Gå til innhold

NTSC vs PAL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare et lite tips: det er ofte lettere med service etc. på et kamera kjøpt i Norge. Dessuten har Elkjøp en ganske rå garanti, som kjent. På denne måten kan du prøve kameraet ut i 30 dager, og eventuelt returnere om du ikke er fornøyd. Når du kjøper fra statene må du også beregne frakt, toll og ekstra mva på toppen. Kan koste mer en det smaker noen ganger.

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar

Bare minner om at du nok kommer før eller siden til å støte borti problemer pga dette med standarder. De fleste videomaskiner her i Norge tar både PAL og NTSC, men ikke alle TV-apparater. I tillegg vil den reduserte oppløsningen føre til at ingen lokal-tv-stasjoner vil ha opptakene, om du vil selge. Dessuten blir det ytterligere kvalitetsforringing av å konvertere NTSC-signaler til PAL (for ikke å snakke om tungvint, og med dyrt utstyr!)

MEN når det er sagt, så har jeg altså aldri eid et NTSC-kamera. Jeg har en kompis som eier et, og eier det kun til personlig bruk, og han trives veldig godt med det!

ALTSÅ: viktig at du tenker gjennom hva du skal bruke kameraet til! Om du bare vil ha et videokamera kan du kjøpe fra USA, men om du vil ha finere bilder og kompatibilitet må du vel "bite i det sure eplet" og kjøpe i Norge

lykke til.

Lenke til kommentar

Selger de ikke PAL videokameraer i USA også da? Jeg har ikke tenkt å kjøpe NTSC kamera. Men hvis det kan kjøpes PAL kamera fra USA så kjøper jeg det om jeg får det rimeligere enn her i Avgiftriket (Norge).

Noen som har kjøpt PAL videokamera fra utlandet her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...