Gå til innhold

White guilt - Hvite må slutte å unnskylde seg.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, det kom helt feil ut... :lol:

Jeg mener at man bare trenger å isolere seg fra de man ikke liker. Med mindre nødvendigheter tvinger en dithen.

Man klarer ikke, og ønsker stort sett ikke å isolere seg fra samfunnet, og idioter påvirker også samfunnet.

AtW

Lenke til kommentar

Helt enig. Bra video, Geita :)

Hva var det du likte? Holocaustbenektelse? Retorikken fra høyreekstreme og nynazistiske sider? Det om at negre er voldelige og ikke klarer noe selv? Nazi-sympatisøren som har laget videoen?

Jeg likte at alt i videoen er fakta, og jeg liker at du ikke har noen motargumenter.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg likte at alt i videoen er fakta, og jeg liker at du ikke har noen motargumenter.

Jeg spurte Sebby om hva han likte ved videoen, det er ingen rom for argumenter der. Det vil si, jeg kunne sikkert konstruert et argument for hva Sebby mest sannsynlig likte, men jeg ser ikke poenget når det er mye enklere - og antagelig en vesentlig bedre vei til korrekt svar - å bare spørre.

Bare slik at jeg ikke blir beskyldt for å sette opp stråmenn, du mener også at Holocaust ikke skjedde?

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Utdyp er du snill, hvilken far og hvilken synd :) Det er forskjell på å deportere familier i situasjonen som er i dag og det kan vel ikke kalles en straff, synes hvertfall jeg.

Vel, idag deporterer, dvs man bruker voldelige midler for å fjerne mennesker fra Norge utelukkende basert på at deres foreldre var ikke var "norske" (hva nå enn "norske" skulle bety).

For meg forekommer det som feil å bruke vold mot fredelige mennesker som ikke har gjort noe for å skade andre, men ene og alene grunnet deres nasjonalitet (religion eller hudfarge).

Selvsagt er dette ikke noen straff ettersom disse ikke har gjort en flues fortred, ordet man bør bruke er overgrep mot disse ikke straff.

Mener du at hvis faren har ranet noen eller noe slik med en gang de kom til Norge og de er fra et land der det ikke er grunnlag å flykte fra (etter vår mening hvertfall) så skal vi sende ungen til barnevernet istedenfor :p

Som påpekt så er det nesten ingen av de som blir kastet ut av landet med voldelige midler som har gjort noe galt.

Men jeg skjønner hva du mener og det er i noen/ mange tilfeller riktig å bruke "et barn skal ikke straffes for farens synder" på den motsatte siden også. Jeg mente ikke at det gikk bare èn vei, tror du forsto det :p

Det medfører at man får avlyse disse nasjonalistiske overgrepene som følger av begrensinger på innvandring.
Lenke til kommentar

Jeg spurte Sebby om hva han likte ved videoen, det er ingen rom for argumenter der. Det vil si, jeg kunne sikkert konstruert et argument for hva Sebby mest sannsynlig likte, men jeg ser ikke poenget når det er mye enklere - og antagelig en vesentlig bedre vei til korrekt svar - å bare spørre.

Du kunne fokusert på påstandene i videoen, men i stedet fokuserte du på person: videoen er laget av en nazi-sympatisør, argumentene er fra nynazistiske sider, han følger nazister på Twitter, osv. Hva så?

Bare slik at jeg ikke blir beskyldt for å sette opp stråmenn, du mener også at Holocaust ikke skjedde?

Holocaust er ikke noe stort poeng i videoen, og jeg har ingen sterke meninger om saken, hverken ene eller andre veien.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du kunne fokusert på påstandene i videoen, men i stedet fokuserte du på person: videoen er laget av en nazi-sympatisør, argumentene er fra nynazistiske sider, han følger nazister på Twitter, osv. Hva så?

Nei, det var ikke alt jeg fokuserte på. At videoen er nazipropaganda er relevant informasjon, det er ikke så mye mer å si om den saken. Sebby var for eksempel ikke klar over det, da hadde han ikke skrevet at jeg overdrev.

Holocaust er ikke noe stort poeng i videoen, og jeg har ingen sterke meninger om saken, hverken ene eller andre veien.

Jeg spurte ikke om du hadde sterke meninger, jeg spurte om du tror Holocaust skjedde. Hva betyr det du skrev nå? At du mener sjansene er 50-50? 60-40? 40-60? Du sa tross alt at alt i videoen er fakta, og fyren påstår at Holocaust ikke skjedde.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

https://www.youtube.com/watch?v=K63PN2bxAXE

Enkelt og greit, nok er nok. :)

"White Guilt" er en av de dummeste tingene jeg har hørt.

Skal man straffes for hva ANDRE gjorde? I FORTIDEN? Det burde finnes grenser for idioti. BLM og SJW nivå idioti.

Skal man drive med slik dobbeltenkning vil man ende opp med at ALLE er skyldige.

Svarte solgte svarte, asiatere solgte asiatere, hvite solgte hvite. Og alle om hverandre. Idiotisk å dra opp fortiden og legge skylda på noen som ikke hadde noe med det å gjøre.

• Liker 3
Lenke til kommentar

"White Guilt" er en av de dummeste tingene jeg har hørt.

Skal man straffes for hva ANDRE gjorde? I FORTIDEN? Det burde finnes grenser for idioti. BLM og SJW nivå idioti.

Skal man drive med slik dobbeltenkning vil man ende opp med at ALLE er skyldige.

Svarte solgte svarte, asiatere solgte asiatere, hvite solgte hvite. Og alle om hverandre. Idiotisk å dra opp fortiden og legge skylda på noen som ikke hadde noe med det å gjøre.

Det ser ut som du glemte å se videoen. Den handler ikke om at "white guilt" er teit fordi vi ikke bør straffes for hva andre hvite gjorde i fortiden, den handler om at "white guilt" er teit fordi det de hvite gjorde i fortiden var bra, og at hvite alltid har vært bedre enn de andre.

Lenke til kommentar

Jeg spurte ikke om du hadde sterke meninger, jeg spurte om du tror Holocaust skjedde. Hva betyr det du skrev nå? At du mener sjansene er 50-50? 60-40? 40-60?

Det er et helt meningnsløst spørsmål. Det er ikke slik at den "offisielle" historien enten er 100% sann, eller 100% løgn. Men må se på individuelle påstander, og avgjøre hvorvidt det finnes bevis for disse. Jeg ser det allerede finnes en tråd om dette på forumet, så hvis det er noe spesifikt du vil diskutere, kan vi ta det der.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det ser ut som du glemte å se videoen. Den handler ikke om at "white guilt" er teit fordi vi ikke bør straffes for hva andre hvite gjorde i fortiden, den handler om at "white guilt" er teit fordi det de hvite gjorde i fortiden var bra, og at hvite alltid har vært bedre enn de andre.

Nei, har ikke glemt å se videoen. Bortsett fra Holocaust synes jeg han for det meste har rett.

• Liker 3
Lenke til kommentar

[...]Min "hvite skyld" strekker seg akkurat til dette enkle poeng: Dersom vesten bomber andre land idag må vi ikke være forundret over at ofrene banker på døra vår i morgen. Punktum finale.[...]

Men det har (heldgvis?) ingen ting med "hvit" å gjøre, bare med "skyld". All denne bombingen har skjedd med svarte, muslimske, ariske, jødiske, ateistiske, homofile, asiatiske, hinduistiske, kristne, etc. forsvarsministere, piloter, presidenter, soldater, admiraler og andre.  

Lenke til kommentar

Det er et helt meningnsløst spørsmål. Det er ikke slik at den "offisielle" historien enten er 100% sann, eller 100% løgn. Men må se på individuelle påstander, og avgjøre hvorvidt det finnes bevis for disse. Jeg ser det allerede finnes en tråd om dette på forumet, så hvis det er noe spesifikt du vil diskutere, kan vi ta det der.

Ingen snakker om 100 %. Jeg spør om du tror det er sant at Hitler-regimet systematisk drepte millioner av mennesker; jøder, sigøynere, homofile etc. Jeg spør om du tror det er sant at steder som Auschwitz var drapsleirer. Det er et ja/nei-spørsmål, jeg ser ikke behovet for å bytte tråd, dette blir en kort affære.

Nei, har ikke glemt å se videoen. Bortsett fra Holocaust synes jeg han for det meste har rett.

Nå er jeg forvirret. Først sier du at man ikke skal straffes for hva andre har gjort før. Men, nå sier du at du er enig med fyren i videoen, og han sier at grunnen til at "vi" ikke skal unnskylde oss ikke er at det ikke var vi som gjorde dumme ting, men andre hvite, han sier at grunnen til at "vi" ikke skal unnskylde oss er fordi "vi" er og var (ja, for fyren i videoen er hvite, før som nå, "vi", mens du hevdet at hvite i gamle dager ikke er "vi") best.

Lenke til kommentar

Det virker litt rasistisk i seg selv når man sier at kun hvite mennesker kollektivt skal holdes ansvarlig for alt ondt i verden. Vi Europeere er minoriteten i denne verden og vi blir stadig færre mens alle andre raser og kulturer vokser i rekordfart. Det er jo noen politikere som mener at Europa skal straffes ved å ta inn mest mulig innvandrere fra andre verdensdeler, spesielt muslimer og negre. At det er oppskriften på etniske konflikter og en potensiell vekst av radikale partier ser ikke ut til å bry dem nevneverdig. Eneste måten å hindre et nytt holocaust på er å holde Europa etnisk homogent, ikke bygge opp en ny cocktail som den man hadde oppmot andre verdenskrig.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ingen snakker om 100 %. Jeg spør om du tror det er sant at Hitler-regimet systematisk drepte millioner av mennesker; jøder, sigøynere, homofile etc. Jeg spør om du tror det er sant at steder som Auschwitz var drapsleirer. Det er et ja/nei-spørsmål, jeg ser ikke behovet for å bytte tråd, dette blir en kort affære.

Nå er jeg forvirret. Først sier du at man ikke skal straffes for hva andre har gjort før. Men, nå sier du at du er enig med fyren i videoen, og han sier at grunnen til at "vi" ikke skal unnskylde oss ikke er at det ikke var vi som gjorde dumme ting, men andre hvite, han sier at grunnen til at "vi" ikke skal unnskylde oss er fordi "vi" er og var (ja, for fyren i videoen er hvite, før som nå, "vi", mens du hevdet at hvite i gamle dager ikke er "vi") best.

Er du forvirret? Er ikke overrasket, med all dobbeltenkningen du har gjort. Ser ut som om jeg må fôre deg med teskje. Med din logikk skal du unnskylde deg og ha skyld mot Britene fordi vikingene drepte, voldtok og ransakte Britene.

Over tusenvis av år har hvite alltid vært de som har ligget fremst med tanke på sosiale, økonomiske, teknologiske og moralske verdier og dems utvikling. Ja, det har vært dumme valg oppover tidene, som slaveri. Men vi var de første som også BANNLYSTE det.

Hver gang hvite har ankommet et annet land og oppløftet andre menneskeraser ender de bare med å massakre hverandre igjen, denne gangen med mer avanserte våpen. Ta en titt på Sør Afrika. De driver fortsatt.

Jeg har ingen planer om å ta skyld eller skamme meg for hva forfedrene våres gjorde. Jeg har ingen planer om å ta på meg skyld for hva andre gjorde eller gjør. Jeg er stolt over hva forfedrene våres gjorde, selv om de ikke var perfekte.

Jeg ser INGEN problemer med å være stolt over arven jeg har fått.

Skjønner du det nå, eller må jeg forenkle det enda mer?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er du forvirret? Er ikke overrasket, med all dobbeltenkningen du har gjort. Ser ut som om jeg må fôre deg med teskje. Med din logikk skal du unnskylde deg og ha skyld mot Britene fordi vikingene drepte, voldtok og ransakte Britene.

Over tusenvis av år har hvite alltid vært de som har ligget fremst med tanke på sosiale, økonomiske, teknologiske og moralske verdier og dems utvikling. Ja, det har vært dumme valg oppover tidene, som slaveri. Men vi var de første som også BANNLYSTE det.

Hver gang hvite har ankommet et annet land og oppløftet andre menneskeraser ender de bare med å massakre hverandre igjen, denne gangen med mer avanserte våpen. Ta en titt på Sør Afrika. De driver fortsatt.

Jeg har ingen planer om å ta skyld eller skamme meg for hva forfedrene våres gjorde. Jeg har ingen planer om å ta på meg skyld for hva andre gjorde eller gjør. Jeg er stolt over hva forfedrene våres gjorde, selv om de ikke var perfekte.

Jeg ser INGEN problemer med å være stolt over arven jeg har fått.

Skjønner du det nå, eller må jeg forenkle det enda mer?

Jeg vet ikke hvilken dobbeltenking du snakker om, jeg har ikke sagt at du bør føle skyld for noe som helst.

Så, det du sier er altså:

- Hvis hvite har gjort dumme ting før, så skal du ikke føle skyld for det. Du er tross alt ikke de, det var ikke du som gjorde det. Det er idioti å straffe noen for hva andre har gjort. DU har aldri eid slaver.

- Hvis hvite har gjort gode ting før, så skal du være stolt av dette. Det var VI som bannlyste slaveri.

Okey dokey, good talk.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett noen bevis for at Hitler beordret systematisk drap av jøder (som er hva holocaust refererer til).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvilken dobbeltenking du snakker om, jeg har ikke sagt at du bør føle skyld for noe som helst.

Så, det du sier er altså:

- Hvis hvite har gjort dumme ting før, så skal du ikke føle skyld for det. Du er tross alt ikke de, det var ikke du som gjorde det. Det er idioti å straffe noen for hva andre har gjort. DU har aldri eid slaver.

- Hvis hvite har gjort gode ting før, så skal du være stolt av dette. Det var VI som bannlyste slaveri.

Okey dokey, good talk.

Som sagt: Fôre deg med teskje.

Hva andre i fortiden har gjort var jeg ikke del av. Er ikke noe vits å være stolt over noe jeg selv ikke har oppnådd. 

Jeg er stolt av ARVEN jeg har fått. Det er alt.

Og den arven er et åpent, demokratisk samfunn som blomstrer i alle retninger. Selv om den inneholder idioter.

Endret av Yakamaru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...