p.damson Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Hei. Jeg fikk en maskin gratis da den ikke ble brukt lenger av forrige eier, det står et MSI 1155 hovedkort, i7 2600k, 16gb ram, 750W PSU, og en SSD. Jeg tror koblet det om, men ikke 100% sikker på om jeg har koblet rett alt da jeg ikke er noen ekspert på bygging. Når jeg skrur på maskinen så "dør" den etter 1-2 sekunder. Han tror selv det er hovedkortet som er ødelagt men jeg har ingen aning... Noen som har forslag? Tar imot alt. Vet det er "umulig" og skaffe et "gammelt" nok hovedkort som støtter delene/cpuen.... Mvh Damn son Lenke til kommentar
p.damson Skrevet 25. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2016 Det står et MSI b76ma p45 HK i. Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Anbefaler deg å ta ett bilde å legge det ut her så får du fort svar på om du har koblet rett Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Hei. Jeg fikk en maskin gratis da den ikke ble brukt lenger av forrige eier, det står et MSI 1155 hovedkort, i7 2600k, 16gb ram, 750W PSU, og en SSD. Jeg tror koblet det om, men ikke 100% sikker på om jeg har koblet rett alt da jeg ikke er noen ekspert på bygging. Når jeg skrur på maskinen så "dør" den etter 1-2 sekunder. Han tror selv det er hovedkortet som er ødelagt men jeg har ingen aning... Noen som har forslag? Tar imot alt. Vet det er "umulig" og skaffe et "gammelt" nok hovedkort som støtter delene/cpuen.... Mvh Damn son Når du trykker en gang på på-knappen, prøver den å slå seg på igjen ca 5 sekunder etter at den slo seg av? Prøv å holde på-knappen inne i ca 0,6 sekunder. 0,5 sekunder er for lite, maskinen vil slå seg rett av. ca 1 sekund er for lenge, da slår maskinen seg av igjen. Prøv å finne sweet-spot, akkurat nok til å hjelpe maskinen å slå seg på men ikke så lenge at den slår seg av igjen. Hvis du har problemet med at maskinen slår seg av, og så prøver å slå seg på igjen etter noen sekunder, vent til den har gjort det før du prøver å starte den igjen. Hvis dette går har du trolig en defekt kondensator. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Jeg tror koblet det om, Kan du omformulere dette? Det gir ingen mening. Prøv å plukk ut alt så det eneste som står igjen er HK, CPU og PSU. Det skal komme noen pipelyder hvis det er en lydgiver tilkoblet. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Hvorfor koblet du om? Funket ikke maskinen da du fikk den? En bios resett kan hjelpe, du kan og se om det er en gammel bios versjon? Har den vært av lenge? Kanskje batteriet er død? Lenke til kommentar
p.damson Skrevet 26. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2016 (endret) Takk for svar! Jeg fant ut hva som var feilen. Det manglet en 4 pins på PSUen...Jeg koblet til en annet PSU med en 4 pins og da startet den. Jeg må nok skaffe en ny 4 pins... Endret 26. juni 2016 av Hårek Fjernet totalt unødvendige siteringer. 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 En + for at du skriver hva som er feil, hehe. Bruker feil, takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå