Populært innlegg geita_ Skrevet 24. juni 2016 Populært innlegg Del Skrevet 24. juni 2016 https://www.youtube.com/watch?v=K63PN2bxAXE Enkelt og greit, nok er nok. 12 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 (endret) På ingen måte enig i alt i videoen over, men mange gode poeng. Og hvite må slutte å unskylde alt vi har gjort som har skapt moderne sivilisasjon. Før det er for sent. I år 2100 er det 5 milliarder afrikanere, 5 milliarder asiater, og et par hundre millioner hvite igjen. Endret 25. juni 2016 av misanthrope 9 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Tenk en verden der en en hadde prinsipper og stod for dem. Selv om en er hvit og at den med de ubrukelige holdninger er farget. Sånn som å ta avstand fra hijab, ta avstand fra menn som sender sine jentebarn tilbake fra den frie vestlige verden til de kvinneundertrykkende regimer de kommer fra. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Så er det jo et poeng at det ikke var dagens ledere som sto for alt som han i videoen snakker om. Et barn skal ikke straffes for farens synder. Eller Tip-tip-tip-tip-oldefarens synder i noen tilfeller. 1 Lenke til kommentar
Sebby Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Helt enig. Bra video, Geita 4 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Et barn skal ikke straffes for farens synder. Eller Tip-tip-tip-tip-oldefarens synder i noen tilfeller. Derfor deporterer Norge barn hvis far har syndet mot Norge 3 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Et barn skal ikke straffes for farens synder. Eller Tip-tip-tip-tip-oldefarens synder i noen tilfeller. Derfor deporterer Norge barn hvis far har syndet mot Norge Utdyp er du snill, hvilken far og hvilken synd Det er forskjell på å deportere familier i situasjonen som er i dag og det kan vel ikke kalles en straff, synes hvertfall jeg. Mener du at hvis faren har ranet noen eller noe slik med en gang de kom til Norge og de er fra et land der det ikke er grunnlag å flykte fra (etter vår mening hvertfall) så skal vi sende ungen til barnevernet istedenfor Men jeg skjønner hva du mener og det er i noen/ mange tilfeller riktig å bruke "et barn skal ikke straffes for farens synder" på den motsatte siden også. Jeg mente ikke at det gikk bare èn vei, tror du forsto det Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Helt enig. Bra video, Geita Hva var det du likte? Holocaustbenektelse? Retorikken fra høyreekstreme og nynazistiske sider? Det om at negre er voldelige og ikke klarer noe selv? Nazi-sympatisøren som har laget videoen? 3 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Synes ikke Sheasy overdriver. Den var laget fra en veldig høyrevridd side. Mange av poengene var gyldige, men får mye mindre slagkraft pga måten den ble presentert. Men men, jeg så det som utenfor selve poenget og lot vær å bry meg om Nazi-meningene Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 (endret) Nå overdriver du, Sheasy. Nei, det gjør jeg overhodet ikke. "Alleged Holocaust" er åpenbar benektelse. "Echoes" (tre paranteser) rundt navn er noe nynazister gjør for å identifisere jøder. Videoen sier eksplisitt at negre ikke kan styre land, at de bare kan ødelegge, drepe og spise hverandre. Fyren som har laget videoen mener vi kjempet mot feil part i WW2, blant annet, og følger andre nazister på twitter. I tillegg til at omtrent alle som benekter holocaust er nynazister, så klart. Bonus: Fyren feiret også Hitlers bursdag. Endret 25. juni 2016 av Sheasy 4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Nå overdriver du, Sheasy. Nei, det gjør jeg overhodet ikke. "Alleged Holocaust" er åpenbar benektelse. "Echoes" (tre paranteser) rundt navn er noe nynazister gjør for å identifisere jøder. Videoen sier eksplisitt at negre ikke kan styre land, at de bare kan ødelegge, drepe og spise hverandre. Fyren som har laget videoen mener vi kjempet mot feil part i WW2, blant annet, og følger andre nazister på twitter. I tillegg til at omtrent alle som benekter holocaust er nynazister, så klart. Bonus: Fyren feiret også Hitlers bursdag. Og på tross av alt dette så har han rett. Hvite må slutte å unnskylde seg og være unnfallende for alle de overgrep som mørkhudede personer begår. En skal ikke få fripass for forkastelige holdninger og handlinger bare fordi en har flere pigmenter enn andre. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 (endret) Og på tross av alt dette så har han rett. Hvite må slutte å unnskylde seg og være unnfallende for alle de overgrep som mørkhudede personer begår. En skal ikke få fripass for forkastelige holdninger og handlinger bare fordi en har flere pigmenter enn andre. De fleste som raljerer mot "white guilt" gjør det i form av "arvesynd". At dagens hvite ikke kan lastes for hva gårsdagens hvite gjorde. At man ikke skal straffes for hva forfedre gjorde. At "vi" ikke trenger å unnskylde oss for hva andre gjorde. Dette er ikke hva videoen handler om. Videoen handler om: Apartheid var bra. Hvit kolonisering var bra. Nærmest utrydning av "indigenous peoples" (Australia og Amerika, antagelig) var bra. Slaveri? Vel, andre var verre, og "vi" sluttet med det. At "vi" ikke trenger å unnskylde oss, fordi "vi" (våre forfedre, de er også "vi" i denne videoen) var gode og bedre enn "de". Dette er du altså enig i, korrekt? Endret 25. juni 2016 av Sheasy 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 (endret) Jeg står gjerne for mine prinsipper jeg. Enten det er muslimske overgrep eller nazistisk retorikk tar jeg avstand fra det. Norske overgrep også, selv om vi er relativt heldig i så måte. Jeg klarer helt fint å la være å skjære alle over en kam, uansett hudfarge. Min "hvite skyld" strekker seg akkurat til dette enkle poeng: Dersom vesten bomber andre land idag må vi ikke være forundret over at ofrene banker på døra vår i morgen. Punktum finale. Vi må heller ikke være forundret over at andre ønsker del av vår velstand. Det betyr ikke at vi skal finansiere den, men heller ikke at vi skal nekte dem å prøve lykken. Geir Endret 25. juni 2016 av tom waits for alice 3 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Jeg hadde jo håpt endel av brukerene på politikk og samfunn bare var typiske folk som falt litt utenfor og var redde, og derfor har noen grumsete holdninger til ymse mtp utlendinger. Men det virker jo urovekkende nok som endel er direkte nazi-sympatisører. AtW 3 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Jeg står gjerne for mine prinsipper jeg. Enten det er muslimske overgrep eller nazistisk retorikk tar jeg avstand fra det. Norske overgrep også, selv om vi er relativt heldig i så måte. Jeg klarer helt fint å la være å skjære alle over en kam, uansett hudfarge. Min "hvite skyld" strekker seg akkurat til dette enkle poeng: Dersom vesten bomber andre land idag må vi ikke være forundret over at ofrene banker på døra vår i morgen. Punktum finale. Vi må heller ikke være forundret over at andre ønsker del av vår velstand. Det betyr ikke at vi skal finansiere den, men heller ikke at vi skal nekte dem å prøve lykken. Geir I går og i dag kan direkte relateres. Hvordan mener du at korstogene eller slavehold av afrikanere skal ilegges nåtiden å gjengjelde? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Jeg hadde jo håpt endel av brukerene på politikk og samfunn bare var typiske folk som falt litt utenfor og var redde, og derfor har noen grumsete holdninger til ymse mtp utlendinger. Men det virker jo urovekkende nok som endel er direkte nazi-sympatisører. AtW Jeg er ikke det du referer til som nazi-sympatisør, ei heller deler jeg den ideologien med noen. Men. Hva er galt om man er det? Det er jo bare din subjektive oppfatning av saken som påvirker hva du skriver? Om du mener at folk ikke skal ha lov å mene hva de vil er vi jo på tur til orwellianske tilstander i høy fart? 4 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Jeg hadde jo håpt endel av brukerene på politikk og samfunn bare var typiske folk som falt litt utenfor og var redde, og derfor har noen grumsete holdninger til ymse mtp utlendinger. Men det virker jo urovekkende nok som endel er direkte nazi-sympatisører. AtW Jeg er ikke det du referer til som nazi-sympatisør, ei heller deler jeg den ideologien med noen. Men. Hva er galt om man er det? Det er jo bare din subjektive oppfatning av saken som påvirker hva du skriver? Om du mener at folk ikke skal ha lov å mene hva de vil er vi jo på tur til orwellianske tilstander i høy fart? Jeg er ingen kulturrelativist. Noen kulturer er dårligere enn andre, og ja, det er problematisk når folk mener idiotiske ting og har dårlig moral. Det er ikke det samme som å mene at man bør forby meningene. AtW 2 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Jeg hadde jo håpt endel av brukerene på politikk og samfunn bare var typiske folk som falt litt utenfor og var redde, og derfor har noen grumsete holdninger til ymse mtp utlendinger. Men det virker jo urovekkende nok som endel er direkte nazi-sympatisører. AtW Jeg er ikke det du referer til som nazi-sympatisør, ei heller deler jeg den ideologien med noen. Men. Hva er galt om man er det? Det er jo bare din subjektive oppfatning av saken som påvirker hva du skriver? Om du mener at folk ikke skal ha lov å mene hva de vil er vi jo på tur til orwellianske tilstander i høy fart? Jeg er ingen kulturrelativist. Noen kulturer er dårligere enn andre, og ja, det er problematisk når folk mener idiotiske ting og har dårlig moral. Det er ikke det samme som å mene at man bør forby meningene. AtW Hva er egentlig problemet? Om man klarer å holde de isolert på etisk vis er det vel ok? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 (endret) Holde de isolert? Skal man slenge folk med idiotiske meninger på isolat? Hvordan mener du det skulle foregå "på etisk vis"? Mener du at folk ikke skal få mene det de vil? Isolasjon er jo en straff. AtW Endret 25. juni 2016 av ATWindsor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå