Gå til innhold

GTX 750 Ti gir bedre FPS, enn GTX 960. Hva er galt?


Pms1

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Fikk tak i et GTX 960 2gb, for en rimelig peng, som jeg har satt i manskinen.

 

Problemmet mitt, er det. At jeg hadde bedre FPS på 750 Ti, enn det jeg har på 960. På 960, så har jeg 70-110 FPS, uansett om det er på low eller om det er på high. Det gjelder alle spill.

 

Har prøvd å fjerne driver, og legge den inn på nytt, men ingenting funker.

 

Er det noen som har noen ide, om hva som kan være problemmet? Og eventuelt en fiks for dette? Det er jo rart, at 750 skal klare rundt 200 fps på medium, men 960 klarer ikke 120 på low.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pokker, var det jeg hadde lyst å ungå. Får sette av dagen i morgen da, tar ikke den i dag.

Dritten, er jo det. At windows som jeg har, er OM. Så når jeg skiftet HK sist, så fikk jeg beskjed om at jeg må aktivere windows. Og den blir jeg aldri kvitt.

jaja, må man. Så må man.

Må bare huske å ta backup av ting og tang da. Gir lyd, når jeg har gjort det.

Lenke til kommentar

Prøv å last ned Windows media creation tool eller hva det heter og installer Windows. Ber den om nøkkel trykker du "hopp over" eller lignende. Når Win 10 er ferdig installert aktiverer du med Win 8.1 nøkkelen

Jeg har klart å få en clean instalasjon av win 10 nå, men det hjalp ikke på 960 problemmet.

Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke brukt MSI Afterburner før, så jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter.

Settings-Monitoring. velg gpu usage og cpu usage. Velg "show in on screen display". Når du har gjort det, vil de tallene poppe opp i hjørnet når du åpner et spill.

 

Den ville ikke vise cpu, men gpu så var det 28% til 42%. Ikke noe mer. Like lav fps, som alltid.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har ikke brukt MSI Afterburner før, så jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter.

Settings-Monitoring. velg gpu usage og cpu usage. Velg "show in on screen display". Når du har gjort det, vil de tallene poppe opp i hjørnet når du åpner et spill.

Den ville ikke vise cpu, men gpu så var det 28% til 42%. Ikke noe mer. Like lav fps, som alltid.
Cpu er på listen, så du har nok bare oversett den? Gpu blir holdt igjen av noe, så du må få sjekket om det er cpu. Uansett bør en reinnstallasjon gjøres, har du gjort det? Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

kjører kortet riktige frekvenser?  

Legg inn ny BIOS

 

Jeg tror ikke det, jeg brukte HWmonitor, tidligere. Og da var det 540MHz gøyeste den gikk til. Jeg lastet ned, og oppdatterte bios i går.

 

 

 

 

Jeg har ikke brukt MSI Afterburner før, så jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter.

Settings-Monitoring. velg gpu usage og cpu usage. Velg "show in on screen display". Når du har gjort det, vil de tallene poppe opp i hjørnet når du åpner et spill.
Den ville ikke vise cpu, men gpu så var det 28% til 42%. Ikke noe mer. Like lav fps, som alltid.
Cpu er på listen, så du har nok bare oversett den? Gpu blir holdt igjen av noe, så du må få sjekket om det er cpu. Uansett bør en reinnstallasjon gjøres, har du gjort det?

 

Ja fant cpu på listen, og hukket den av. Men den vises ikke, når jeg starter et spill. Jeg vet ikke hvorfor. Har tatt en reninnstalasjon, uten at det hjalp noe på problemmet.

 

Edit: Jeg satt og trykket litt på innstillinger på csgo nå, for å se om jeg kunne få frem cpu usage, med å forandre på settings. Satte på 1920 x 1200, da tror jeg monitoren fikk nok. For den sa bare out of range. Så måtte avinstallere spillet, og legge det inn igjen på nytt nå.

Endret av Pms1
Lenke til kommentar

Har ikke hatt problemer med GPU på lenge så vet ikke personlig. Fant denne linken;

http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-2708540/gtx-970-clockspeed-stuck-540-mhz.html

Det er jo et 970, men det har ingenting å si.

 

Søk litt rundt på nett; "gpu runs at half speed" "gpu memory clock low" etc etc.

 

Edit; Så setter du strøminnstillingene til Windows til "full pupp". Du kan også legge inn ren driver uten noe kontrollpanel så slipper du kuk pga det.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...