jerso Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Har stasjonær PC med en SSD på 120GB hvor Windows 10 er installert og en HDD på 1 TB. Har forsøkt å erstatte HDD med en SSD på 500GB. Kan man bare sette inn SSD istedenfor HDD. Når jeg prøver dette kommer ikke den nye SSD opp på oversikten over lagringsmedier. Hva må jeg evt. gjøre i tillegg? Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Søk etter Datamaskinbehanling åpne den velg Diskbehandling Opprett volum på 500 GB SSD Formater Så dukker den opp i utforsker. Lenke til kommentar
jerso Skrevet 24. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2016 Når jeg går inn på diskbehandling finner jeg bare muligheten for å opprette volum under det som står på h. side: diskbehandling og flere handlinger og opprett VHD. Er dette riktig? Jeg finner heller ikke valg å opprette volum SSD. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Legg ut et bilde av Diskbehandling så ser vi lettere hva du mener. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Høres ut som du har glemt å koble i en kabel eller som at noen SATA-porter er deaktivert i bios. Lenke til kommentar
jerso Skrevet 25. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2016 SSD er koblet til samme SATA-port og strøm kabel som HDD var koblet til. http://bildr.no/image/MzJJMHZ2.jpeg (link til bilde av diskbehandling). Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 På samme skjermbilde har du enhetsbehandling. Trykk på den og utvid kategorien for lagringsmedier. Det ser ut for meg og at det er dårlig kontakt en plass. Sitter kablene bra i disken? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Kanskje spørre om du ser SSD'en i BIOS? Er den ikke der, kan du fikle rundt så mye du vil i Windows uten at du kan gjøre noe. Finner ikke BIOS den, er det noe feil med tilkobling eller selve SSD'en. Lenke til kommentar
jerso Skrevet 1. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2016 http://bildr.no/view/Q0pFbUV5 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Prøv å søke etter SSD'en i Diskbehandling ved å høyre klikke på Diskbehandling, se bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå