Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har drevet og testet litt ut en 14mm i det siste, og jeg ser at bildet blir litt forvrengt i kantene. Det ser slik ut på låven din her også, det blir litt pussmerkelig liksom. Jeg vet ikke om det lar seg gjøre å rette opp dette i et redigeringsprogram kanskje?

Ellers er det jo et utrolig smashing bilde da! Nydelig lys i kornåkeren! :D

Lenke til kommentar

Spesiell vinkling, og detaljene i åkeren (i forgrunn) skaper en egen "dramatikk" i bildet. Tror imidlertid en liten oppretting av bygningen(e) i Photoshop eller annet fotoprogram ville vært en fordel. Forvrengningen her blir kanskje litt for påtagelig.

Mvh Ragnar

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Et flott landskapsbilde med fin komposisjon og fin fargepalett samt nydelig lys .

Skarpt og med masse fine detaljer .

Det lar seg rette opp , det en skal være oppmerksom ved oppretting er å ha rom nok rundt motivet ellers er det fare for at mye av det forsvinner under opprettingen .

I tillegg er det sjanser for å få forvrengninger i bildet ved kraftig fallende linjer .

Mvh

Alec

Lenke til kommentar

Takk for fine kommentarer...men irritierende med den låven ja:) For ha som mål å lære meg nok Photoshop til å rette distortion. Synes det er såpass behagelig å jobbe bare i Lightroom med nik plugins, men ser at det har sine mangler innimellomg

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...