Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

dama di dumpa deg fordi du røyka hasj? dama mi er lege og vi røyker weed en gang i blant sammen.... nuff said.

Du har enten enorme problemer med hasj eller dama di kan ingenting om hasj.

Anonymous poster hash: 7aad3...9ac

haha, har ikke store problemer med dette, hennes kunnskaper om emnet er heller manglende. Hun valgte å ringe rustelefonen om temaet som kunne si at "ny forskning" kunne bevise at hasj reduserer sædkvaliteten og kan gjøre deg steril, at du kan utvikle psykiske problemer og at det er tyngre på lungene enn tobakk. Og dette trodde hun såklart på, fordi det er rustelefonen som har "stålkontroll". Får ikke overbevist henne uansett så jeg gir opp nevnt hyggemiddel.

Anonymous poster hash: ef658...786

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden Hasj videnskaplig gir psykologiske skader bør alle som røyker hasj bli tvangsinnlagt for avrusing.

Til dere som sier hasj ikke er skadelig, er det merkelig at legen opplever en høy økning i psykologiske skader hos brukere.

Lenke til kommentar

Siden Hasj videnskaplig gir psykologiske skader bør alle som røyker hasj bli tvangsinnlagt for avrusing.

Til dere som sier hasj ikke er skadelig, er det merkelig at legen opplever en høy økning i psykologiske skader hos brukere.

Er det virkelig vitenskapelig bevist eller er det hysterisk propaganda?

Jeg røyker ikke hasj. Røkte noen ganger i ungdommen men har aldri sett poenget.

Av rusmidler koser jeg meg med øl.

Når det er sagt så er jeg heller ikke en hysterisk motstander av hasj. Jeg har ingen tro på at det er så farlig som micromort politiet skal ha det til og jeg mistenker derfor at dine vitenskapelige becis er basert på en vanlig vridning.

Nemlig at hasj er et rusmiddel og ulovlig sådan, vi er omgitt av anti stoff propaganda og folk flest bruker det ikke.

("Folk flest" har vel heller aldri prøvd det og vet ikke hva de snakker om - gjerne derfor slike hysteriske utsagn blir tatt som fakta). Personer med psykiske problemer er nok gjerne mer tilbøyelige til å bruke rusmidler enn folk flest og dermed var det plutselig en statistisk majoritet av dem i statistikken. Men å videre påstå at det var hasjen som forårsaket det blir feil.

(Her bare synser jeg. Jeg har ingen fakta å vise til annet enn sunn fornuft og et åpent sinn- skadelig er det helt sikkert, for det er jo alt, men da snakker vi som nevnt om micromort som er rett og slett hysteri å henge seg opp i. Det er vel et eget psykisk problem å gå å bekymre seg for denslags.)

Lenke til kommentar

ehhh.. kan gledelig meddele om at hun sendte melding nå om at hun ikke orker å krangle og hun er glad igjen. Kan også meddele om at jeg ikke kommer til å røyke hasj mer. 

Hasj kan gjøre deg psykotisk og det kan komme flere år etter at du tok din første og eneste røyk.

Det er enkelt å forstå at hangover kommer fra alkoholkonsum, bivirkningen kommer rett etterpå.

Det er alltid en risiko for å bli psykotisk om flere år, enten du bruker hasj eller ikke.

Hvor er bevisene for det? Gjelder det bare røyking? Må man ta en hel røyk, isåfall hva er størrelsen? Lettere å måle dosen i gram kanskje? Hvor potent må cannabisen være (hvor høyt innhold av stoffene man blir ruset av pr. gram)?

Høyere inntak = høyere risiko.

Å bevise det er forholdsvis enkelt, utfordringen er å få samfunnets tapere til å forstå det før de ender opp på livstid i diverse anstalter og institusjoner :)

Da bør det være en smal sak for deg å presentere noen beviser. Du har lagt fem en del udokumenterte påstander i denne tråden.

Tror du det er fordi de som ruser seg er predisponert (dummere) eller fordi rusen hindrer de i å nå sitt fulle potensiale?

Si meg, har du sluttet å slå kona di ennå? Den dikotomien holder ikke mål.

Det er sikkert en del tapere som røyker hasj, men de kan ikke skylde på hasjen. Samtidig har jeg noen venner og bekjente som fremstår som langt mer reflekterte enn du gjør og som du sikkert ville betegnet som suksessfulle, i hvert fall inntil du fant ut at de bruker cannabis.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

ehhh.. kan gledelig meddele om at hun sendte melding nå om at hun ikke orker å krangle og hun er glad igjen. Kan også meddele om at jeg ikke kommer til å røyke hasj mer. 

Hasj kan gjøre deg psykotisk og det kan komme flere år etter at du tok din første og eneste røyk.

Det er enkelt å forstå at hangover kommer fra alkoholkonsum, bivirkningen kommer rett etterpå.

Det er alltid en risiko for å bli psykotisk om flere år, enten du bruker hasj eller ikke.

Hvor er bevisene for det? Gjelder det bare røyking? Må man ta en hel røyk, isåfall hva er størrelsen? Lettere å måle dosen i gram kanskje? Hvor potent må cannabisen være (hvor høyt innhold av stoffene man blir ruset av pr. gram)?

Å bevise det er forholdsvis enkelt, utfordringen er å få samfunnets tapere til å forstå det før de ender opp på livstid i diverse anstalter og institusjoner :)

Da bør det være en smal sak for deg å presentere noen beviser. Du har lagt fem en del udokumenterte påstander i denne tråden.

Tror du det er fordi de som ruser seg er predisponert (dummere) eller fordi rusen hindrer de i å nå sitt fulle potensiale?

Det er sikkert en del tapere som røyker hasj, men de kan ikke skylde på hasjen. Samtidig har jeg noen venner og bekjente som fremstår som langt mer reflekterte enn du gjør og som du sikkert ville betegnet som suksessfulle, i hvert fall inntil du fant ut at de bruker cannabis.

Jeg er enig i at man ikke nødvendigvis er det man anser som en taper kun fordi man røyker hasj (kanskje ikke så rart i mitt tilfelle). Men blir ikke forundret da andre reagerer så sterkt på hasj og mener bare tapere gjør det, er jo det de har blitt lært. For staten mener jo hasjen er så mye farligere enn tobakk og alkohol ;) Sånn er det når folk bare hører på det de blir fortalt og ikke faktisk klarer å tenke selv og undersøke ting tenker jeg. 

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at man ikke nødvendigvis er det man anser som en taper kun fordi man røyker hasj (kanskje ikke så rart i mitt tilfelle). Men blir ikke forundret da andre reagerer så sterkt på hasj og mener bare tapere gjør det, er jo det de har blitt lært. For staten mener jo hasjen er så mye farligere enn tobakk og alkohol ;) Sånn er det når folk bare hører på det de blir fortalt og ikke faktisk klarer å tenke selv og undersøke ting tenker jeg. 

Man høster som man sår :)

Tror du hasj gjør kroppen din godt i lengden?

Hvis ja, hvor sikker er du på det? Er du virkelig helt sikker? Hvorfor klarer du ikke å overbevise andre?

Eller bare bryr du deg ikke om konsekvensene? Hva er vitsen med å planlegge et langt liv hvis du kan bli påkjørt i morgen?

Lenke til kommentar

Man høster som man sår :)

Tror du hasj gjør kroppen din godt i lengden?

Hvis ja, hvor sikker er du på det? Er du virkelig helt sikker? Hvorfor klarer du ikke å overbevise andre?

Eller bare bryr du deg ikke om konsekvensene? Hva er vitsen med å planlegge et langt liv hvis du kan bli påkjørt i morgen?

jeg er ikke så dum at jeg tror hasj er bra for kroppen nei. Jeg har derimot til gode å se noen virkelig store farer ved å bruke det. Noen røyker sigaretter, noen drikker altfor mange liter cols om dagen. Skal man alltid la sikkerhet (sunnhet) gå framfor fornøyelse så blir livet jæ lig utrivelig spør du meg. Nå dksl jeg slutte, men det er fordi det affekterer de rundt meg.

Lenke til kommentar

jeg er ikke så dum at jeg tror hasj er bra for kroppen nei. Jeg har derimot til gode å se noen virkelig store farer ved å bruke det. Noen røyker sigaretter, noen drikker altfor mange liter cols om dagen. Skal man alltid la sikkerhet (sunnhet) gå framfor fornøyelse så blir livet jæ lig utrivelig spør du meg. Nå dksl jeg slutte, men det er fordi det affekterer de rundt meg.

Jeg har lite imot at voksne mennesker røyker hasj, det er deres valg og jeg bryr meg ikke, vi har alle våre uvaner.

Men å smitte uvanen videre til barn som tror på løgner som at hasj er ufarlig fordi det er naturlig det er å pisse på samfunnet, og om du pisser på samfunnet så vil noen før eller siden si ifra :)

Lenke til kommentar

Jeg har lite imot at voksne mennesker røyker hasj, det er deres valg og jeg bryr meg ikke, vi har alle våre uvaner.

Men å smitte uvanen videre til barn som tror på løgner som at hasj er ufarlig fordi det er naturlig det er å pisse på samfunnet, og om du pisser på samfunnet så vil noen før eller siden si ifra :)

Det der er noe av det mest useriøse jeg har lest denne uken ihvertfall. Så fordi jeg ikke mener at hasj er dødelig på samme måte som mange hasj-motstandere gjør så betyr det at jeg "smitter uvanen videre til barn". Hva jeg gjør angår meg, jeg har aldri gjort det foran et barn, aldri oppfordret til det og aldri engang sagt jeg gjør det. Du har sikkert drukket slkohol foran barn engang, derfor oppfordrer du ungene til å bli alkoholikere og du pisser på samfunnet. Nei du, det der var litt for dumt.

Lenke til kommentar

Når du eller andre skryter hasj opp i skyene her, så blir det lest av blant annet barn og ungdom.

voldsomt til teit du skulle være da.Kom med konkrete eksempler hvor ejg har; "skrytt hasj opp i skyene", så skal jeg gi meg. Hvis ikke kan du la spasere deg videre inn på forumet fordi du bare driter deg ut. 

Lenke til kommentar

Det kan tolkes slik, ja. Men han la bare frem fakta. Det finnes mange negative ting med hasj, men ingen av de er "virkelig store farer".

Den største faren, og det som har størst negativ innvirkning på individet, er at det er ulovlig, og at en dom kan ødelegge fremtidsplaner.

Lenke til kommentar

Det kan tolkes slik, ja. Men han la bare frem fakta. Det finnes mange negative ting med hasj, men ingen av de er "virkelig store farer".

Den største faren, og det som har størst negativ innvirkning på individet, er at det er ulovlig, og at en dom kan ødelegge fremtidsplaner.

Ikke tvil om at det er skummelt å være sin egen fiende, da er du aldri trygg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...