IntelAmdAti Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 (endret) Og du vet tydelig hva du prater om? En fjomp er det du er! Om noen år vil du innse hvor feil du tar! Se hvor mange stater og land det er legalisert og avkriminalisert de siste årene. Kan anbefale uopplyste, mindre intelligente og tullpratene lavmål personer som deg å se "culture high". Hvor i svarteste får du tullet ditt fra? Anonymous poster hash: 739af...a38 Fra mennesker som har mer erfaring med hasj enn deg, du er jo nybegynner Det er en sammenheng mellom cannabisrøyking og lav utdanning, hva tror du det kan skyldes? Endret 25. juni 2016 av IntelAmdAti 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Hvor i svarteste får du tullet ditt fra? Fra mennesker som har mer erfaring med hasj enn deg, du er jo nybegynner Det er en sammenheng mellom cannabisrøyking og lav utdanning, hva tror du det kan skyldes? Da har de tydeligvis marginalt bedre erfaring enn det du mener h*n har Man kan finne sammenhenger mellom mange ting hvis man velger fakta basert på et forhåndsbestemt resultat. Hvis vi sier at det bare var de lavtstående menneskene som røyket hasj før, når den sammenhengen var vanlig å presentere, så er ikke dette lenger tilfelle. Cannabisbruk er vanlig i de aller fleste samfunnsklasser i dag. Nå har ikke jeg lest statistikk fra kun Norge siden det ikke akkurat er bra dokumentasjon her til lands så det jeg sier er basert på internasjonale statistikker og forskning. Fra I-land selvfølgelig. 3 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Det er bevist med ca 100% sikkerhet at cannabis kan føre til psykose og andre psykologiske problemer. Det du surrer med er mengde, tidsperspektiv og underliggende årsaker. Det trengs et moderat til høyt forbruk over lengre tid til å trigge psykoser, ekstremt sjelden at det skjer ved sjeldent bruk, si en gang i måneden. Et 100% psykisk friskt menneske har ekstremt liten sjanse for å utvikle psykiske problemer pga cannabis. Det er i de aller fleste tilfeller folk der psykose eller andre psykiske problemer som ligger latent som utvikler dette pga cannabis og de folkene ville med stor sannsynlighet tippet over kanten uansett. Konklusjonen er at cannabis i seg selv ikke fører til psykiske problemer. Det er også bevist med ca 100% sikkerhet at alkohol er identisk eller verre i forhold til psykose og andre psykiske problemer. Det er sjelden at alkoholkonsumerende mennesker blir kalt samfunnets tapere. Hva med kokainbrukere da? Er de samfunnets tapere? Den største andelen kokainbrukere er velstående mennesker som blir sett på som suksessfulle. De har faktisk bevist dette ved å ta prøver av kloakk og sett kokainkonsentrasjonen i forskjellige strøk. Så har vi de som tar store mengder piller som de får på resept av legen, de blir stort sett ikke uglesett. Det er så mye feil og mangler i argumentet ditt at jeg rett og slett blir imponert Edit; Det jeg skriver er ikke et argument for legalisering eller for å få folk til å "akseptere" rusmiddelet. Det er ikke ment for å "dysse ned" farene ved høyt forbruk av rusmiddler, i dette tilfellet cannabis. Du kan røyke cannabis lenge og det kan gå helt fint det, men det vet du ikke på forhånd. Og psykosen kan komme flere år etter at du sluttet. Som du sier kan du bli psykotisk etter èn gangs bruk, mens sannsynligheten øker dess oftere og mer du røyker. Det er litt som å sykle uten hjelm eller kjøre bil uten setebelte. Det kan gå bra hele livet det, eller ikke. Hva tror du er verst? Alkohol eller alkohol og cannabis? 1 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Da har de tydeligvis marginalt bedre erfaring enn det du mener h*n har Man kan finne sammenhenger mellom mange ting hvis man velger fakta basert på et forhåndsbestemt resultat. Hvis vi sier at det bare var de lavtstående menneskene som røyket hasj før, når den sammenhengen var vanlig å presentere, så er ikke dette lenger tilfelle. Cannabisbruk er vanlig i de aller fleste samfunnsklasser i dag. Nå har ikke jeg lest statistikk fra kun Norge siden det ikke akkurat er bra dokumentasjon her til lands så det jeg sier er basert på internasjonale statistikker og forskning. Fra I-land selvfølgelig. Statistikken viser at mennesker som røyker tobakk har lavere utdanning, personer som røyker cannabis har enda lavere utdanning og på bunnen er de som røyker både tobakk og cannabis. Tror du det er fordi de som ruser seg er predisponert (dummere) eller fordi rusen hindrer de i å nå sitt fulle potensiale? 1 Lenke til kommentar
Loverdose Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Hvorfor infiserer dere tråden med svada om cannabis når det ikke har en døyt med trådens emne å gjøre? Ok, trådstarter røyker hasj, han er nok rimelig klar over eventuelle konsekvenser og vet både de negative og positive effektene av både langvarig og kortvarig cannabisbruk. Om ikke så tviler jeg på at han høster noe lærdom av mange påstander som er slengt ut uten noen som helst troverdige kilder. Personlig erfaring er en kilde men trenger ikke være troverdig. Å pøse på med moralisering og sammenligning av de forskjellige rusmidlene OG i tillegg kalle brukere av cannabis for samfunnets tapere blir for dumt. Cannabis er en vidunderplante samtidig som det er djevelens plante. Det avhenger helt av hvem som bruker det og hvordan det brukes og hva formålet i utgangspunktet er. Vil derimot ha solide kilder på utsagnet om at "en psykose" kan oppstå som følge av tidligere cannabisbruk, den var ny for meg. Jeg begynte å bruke det i tenårene og skal forsåvidt i følge et par studier være i faresonen ettersom jeg i tillegg sliter med depresjon, men psykose har jeg aldri opplevd. Rart. Men som du sier, det kommer vell om noen år og vips så er det inn og ut av institusjoner i det uendelige... Nå bidrar jeg til infiseringen selv men klarer ikke la være. Søker svar fra TS jeg, hvor er du? Kan også legge ved at det er ganske innlysende at hun har følelser for deg fortsatt når hun reagerer så sterkt. Kan ikke se for meg hvorfor hun skulle reagere slik om der ikke er følelser inne i bildet? 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Link til statistikken du snakker om så er du snill. http://ns.umich.edu/new/releases/23088-daily-marijuana-use-among-u-s-college-students-highest-since-1980 https://www.drugabuse.gov/publications/drugfacts/high-school-youth-trends https://www.drugabuse.gov/related-topics/college-age-young-adults Med forbehold om at disse tallene antagelig er mindre enn realiteten da det er mange som svarer nei eller svarer at de har et lavere forbruk enn de har. Jeg har lest statistikker på det du påstår, men de statistikkene er veldig gamle. Virker som om du har sett for mange filmer der "niggerne i ghettoen" røyker cannabis hele dagen. Man må også se på andre sammenhenger enn utdannelse og samfunnsklasser når man presenterer slike statistikker. Det er en klar sammenheng mellom samfunnsklasser og rusmiddelforbruk og det er et klart skille mellom hvilke samfunnsklasser som har råd til høyere utdanning. Selv om statistikken her er fra USA så er det veldig mange likheter og trendene, altså utviklingen, går i samme spor. Det er også en klar sammenheng mellom et lands rikdom altså GDP (PPP) per capita og misbruk av de dyrere illegale stoffene og partydop. Jeg kan si, basert på det du skriver, at jeg har ekstremt mye bedre peiling på rusmiddler enn deg. Både skadevirkninger og utbredelse. 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Hvorfor infiserer dere tråden med svada om cannabis når det ikke har en døyt med trådens emne å gjøre? Om ikke så tviler jeg på at han høster noe lærdom av mange påstander som er slengt ut uten noen som helst troverdige kilder. Jeg gadd ikke å linke til kilder fordi IntelAmdAti ikke gjorde det. Det er helt sant at blablabla om cannabis er en unødvendig og meningsløs avsporing. Beklager til TS for at jeg lot meg dra med på den Det er som du sier Loverdose at det er tydelig at det er følelser. TS kan love og love i evigheten, men når det kommer til stykket så må han bevise det. Pisseprøver er en god måte, får billige hjemmetester på nett. Det er du, TS, som må si at du vil bevise det med pissprøver og det er vel også ganske logisk at du gjør siden du er interresert i å få ting bra igjen. Du bør også la vær å utsette deg for fristelser. Tenk etter hvor mye du har til felles med røykegjengen og hva dere gjør annet enn å røyke. Det er verdt å kutte ut venner for å beholde en god jente 2 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Link til statistikken du snakker om så er du snill. http://ns.umich.edu/new/releases/23088-daily-marijuana-use-among-u-s-college-students-highest-since-1980 https://www.drugabuse.gov/publications/drugfacts/high-school-youth-trends https://www.drugabuse.gov/related-topics/college-age-young-adults Med forbehold om at disse tallene antagelig er mindre enn realiteten da det er mange som svarer nei eller svarer at de har et lavere forbruk enn de har. Jeg har lest statistikker på det du påstår, men de statistikkene er veldig gamle. Virker som om du har sett for mange filmer der "niggerne i ghettoen" røyker cannabis hele dagen. Man må også se på andre sammenhenger enn utdannelse og samfunnsklasser når man presenterer slike statistikker. Det er en klar sammenheng mellom samfunnsklasser og rusmiddelforbruk og det er et klart skille mellom hvilke samfunnsklasser som har råd til høyere utdanning. Selv om statistikken her er fra USA så er det veldig mange likheter og trendene, altså utviklingen, går i samme spor. Det er også en klar sammenheng mellom et lands rikdom altså GDP (PPP) per capita og misbruk av de dyrere illegale stoffene og partydop. Jeg kan si, basert på det du skriver, at jeg har ekstremt mye bedre peiling på rusmiddler enn deg. Både skadevirkninger og utbredelse. Du mener du har peiling på rusmidler men du er altså ikke klar over sammenhengen mellom rusmidler og lavere prestasjoner innen skole og utdanning? Hva vet du da egentlig om rusmidler, og hvordan, om jeg kan spørre? Jeg leste fra denne linken: http://ftp.iza.org/dp7790.pdf De tre linkene dine forteller at røyking av cannabis blir mer utbredt i amerikanske skoler, du er kanskje klar over hvor lave prestasjonene er på amerikanske skoler og at Amerika ikke klarer å utdanne folk til de øverste stillingene i teknologibransjen. De importerer intellektuelle fra hele verden, uten utenlandske intellektuelle hadde det ikke vært noe Silicon Valley i USA. Jeg vet ikke hva du ønsket å vise, men tilstanden i skolene over dammen er ikke mye å trakte etter. 1 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 You sir, have just been awarded moron of the day award! Vet du skadevirkningene av marihuana mot for eksempel vår kulturs lovlige rusmiddler som for eksempel alkohol/tobakk? Det er vel heller normale sigaretter som er den såkalte "taperrøyken" din Fordi noe er ulovlig idag betyr det ikke at det er mer skadelig enn andre ting vi dytter i oss. Sett deg litt inn i fortiden og hvorfor marihuana er illegalt i dag! Anonymous poster hash: 739af...a38 Skadevirkninger? Som i at hasj/marihuana har en varig negativ innvirkning på intelligensen? Som i at man kan endre personlighet fullstendig? At man blir fullstendig sløvet ned mens man røyker? At en joint gir samme risiko for kreft som 3-20 vanlige sigaretter? Det er meget gode grunner til at det er ulovlig. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Det er mange myter rundt cannabis , men så lenge denne ikke er blandet så er det trolig ikke verre enn mange andre ting på markedet. Noen studier som viser sin side : Først trodde vi at det ledet til psykose : http://forskning.no/alkohol-og-narkotika-samfunnsmedisin-psykologi/2011/02/cannabis-framskynder-psykose Så viser det seg at Harvard mener noe annet : http://psychcentral.com/news/2013/12/10/harvard-marijuana-doesnt-cause-schizophrenia/63148.html Merk : “While cannabis may have an effect on the age of onset of schizophrenia it is unlikely to be the cause of illness, Altså det kan "kanskje" fremskynde psykosen om man er predisponert til det. Marihuana har heller ingen dokumentert effekt på inteligens : http://www.sciencemag.org/news/2016/01/twins-study-finds-no-evidence-marijuana-lowers-iq-teens Og kreft? Bah : http://www.scientificamerican.com/article/large-study-finds-no-link/ Så da har vi vel mer eller mindre fått bort mye av det som ikke stemmer og da ender vi opp med det moralske dillemaet , trenger man virkelig å røyke Cannabis? Min personlige mening er at så lenge man har andre ting som gjør deg glad så kan man like godt hoppe over det, samme med alkohol , men i moderate mengder er det på ingen måte et problem så lenge det ikke påvirker deg på en negativ måte. Blir man påvirket på en negativ måte ( som andre rusmidler ) bør man ikke bruke det. Og har man kreft bør man ikke røyke men få tak i oljen som er langt bedre å bruke enn å røyke... 2 Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 You sir, have just been awarded moron of the day award! Vet du skadevirkningene av marihuana mot for eksempel vår kulturs lovlige rusmiddler som for eksempel alkohol/tobakk? Det er vel heller normale sigaretter som er den såkalte "taperrøyken" din Fordi noe er ulovlig idag betyr det ikke at det er mer skadelig enn andre ting vi dytter i oss. Sett deg litt inn i fortiden og hvorfor marihuana er illegalt i dag! Anonymous poster hash: 739af...a38 Skadevirkninger? Som i at hasj/marihuana har en varig negativ innvirkning på intelligensen? Som i at man kan endre personlighet fullstendig? At man blir fullstendig sløvet ned mens man røyker? At en joint gir samme risiko for kreft som 3-20 vanlige sigaretter? Det er meget gode grunner til at det er ulovlig. Har du dratt det kreft utsagnet ditt ut av toaletten? Kan si det sånn at jeg kjenner flere med meget suksessfulle personer med høy utdannelse, høy sosial og akademisk inteligens som heller velge å ta seg en rev innmellom i fred og ro fremfor å drikke alkohol. Alkohol er jo fatisk dokumentert mye mer skadelig enn marihuana, det samme er sukker og kjøtt Forskjell på bruk og missbruk vet du vel? Selvsagt blir man sløvet ned om man røyker marihuana! Hva blir man om man drikker da? Marihuana kan være en fin avkobling fra hverdagens stress og er faktisk et mye bedre alternative enn alkohol Det farligste med marihuana pr dags dato er å bli tatt for å røyke det, så enkelt er det! Diverse legemidler og alkohol har en myr størres risiko for å fremkalle psykose. En vakker dag i fremtiden vil det nok være legalisert her i landet også, og folk vil føle seg lurt av all skremsel propaganda som har foregått i 50 år. 2 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 stigfjel, Du mener marihuana øker intelligensen? 1 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 stigfjel, Du mener marihuana øker intelligensen? Var det et forsøk på å være morsom? 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2016 Søker svar fra TS jeg, hvor er du? Kan også legge ved at det er ganske innlysende at hun har følelser for deg fortsatt når hun reagerer så sterkt. Kan ikke se for meg hvorfor hun skulle reagere slik om der ikke er følelser inne i bildet? Her er jeg Nei jeg planlegger ikke å røyke mer, slet litt med depresjon etter bruddet og hasjen kom som et "fest-supplement" etterhvert. Jenta her betyr ganske mer for meg en hva high-en gjør, så velger lett hun framfor det. Vi skal møtes etterpå og hun snakker til meg nå som hun gjorde før hun fant ut av dette. Jeg har nok litt tillitt å vinne tilbake, men det får jeg håpe kommer seg etterhvert.. Om hun liker meg eller ikke finner jeg vel ut etterhvert, tør ihvertfall ikke si at jeg har følelser for henne. Anonymous poster hash: ef658...786 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 Personlig kunne jeg aldri vært sammen med noen som nektet meg slike enkle gleder. Veldig kontrollerende. Kommer til å vise seg andre steder også. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Hvorfor leste hun gjennom dine meldinger? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2016 Hvorfor leste hun gjennom dine meldinger? Fordi han sier at hun kan stole på han, men gjør noe annet. Så hun leser melding for å se med egne øyne at ordene hans ikke er sanne. Enkelt og greit derfor. Anonymous poster hash: a47d5...e36 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2016 Hvorfor leste hun gjennom dine meldinger? Fordi han sier at hun kan stole på han, men gjør noe annet. Så hun leser melding for å se med egne øyne at ordene hans ikke er sanne. Enkelt og greit derfor. Anonymous poster hash: a47d5...e36 TS pretty much. Jeg er ikke akkurat sur for det, da tittelen sier det meste, jeg dreit på draget Anonymous poster hash: ef658...786 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2016 dama di dumpa deg fordi du røyka hasj? dama mi er lege og vi røyker weed en gang i blant sammen.... nuff said. Du har enten enorme problemer med hasj eller dama di kan ingenting om hasj. Anonymous poster hash: 7aad3...9ac Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2016 dama di dumpa deg fordi du røyka hasj? dama mi er lege og vi røyker weed en gang i blant sammen.... nuff said. Du har enten enorme problemer med hasj eller dama di kan ingenting om hasj. Anonymous poster hash: 7aad3...9ac Hvorfor er det nuff said? Anonymous poster hash: a47d5...e36 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå