Gå til innhold

GTX 750 Ti gir bedre FPS, enn GTX 960. Hva er galt?


Pms1

Anbefalte innlegg

Har ikke hatt problemer med GPU på lenge så vet ikke personlig. Fant denne linken;

http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-2708540/gtx-970-clockspeed-stuck-540-mhz.html

Det er jo et 970, men det har ingenting å si.

 

Søk litt rundt på nett; "gpu runs at half speed" "gpu memory clock low" etc etc.

 

Edit; Så setter du strøminnstillingene til Windows til "full pupp". Du kan også legge inn ren driver uten noe kontrollpanel så slipper du kuk pga det.

Mulig jeg over så det, men så ikke noen løsning på det. Uten om han ene da, som skrev at gå tilbake til en gammel driver. Noen har blitt hjulpet av, å restarte, men de thar ikke hjulpet meg.

 

Skal ikke være enkelt dette her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Installert spillet på nytt?

 

Mange tips i denne tråden om 970:

 

https://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/3jmcik/low_fps_in_csgo_with_an_970/

Lest gjennom hele tråden, og teste det, jeg ikke hadde testet tidligere. Ingenting fungerte.

 

hvilken temp ligger skjermkortet/cpu på? tenker om det er noe galt med kjøleløsning så den kjører ned frekvensen for å ikke gå varm

Høyeste den har vært oppe i, er 55 grader.

Lenke til kommentar

Du kan prøve å sette kortet inn i en annen maskin for å sjekke om problemet vedvarer eller ikke

 

Det funket i en annen maskin, det er min maskin det ikke funket i.På den andre maskinen, så fikk man 250fps, på high. Jeg ikke 110fps, på medium.

 

Her er bilde av MSI Afterburner og HWmonitor. Ser at nå den har gått fra 530MHz, til 1329MHz. Så noe har skjedd, av alt innstilliner jeg har gjort. Og at temp, var oppe i hele 62 grader.

 

ndlqbp.jpg

Endret av Pms1
Lenke til kommentar

 

 

kjører kortet riktige frekvenser?  

Legg inn ny BIOS

 

Jeg tror ikke det, jeg brukte HWmonitor, tidligere. Og da var det 540MHz gøyeste den gikk til. Jeg lastet ned, og oppdatterte bios i går.

 

BIOS til skjermkortet jeg mente naturligvis

 

Ahh, ok. Nei det har jeg ikke gjort, vet heller ikke hvordan jeg gjør det.

Lenke til kommentar

ser det ikke har blitt spurt om før, men hva er resten av maskinvaren din? hk/cpu/minne/strømforsyning, føler det må være bottleneck en eller anna vei jeg siden det funket fint i en annen maskin

 

edit: og vilken oppløsning kjører du?

Endret av xFrEaKx
Lenke til kommentar

CPU AMD FX4300

Hovedkort Gigabyte 78Lmt

Ram 8G

Strømforsyning CoolerMaster 500W Helt ny

SSD: 120 GB kingston SSD Helt ny

 

1024 x 788, kjører jeg oppløsningen på.

AMD FX4300 er en ganske dårlig prosessor. Jeg ser på bildet du har lagt ut oppe(du burge ha scrollet ned der det står kun"cpu usage". Du har bare tatt med core 1 og 2). Men utifra det jeg ser, så har cpuen vært oppe i 86% load på de kjernene, og da mest sannsynlig på de andre også. Når min prosessor havner der(i7 2600K) så bottlenceker den 1080 kortet mitt ganske hardt. 

Tror nok med ganske stor sannsynlighet at vi kan si at cpuen din er en skikkelig bottlenecker. Hvis mot all formodning det ikke skulle være problemet, så har du en feil med noe. Men utifra cpu loaden du viser til, så er det nok cpuen som er problemet ditt her.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

 

CPU AMD FX4300

Hovedkort Gigabyte 78Lmt

Ram 8G

Strømforsyning CoolerMaster 500W Helt ny

SSD: 120 GB kingston SSD Helt ny

 

1024 x 788, kjører jeg oppløsningen på.

AMD FX4300 er en ganske dårlig prosessor. Jeg ser på bildet du har lagt ut oppe(du burge ha scrollet ned der det står kun"cpu usage". Du har bare tatt med core 1 og 2). Men utifra det jeg ser, så har cpuen vært oppe i 86% load på de kjernene, og da mest sannsynlig på de andre også. Når min prosessor havner der(i7 2600K) så bottlenceker den 1080 kortet mitt ganske hardt. 

Tror nok med ganske stor sannsynlighet at vi kan si at cpuen din er en skikkelig bottlenecker. Hvis mot all formodning det ikke skulle være problemet, så har du en feil med noe. Men utifra cpu loaden du viser til, så er det nok cpuen som er problemet ditt her.

 

Ja det er ikke den beste cpu som er på markedet, det skal jeg ærlig innrømme :) Skal kjøpe en slik oppgraderings pakke fra Komplett, midrange AMD pakke. Men blir ikke helt enda. Ja de andre cpu kjernerene, var oppe i det samme, som du fikk se. Hmm, jeg får vel ha det slik, til jeg får kjøpt oppgraderings pakke da.

 

Cpu er nok en flaskehals ja, men burde jo fortsatt klare å få samme ytelse om med det gamle kortet?

Ja jeg ville nå tro det, men jeg vet ikke jeg. Det er kanskje soim Enlightended sier, at cpu flaskehalse så hardt, at kortet ikke klarer å yte mer enn det gjør.

Lenke til kommentar

 

 

CPU AMD FX4300

Hovedkort Gigabyte 78Lmt

Ram 8G

Strømforsyning CoolerMaster 500W Helt ny

SSD: 120 GB kingston SSD Helt ny

 

1024 x 788, kjører jeg oppløsningen på.

AMD FX4300 er en ganske dårlig prosessor. Jeg ser på bildet du har lagt ut oppe(du burge ha scrollet ned der det står kun"cpu usage". Du har bare tatt med core 1 og 2). Men utifra det jeg ser, så har cpuen vært oppe i 86% load på de kjernene, og da mest sannsynlig på de andre også. Når min prosessor havner der(i7 2600K) så bottlenceker den 1080 kortet mitt ganske hardt. 

Tror nok med ganske stor sannsynlighet at vi kan si at cpuen din er en skikkelig bottlenecker. Hvis mot all formodning det ikke skulle være problemet, så har du en feil med noe. Men utifra cpu loaden du viser til, så er det nok cpuen som er problemet ditt her.

 

Ja det er ikke den beste cpu som er på markedet, det skal jeg ærlig innrømme :) Skal kjøpe en slik oppgraderings pakke fra Komplett, midrange AMD pakke. Men blir ikke helt enda. Ja de andre cpu kjernerene, var oppe i det samme, som du fikk se. Hmm, jeg får vel ha det slik, til jeg får kjøpt oppgraderings pakke da.

 

Cpu er nok en flaskehals ja, men burde jo fortsatt klare å få samme ytelse om med det gamle kortet?

Ja jeg ville nå tro det, men jeg vet ikke jeg. Det er kanskje soim Enlightended sier, at cpu flaskehalse så hardt, at kortet ikke klarer å yte mer enn det gjør.

 

Hvis du skal spille på maskinen, så kjøper du ikke AMD. Det er ren idioti idag å kjøpe amd prossessor i en maskin man skal spille på. AMD yter mye dårligere enn intel, og har du ikke råd, sparer du heller opp og kjøper intel når du har penger til det.

Å gå til en ny AMD prosessor, vil bare flaskehalse deg på nytt i nært framtid.

 

AMD Zen kommer ut snart, kan hende at den snur trenden. Men alt AMD som er ute nå, styrer man unna på en spill pc. Men for all del, du bestemmer :p

Lenke til kommentar

men en ting som er greit å vite (ikke at alle bryr seg) når cpu er bottleneck er at du kan skru opp oppløsningen uten at det går stort ut over fps ettersom det i all hovedsak bare gjør det tyngre for skjermkortet (som jo har mye ledig kapasitet)

 

det med cpu bottleneck og at gamle kortet yter dårligere, kan det være PCI-E båndbredden som er problemeT? vet ikke hvordan pci-e bus det er på dette hk ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...