Gå til innhold

erfaring eller bedre karakterer?


Anbefalte innlegg

Så det siste året har jeg startet på en bachelor mens jeg er i full jobb, dette har gått tålig greit og alle fag er bestått. Men, jeg merker at jeg ikke får vist hele mitt potensiale pga tidsmangel.

 

Så, skal jeg jobbe mindre/slutte for å få mer tid til skole og øke snittet eller bør jeg fortsette? Selv tror jeg at erfaringen og kompetansen vill gi meg mer en en til to karakterer opp i snitt, men i tillegg suger det å se på resultatene.

 

Til info ligger jeg rundt 4,2 i snitt og har som mål å ligge over C for å kvalifisere til master etterpå, dette har gått fint med unntak av ett fag og tror jeg skal klare det fint fremover også. Men helst vil jeg jo ligge over b..

 

Så hva bør en gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er aktuelt å jobbe mindre så ville jeg sterkt vurdert det om jeg var deg. Da får du det beste av begge verdener. Slik jeg har forstått deg tidligere på forumet har du fulltidsjobb ved siden av studiet. Om du kan beholde samme jobb med samme arbeidsoppgaver, men f. eks. 50 eller 60% stilling, så tror jeg det vil gi deg veldig lite utslag på "mindre erfaring", men samtidig bedre studieresultater. Men det kommer selvfølgelig helt an på jobben.

 

Om alternativet er å slutte, eller å ta en vesentlig mindre attraktiv stilling, så bør du ganske klart fortsette som i dag.

Lenke til kommentar

Hvis det er aktuelt å jobbe mindre så ville jeg sterkt vurdert det om jeg var deg. Da får du det beste av begge verdener. Slik jeg har forstått deg tidligere på forumet har du fulltidsjobb ved siden av studiet. Om du kan beholde samme jobb med samme arbeidsoppgaver, men f. eks. 50 eller 60% stilling, så tror jeg det vil gi deg veldig lite utslag på "mindre erfaring", men samtidig bedre studieresultater. Men det kommer selvfølgelig helt an på jobben.

 

Om alternativet er å slutte, eller å ta en vesentlig mindre attraktiv stilling, så bør du ganske klart fortsette som i dag.

Ja det stemmer, eller jeg har vell egentlig 100%+ da det er en del reise aktivitet. Dette er også ett problem ift å gå ned i stillingsprosent da reiser plutselig oppstår osv. Men jeg har tenkt å foreslå det for arbeidsgiver men er redd det blir lite aktuelt. Og det forstår jeg godt.

 

Alternativet blir da ny jobb for å gå ned i stilling, det er jo ikke noe som frister, i tillegg risikerer jeg å få mindre relevant stilling.

 

Jeg har dog ett fag mindre neste semester, men jeg kjenner at det fortsatt blir for mye og at jeg igjen kommer til å gå ut med labert snitt.

Lenke til kommentar

Så det siste året har jeg startet på en bachelor mens jeg er i full jobb, dette har gått tålig greit og alle fag er bestått. Men, jeg merker at jeg ikke får vist hele mitt potensiale pga tidsmangel.

 

Så, skal jeg jobbe mindre/slutte for å få mer tid til skole og øke snittet eller bør jeg fortsette? Selv tror jeg at erfaringen og kompetansen vill gi meg mer en en til to karakterer opp i snitt, men i tillegg suger det å se på resultatene.

 

Til info ligger jeg rundt 4,2 i snitt og har som mål å ligge over C for å kvalifisere til master etterpå, dette har gått fint med unntak av ett fag og tror jeg skal klare det fint fremover også. Men helst vil jeg jo ligge over b..

 

Så hva bør en gjøre?

 

4,2 er en sterk B, som på mange studier er veldig bra. Jeg vet ikke hvor du har tenkt å ta master, men det er ikke så mange studier/studiesteder der det er nødvendig med A i snitt for å komme inn på master.

Lenke til kommentar

 

Så det siste året har jeg startet på en bachelor mens jeg er i full jobb, dette har gått tålig greit og alle fag er bestått. Men, jeg merker at jeg ikke får vist hele mitt potensiale pga tidsmangel.

 

Så, skal jeg jobbe mindre/slutte for å få mer tid til skole og øke snittet eller bør jeg fortsette? Selv tror jeg at erfaringen og kompetansen vill gi meg mer en en til to karakterer opp i snitt, men i tillegg suger det å se på resultatene.

 

Til info ligger jeg rundt 4,2 i snitt og har som mål å ligge over C for å kvalifisere til master etterpå, dette har gått fint med unntak av ett fag og tror jeg skal klare det fint fremover også. Men helst vil jeg jo ligge over b..

 

Så hva bør en gjøre?

4,2 er en sterk B, som på mange studier er veldig bra. Jeg vet ikke hvor du har tenkt å ta master, men det er ikke så mange studier/studiesteder der det er nødvendig med A i snitt for å komme inn på master.

Mulig jeg regner feil? Med 4,2 mener jeg c+. Etter hva jeg har sett må man ha minst c for master.

Lenke til kommentar

Jeg ville i første rekke diskutert dette med arbeidsgiver, og ikke tatt sorgene på forskudd. Siden du tydeligvis er flink til å strukturere dagene dine er det jo ikke veldig mange flere timer i uken du trenger.

Ja jeg skal ta det opp med de nå i skoleferien. Forhåpentligvis kan vi komme til en form for enighet, som du sier er det ikke så mange timene som skal til så lenge jeg reserverer de til kun skole:)

Lenke til kommentar

 

 

Så det siste året har jeg startet på en bachelor mens jeg er i full jobb, dette har gått tålig greit og alle fag er bestått. Men, jeg merker at jeg ikke får vist hele mitt potensiale pga tidsmangel.

 

Så, skal jeg jobbe mindre/slutte for å få mer tid til skole og øke snittet eller bør jeg fortsette? Selv tror jeg at erfaringen og kompetansen vill gi meg mer en en til to karakterer opp i snitt, men i tillegg suger det å se på resultatene.

 

Til info ligger jeg rundt 4,2 i snitt og har som mål å ligge over C for å kvalifisere til master etterpå, dette har gått fint med unntak av ett fag og tror jeg skal klare det fint fremover også. Men helst vil jeg jo ligge over b..

 

Så hva bør en gjøre?

4,2 er en sterk B, som på mange studier er veldig bra. Jeg vet ikke hvor du har tenkt å ta master, men det er ikke så mange studier/studiesteder der det er nødvendig med A i snitt for å komme inn på master.

 

Mulig jeg regner feil? Med 4,2 mener jeg c+. Etter hva jeg har sett må man ha minst c for master.

 

Normalt regnes bokstavkarakterer over til en skala 1-5, hvor 1=E og 5=A.
Lenke til kommentar

 

 

 

Så det siste året har jeg startet på en bachelor mens jeg er i full jobb, dette har gått tålig greit og alle fag er bestått. Men, jeg merker at jeg ikke får vist hele mitt potensiale pga tidsmangel.

 

Så, skal jeg jobbe mindre/slutte for å få mer tid til skole og øke snittet eller bør jeg fortsette? Selv tror jeg at erfaringen og kompetansen vill gi meg mer en en til to karakterer opp i snitt, men i tillegg suger det å se på resultatene.

 

Til info ligger jeg rundt 4,2 i snitt og har som mål å ligge over C for å kvalifisere til master etterpå, dette har gått fint med unntak av ett fag og tror jeg skal klare det fint fremover også. Men helst vil jeg jo ligge over b..

 

Så hva bør en gjøre?

4,2 er en sterk B, som på mange studier er veldig bra. Jeg vet ikke hvor du har tenkt å ta master, men det er ikke så mange studier/studiesteder der det er nødvendig med A i snitt for å komme inn på master.
Mulig jeg regner feil? Med 4,2 mener jeg c+. Etter hva jeg har sett må man ha minst c for master.
Normalt regnes bokstavkarakterer over til en skala 1-5, hvor 1=E og 5=A.

Aha, da er jeg helt nede på 3,2:(

 

Mente på vi regnet fra en på videregående, beklager forvirringen!

Lenke til kommentar

 

 

Så det siste året har jeg startet på en bachelor mens jeg er i full jobb, dette har gått tålig greit og alle fag er bestått. Men, jeg merker at jeg ikke får vist hele mitt potensiale pga tidsmangel.

 

Så, skal jeg jobbe mindre/slutte for å få mer tid til skole og øke snittet eller bør jeg fortsette? Selv tror jeg at erfaringen og kompetansen vill gi meg mer en en til to karakterer opp i snitt, men i tillegg suger det å se på resultatene.

 

Til info ligger jeg rundt 4,2 i snitt og har som mål å ligge over C for å kvalifisere til master etterpå, dette har gått fint med unntak av ett fag og tror jeg skal klare det fint fremover også. Men helst vil jeg jo ligge over b..

 

Så hva bør en gjøre?

4,2 er en sterk B, som på mange studier er veldig bra. Jeg vet ikke hvor du har tenkt å ta master, men det er ikke så mange studier/studiesteder der det er nødvendig med A i snitt for å komme inn på master.

Mulig jeg regner feil? Med 4,2 mener jeg c+. Etter hva jeg har sett må man ha minst c for master.

 

 

 

2.5 og over er C.

(rundes av med én desimal)

 

5=A

4=B

3=C

2=D

1=E

 

Så snittet ditt er god nok for de fleste toårige masterprogram hos NTNU (Link til opptaksgrenser 2015)

 

Her er detaljer om NTNUs opptaksregler og omgjøring fra bokstav til tallkarakter, avrunding etc: 

http://www.ntnu.no/studier/opptak/master/soknad

 

Husk også at matematikk- og statistikkemner vektes dobbelt.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Husk også at matematikk- og statistikkemner vektes dobbelt.

 

 

Bare på tekniske studier.

 

 

 

trådstarter studerer ingeniør og jeg forventer at han fortsetter i samme retning :)

 

 

Det kan godt være, men jeg mener likevel det er en viktig presisering. Trådstarter har, så vidt jeg kan se, ikke i denne tråden oppgitt at det gjelder tekniske studier. Veldig mange kommer rett inn på enkelttråder gjennom Google, og da er det uheldig å basere seg på informasjon som stammer fra andre tråder uten å nevne noe om det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Jeg var nylig på intervju hvor jeg ble rangert som nr. 1 av 13. Jeg hadde ca 4,5 i snitt, men arbeidserfaring. Vet noen av de andre hadde veldig høyt snitt 5++. Det varierer sikkert fra forskjellige arbeidsgivere, men de ser mye på erfaringer og hvilken type person du er.

Vis interesse og fremstill deg selv på best mulig måte. 

Synes dette bildet fra Andreas Gravdal sier det meste.
http://66.media.tumblr.com/5c48d2f171ab1e3a8d40ac34745cc6d6/tumblr_nfjlkaSbSC1suq1qoo1_1280.jpg

Lenke til kommentar

 

Synes å huske at trådstarter hadde bakgrunn fra automasjon, hvis han da også har fagbrev så er det gull og diamanter på en ingeniør-CV.

 

Det stemmer, har fagbrev som Automatiker og jobber som service ing. tar elektro med fordypning i industriell automasjon nå :)

 

 

 

Elektro som i elkraft?

 

Hvilket masterprogram tenker du å ta, og på hvilken institusjon?

Lenke til kommentar

 

 

Synes å huske at trådstarter hadde bakgrunn fra automasjon, hvis han da også har fagbrev så er det gull og diamanter på en ingeniør-CV.

 

Det stemmer, har fagbrev som Automatiker og jobber som service ing. tar elektro med fordypning i industriell automasjon nå :)

 

 

 

Elektro som i elkraft?

 

Hvilket masterprogram tenker du å ta, og på hvilken institusjon?

 

 

Elektroingeniør, men med hovedvekt på Automasjon. 

 

Har lyst til å gå kyb eller noe annet som inneholder mye programmering. Men først må jeg komme meg igjennom bachelor så får vi se :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...