Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Enorm hastighetsforskjell avhengig av inn eller ut

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et problem jeg ikke finner løsning på ift. forskjell i hastighet avhengig av om maskin sender eller mottar gjennom netcps, ergo uavhengig av HD-hastighet.

PC#1 og server er tilkoblet gbit switch, enkel ca. 5 meter ledning til router i andre etasje.

PC#1 er i første etasje

server er i første etasje

PC#2 er i andre etasje

PC#2 sender til PC#1, hastighet på ca. 110MB/s

PC#2 sender til server, hastighet på ca. 110MB/s

PC#1 sender til PC#2, hastighet på 25MB/s

PC#1 sender til server, hastighet på 25MB/s

Server sender til PC#1, hastighet på 40-50MB/s

Server sender til PC#2, hastighet på 40-50MB/s

PC#1 kjører SSD

PC#2 kjører 7200rpm

server kjører 3x7200rpm RAID-0

Hva jeg har gjort: 

Slettet alt av nettverks-drivere og instillinger på PC#1,  benytter kun enkel Intel onboard med reinstallerte drivere og antatt nullstilt netsh, hvertfall endringer gjort nylig. Forsøkt Realtek NIC med samme resultat

Fjernet alt av teaming og lignende instillinger på server, PC#1 og switch.

Forsøkt med direkte kobling til router, uten endring i hastighet.

Lukket alt av anti-malware/virus scan/netlogging e.l.

Noen idè?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men du ser også lignende tall hvis du kjører filoverføring (stor fil, f.eks. en ISO eller film) i stedet for å bruke NetCPS?

Kabler? Riktignok, men typiske kabelproblemer ville jeg egentlig forventet litt andre hastigheter enn dette.

Lenke til kommentar

Men du ser også lignende tall hvis du kjører filoverføring (stor fil, f.eks. en ISO eller film) i stedet for å bruke NetCPS?

Kabler? Riktignok, men typiske kabelproblemer ville jeg egentlig forventet litt andre hastigheter enn dette.

Noget høyere ved filoverføring (8gb), hastighet på 50-70MB/s mot 110-115MB/s andre veien. Testet HD(Crystal DiskMark) for å være sikker på at den ikke struper. Det er levelig hastighet, men en jeg gjerne skulle funnet en løsning på pga. planer om en media-server med lokal lagring i 10TB+ størrelse.

Har kun en annen kabel lang nok som jeg har testet med, har vært brukt men ingen synlige brudd. Gav en subjektiv økning på 5MB/s. Testet med NetCPS uten forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...