨presisere; De fleste firmaer som driver med slik tar gjerne 700-1.000,-/ timen hvis ikke mer. Vel vel, det der høres bare helt høl i huet ut. Det må da finnes andre mindre firmaer/privatpersoner som klarer og ca. lage den samme delen, i metall? Det spiller ingen trille hvordan den ser ut, bare den gjør jobben. I verste fall - Er det mulig med en 3D-scanner og scanne delen, og så påføre 2mm i topp av delen, i softwaren på pc'en ? Endret 29. juni 2016 av Bruker-68389 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 (endret) Problemet er at du skal ha det i metall. Det finnes privatpersoner som har 3D-printer som tar enkle jobber, men da er det plast. Skal du ha det i metall så må delen freses ut av èn metallbit, du betaler hele biten, og det må tegnes i et format som maskinen bruker. Skal du ha det 3D-printet i metall så blir det enda dyrere. Edit; Det er liten forskjell på tiden det tar for å tegne delen identisk enn å tegne en som ser anerledes ut/ en simplere utgave og gjør samme nytten. Endret 29. juni 2016 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 Kjøp pasta beregnet på fiksing av eksosrør og reparer bitene du har. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 Her er jo kanskje også en mulighet? https://www.deichman.no/folkeverkstedet Lenke til kommentar
tingo Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Her er jo kanskje også en mulighet? https://www.deichman.no/folkeverkstedet Ja, eller det lokale maker / hackerspace, hvis det er et i nærheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå