Redaksjonen. Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Kundene sliter med å logge seg inn, men banken aner ikke hvor feilen ligger Lenke til kommentar
Rain690 Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Logget inn i går, var litt problemer, men det virker mest som nettsiden ikke vil laste, mer en problemer hvilken bankid jeg brukte for å logge inn. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Om de bare hadde hatt alternativer til bankid tror jeg mange hadde blitt lykkelige. Lenke til kommentar
GOAXT8WU Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Løsning: Ansett flere "kommunikasjonssjefer". Lenke til kommentar
Polle_2 Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Byttet ut kompetansen med litt billig indisk og mistet kontrollen slik som dnb? Lenke til kommentar
fuzzy76 Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Om de bare hadde hatt alternativer til bankid tror jeg mange hadde blitt lykkelige. Konkurrerende standarder og systemer ja. Det hadde garantert gitt færre problemer, for ikke å snakke om mer brukervennlighet for brukere som allerede har veldig lav IT-forståelse. Lenke til kommentar
Tore Rosander Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Om de bare hadde hatt alternativer til bankid tror jeg mange hadde blitt lykkelige. Bank ID må vel være den tjenesten i landet som er blant de mest stabile og som fungerer bra både på desktop og mobil uten mas om apper eller tillegg. Lenke til kommentar
G Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Er det bare meg som tenker at det er noe som ikke er riktig hos Evry eller Nets? Lenke til kommentar
Tore Rosander Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Er det bare meg som tenker at det er noe som ikke er riktig hos Evry eller Nets? Har noe noensinne vært riktig hos evry? 2 Lenke til kommentar
mmm... Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Har man ikke diagnostisert, isolert og løst ett slikt problem på en uke så har man ikke tilgang på tilstrekkelig kompetanse. Her burde det sitte folk på drift, internt eller eksternt spiller ingen rolle, som er i stand til om ikke å løst alle problemer så ihvertfall diagnostisere dem på få minutter. Alle problemene med banktjenester viser klart at finanssektoren ikke lenger er bevisst det samfunnsansvaret de er tildelt. Grådighetskulturen der i gården kjenner ingen grenser og dermed er det lite håp om at det blir satt av tilstrekkelig ressurser til driftsoppgaver før staten går inn og regulerer med jernhånd. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Kan de ikke bare bytte navn til det mer fortjente Gjenstridige? Lenke til kommentar
Tore Rosander Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Har man ikke diagnostisert, isolert og løst ett slikt problem på en uke så har man ikke tilgang på tilstrekkelig kompetanse. Her burde det sitte folk på drift, internt eller eksternt spiller ingen rolle, som er i stand til om ikke å løst alle problemer så ihvertfall diagnostisere dem på få minutter. Alle problemene med banktjenester viser klart at finanssektoren ikke lenger er bevisst det samfunnsansvaret de er tildelt. Grådighetskulturen der i gården kjenner ingen grenser og dermed er det lite håp om at det blir satt av tilstrekkelig ressurser til driftsoppgaver før staten går inn og regulerer med jernhånd. Noe sier meg at du ikke har lest artikkelen.... Lenke til kommentar
mmm... Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Har man ikke diagnostisert, isolert og løst ett slikt problem på en uke så har man ikke tilgang på tilstrekkelig kompetanse. Her burde det sitte folk på drift, internt eller eksternt spiller ingen rolle, som er i stand til om ikke å løst alle problemer så ihvertfall diagnostisere dem på få minutter. Alle problemene med banktjenester viser klart at finanssektoren ikke lenger er bevisst det samfunnsansvaret de er tildelt. Grådighetskulturen der i gården kjenner ingen grenser og dermed er det lite håp om at det blir satt av tilstrekkelig ressurser til driftsoppgaver før staten går inn og regulerer med jernhånd.Noe sier meg at du ikke har lest artikkelen.... Artikkelen forteller at Gjensidig med assistanse av sine teknologileverandører Nets og Evry ikke evner å hverken løse eller en gang å diagnostisere et problem på en uke. Min konklusjon er da at aktørene til ikke besitter tilstrekkelig kompetanse. Årsaken til at jeg skylder på grådighet og uprofesjonalitet i finansbransjen er at jeg har førstehånds-erfaring som tilsier at dagens krav til profesjonalitet i IKT-miljøene i bransjen er en vits sammenliknet med situasjonen for 20-25 år siden da bransjen var strengere regulert. Lenke til kommentar
Tore Rosander Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 Har man ikke diagnostisert, isolert og løst ett slikt problem på en uke så har man ikke tilgang på tilstrekkelig kompetanse. Her burde det sitte folk på drift, internt eller eksternt spiller ingen rolle, som er i stand til om ikke å løst alle problemer så ihvertfall diagnostisere dem på få minutter. Alle problemene med banktjenester viser klart at finanssektoren ikke lenger er bevisst det samfunnsansvaret de er tildelt. Grådighetskulturen der i gården kjenner ingen grenser og dermed er det lite håp om at det blir satt av tilstrekkelig ressurser til driftsoppgaver før staten går inn og regulerer med jernhånd.Noe sier meg at du ikke har lest artikkelen.... Artikkelen forteller at Gjensidig med assistanse av sine teknologileverandører Nets og Evry ikke evner å hverken løse eller en gang å diagnostisere et problem på en uke. Min konklusjon er da at aktørene til ikke besitter tilstrekkelig kompetanse. Årsaken til at jeg skylder på grådighet og uprofesjonalitet i finansbransjen er at jeg har førstehånds-erfaring som tilsier at dagens krav til profesjonalitet i IKT-miljøene i bransjen er en vits sammenliknet med situasjonen for 20-25 år siden da bransjen var strengere regulert. Det står jo tydelig at de vet hva problemet er, men at de ikke klarer å fikse det. Så problemet er jo (ifølge artikkelen" allerede diagnostisert og isolert. Det må jo være en av de verste feilene å feilsøke også, kun noen kunder er berørte, oppsettene hos kundene er svært forskjellige, mange underleverandører (som påstår at feilen ikke er hos dem selvsagt) osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå