unica Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Hei. Det begynner nærme seg den tiden hvor man får svar om skoleplass. Da det gikk litt fort i svingene rundt søknadsfristen har jeg kun søkt bachelor i Informasjonsteknologi ved HiOA og elektronikk og datateknologi ved UiO. Etter og ha søkt litt på nett oppfatter jeg at det er mye overlapping mellom informasjonsteknologi og informatikk, dog at informasjonsteknologi er litt mer rettet mot applikasjon av programmer i bedrifter o.l., men og at det gjelder utvikling av programmer. I tillegg virker det som om arbeidssøkere med en bachelor eller master i informatikk er mer ettertraktet(?) og har høyere lønn. Det jeg i hovedsak er interessert i (for øyeblikket uten noen særlig erfaring fra utdanningene) er utvikling, div. programmering. Vil jeg ha muligheten for å jobbe med dette eller videreutdanne meg fra bacheloren i informasjonsteknologi for å få mer fokus og utdanning på det området? Evt har jeg valgt feil? Takker på forhånd for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå