Sheasy Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Jeg har ikke sett noen bevis for at Hitler beordret systematisk drap av jøder (som er hva holocaust refererer til). Se der, nå svarer du nesten. Jeg spurte ikke om du mener Hitler personlig beordret det, men om millioner jøder ble systematisk utryddet av regimet. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 (endret) Som sagt: Fôre deg med teskje. Hva andre i fortiden har gjort var jeg ikke del av. Er ikke noe vits å være stolt over noe jeg selv ikke har oppnådd. Jeg er stolt av ARVEN jeg har fått. Det er alt. Og den arven er et åpent, demokratisk samfunn som blomstrer i alle retninger. Selv om den inneholder idioter. Flott, da er du ikke enig med nazisten i åpningsinnlegget. Edit: Forresten, helt kort, ettersom du nevnte Sør-Afrika. Apartheid endte i 1994, og mordraten lå da på rundt 67 personer per 100 000. Nå ligger den på et par og tredve. Fortsatt veldig høyt, klart, men jeg ser ikke helt hvordan det rimer med "Hver gang hvite har ankommet et annet land og oppløftet andre menneskeraser ender de bare med å massakre hverandre igjen, denne gangen med mer avanserte våpen. Ta en titt på Sør Afrika. De driver fortsatt." Land som Botswana virker også å passe dårlig inn i historien din. Endret 25. juni 2016 av Sheasy Lenke til kommentar
Skinfaxi Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Jeg har ikke sett noen bevis for at Hitler beordret systematisk drap av jøder (som er hva holocaust refererer til). Se der, nå svarer du nesten. Jeg spurte ikke om du mener Hitler personlig beordret det, men om millioner jøder ble systematisk utryddet av regimet. Utryddet av regimet? Hvordan kan du klandre Hitler-regimet for ting de ikke beordret? 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 I går og i dag kan direkte relateres. Hvordan mener du at korstogene eller slavehold av afrikanere skal ilegges nåtiden å gjengjelde? Hvor da jeg at nåtiden skal gjengjelde noe som helst av forgangen historie? Jeg sa at bomber vi noen idag, så må vi regne med at ofrene banker på imorgen. Ikke deres oldebarn eller fremtidige generasjoner, men de vi faktisk bombet. Der er de som banker på. Ellers mener jeg at nåtiden skal gi alle muligheten til å lykkes, uansett opphav, ikke som bot for tidligere synder, men fordi det er slik verden burde være. Og som alltid må jeg da legge til: Nei, det betyr ikke at de skal ha krav på å lykkes, eller få betalt for å prøve. De skal bare ha rett til å prøve. Og ja, jeg synes gjerne man kan hjelpe dem opp om de snubler i forsøket... Geir 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 [...]Min "hvite skyld" strekker seg akkurat til dette enkle poeng: Dersom vesten bomber andre land idag må vi ikke være forundret over at ofrene banker på døra vår i morgen. Punktum finale.[...] Men det har (heldgvis?) ingen ting med "hvit" å gjøre, bare med "skyld". All denne bombingen har skjedd med svarte, muslimske, ariske, jødiske, ateistiske, homofile, asiatiske, hinduistiske, kristne, etc. forsvarsministere, piloter, presidenter, soldater, admiraler og andre. Ja. Derfor fnyttene. Geir 1 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Så vidt jeg kan se gikk drapsraten i Sør-Afrika i været etter slutten av apartheid. 3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 "White guilt" er i bunn og grunn en stråmann mot generell filantropi og de som ikke holder den autoritære isolasjonismen til ytre høyre. Det er svært få hvite og vestlige mennesker som føler seg skyldig i hva forfedrene har gjort, men vi gjør likevel innsats for å hindre at hendelser som Holocaust skjer igjen. Vi trenger ikke å føle oss skyldige i noe for å ønske andre mennesker godt, og jobbe mot en mer samlet verden. Argumentet bygger på SJW libtards, som er totalt moot på en moderat debatt-plattform. 1 Lenke til kommentar
Yakamaru Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 I går og i dag kan direkte relateres. Hvordan mener du at korstogene eller slavehold av afrikanere skal ilegges nåtiden å gjengjelde? Hvor da jeg at nåtiden skal gjengjelde noe som helst av forgangen historie? Jeg sa at bomber vi noen idag, så må vi regne med at ofrene banker på imorgen. Ikke deres oldebarn eller fremtidige generasjoner, men de vi faktisk bombet. Der er de som banker på. Ellers mener jeg at nåtiden skal gi alle muligheten til å lykkes, uansett opphav, ikke som bot for tidligere synder, men fordi det er slik verden burde være. Og som alltid må jeg da legge til: Nei, det betyr ikke at de skal ha krav på å lykkes, eller få betalt for å prøve. De skal bare ha rett til å prøve. Og ja, jeg synes gjerne man kan hjelpe dem opp om de snubler i forsøket... Geir Enig. Er kun de som starter/iverksetter bombinga som skal stilles opp til ansvar for det. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Så vidt jeg kan se gikk drapsraten i Sør-Afrika i været etter slutten av apartheid. Siden du og Sheasy synes å ha motstridende syn på den saken, kan dere vel kanskje forsøke å dokumentere påstandene. Geir 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Jeg har ikke sett noen bevis for at Hitler beordret systematisk drap av jøder (som er hva holocaust refererer til). Se der, nå svarer du nesten. Jeg spurte ikke om du mener Hitler personlig beordret det, men om millioner jøder ble systematisk utryddet av regimet. Utryddet av regimet? Hvordan kan du klandre Hitler-regimet for ting de ikke beordret? Du er oppsiktsvekkende lite villig til å svare på et ganske enkelt spørsmål. Du forsøker i stedet å tåkelegge. Man kan jo forsåvidt se på det som positivt at du ikke synes egne meninger om saken er særlig stuerene, og derfor ikke bør fram i dagens lys, men det ganske påfallende. AtW 1 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 (endret) Utryddet av regimet? Hvordan kan du klandre Hitler-regimet for ting de ikke beordret? Du sa Hitler personlig. Tror du det er sant at millioner av jøder ble systematisk henrettet, blant annet ved hjelp av steder og metoder som i Auschwitz? Det er ikke et veldig komplisert spørsmål. Så vidt jeg kan se gikk drapsraten i Sør-Afrika i været etter slutten av apartheid. Jeg vet ikke hvor du ser. Edit: Tatt herfra. Antall mord er offisielle tall (det er sikkert disse tallene du har sett et hopp i etter Apartheid, det er fordi mange millioner ekstra mennesker ble tatt inn i statistikken). Justering for befolkningsvekst er ikke like enkelt for et land som Sør-Afrika. Endret 25. juni 2016 av Sheasy Lenke til kommentar
Captain Kuijt Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Utryddet av regimet? Hvordan kan du klandre Hitler-regimet for ting de ikke beordret? Du sa Hitler personlig. Tror du det er sant at millioner av jøder ble systematisk henrettet, blant annet ved hjelp av steder og metoder som i Auschwitz? Det er ikke et veldig komplisert spørsmål. Så vidt jeg kan se gikk drapsraten i Sør-Afrika i været etter slutten av apartheid. Jeg vet ikke hvor du ser. Sheasy, anbefaler at du ser denne: https://www.youtube.com/watch?v=RddqP0ABzwM 2 Lenke til kommentar
Skinfaxi Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Du er oppsiktsvekkende lite villig til å svare på et ganske enkelt spørsmål. Du forsøker i stedet å tåkelegge. Man kan jo forsåvidt se på det som positivt at du ikke synes egne meninger om saken er særlig stuerene, og derfor ikke bør fram i dagens lys, men det ganske påfallende. Ingenting av det jeg har skrevet på dette forumet er særlig stuerent, så det bekymrer meg ganske lite. Du sa Hitler personlig. Tror du det er sant at millioner av jøder ble systematisk henrettet, blant annet ved hjelp av steder og metoder som i Auschwitz? Det er ikke et veldig komplisert spørsmål. Du kan ikke si at jøder ble systematisk henrettet av nazi-regimet, hvis nazi-regimet ikke beordret det. 2 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Du kan ikke si at jøder ble systematisk henrettet av nazi-regimet, hvis nazi-regimet ikke beordret det. Da sier jeg ikke det. Tror du det er sant at millioner av jøder ble systematisk henrettet, blant annet ved hjelp av steder og metoder som i Auschwitz? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 (endret) Captain Kuijt: Hvorfor burde han kaste bort halvannen time på det som ser ut som en video fra en virkelighetsfjern holocaust-fornekter? AtW Endret 25. juni 2016 av ATWindsor Lenke til kommentar
Captain Kuijt Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Du kan ikke si at jøder ble systematisk henrettet av nazi-regimet, hvis nazi-regimet ikke beordret det. Da sier jeg ikke det. Tror du det er sant at millioner av jøder ble systematisk henrettet, blant annet ved hjelp av steder og metoder som i Auschwitz? Sleasy, nå er du rett og slett barnslig. Her presser du på og prøver å få Skinfaxi til å innrømme at han ikke tror at HollyHoax skjedde bare så du kan kalle han rasist og få hele forumet til å se på han som en drittsekk. Jeg anbefaler at du ser videoen jeg linket til og leser litt om Fred Leuchter. 3 Lenke til kommentar
Captain Kuijt Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 (endret) Captain Kuijt: Hvorfor burde han kaste bort halvannen time på det som ser ut som en video fra en virkelighetsfjern holocaust-fornekter? AtW Du sier han er "virkelighetsfjern", men har du i det hele tatt sett videoen? Det blir for dumt å si at det er virkelighetsfjernt uten at du engang vil tørr å høre hva han har å si. Endret 25. juni 2016 av Captain Kuijt 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 (endret) Du sier han er "virkelighetsfjern", men har du i det hele tatt sett videoen? Det blir for dumt å si at det er virkelighetsfjernt uten at du engang vil tørr å høre hva han har å si. Det er ikke slik det fungerer. Du kan ikke poste en lang og tørr video, og beskylde andre når de ikke vil sløse tiden sin. Skal du formidle informasjon så må du vise mer forståelse. Endret 25. juni 2016 av Gavekort Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Captain Kuijt: Hvorfor burde han kaste bort halvannen time på det som ser ut som en video fra en virkelighetsfjern holocaust-fornekter? AtW Du sier han er "virkelighetsfjern", men har du i det hele tatt sett videoen? Det blir for dumt å si at det er virkelighetsfjernt uten at du engang vil tørr å høre hva han har å si. Ser ut som skrev jeg. Er han ikke en holocaust-fornekter? AtW Lenke til kommentar
Roedthaarogfregner Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Captain Kuijt: Hvorfor burde han kaste bort halvannen time på det som ser ut som en video fra en virkelighetsfjern holocaust-fornekter? AtW Fordi alle miljøer og enkeltpersoner som støtter opp om "sannheter" som skiller seg markant fra den virkelighetsbeskrivelse det øvrige samfunnet anser som fakta og historiske hendelser foretrekker youtube som argumentasjonsform. Samme om det gjelder Holocaust, 9/11, Chemtrails eller annet. Disse miljøene og enkeltpersonene ser heller ingen verdi i evnen "kortfattethet". 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå