odargofot Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 låve Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Jeg har drevet og testet litt ut en 14mm i det siste, og jeg ser at bildet blir litt forvrengt i kantene. Det ser slik ut på låven din her også, det blir litt pussmerkelig liksom. Jeg vet ikke om det lar seg gjøre å rette opp dette i et redigeringsprogram kanskje? Ellers er det jo et utrolig smashing bilde da! Nydelig lys i kornåkeren! Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Spesiell vinkling, og detaljene i åkeren (i forgrunn) skaper en egen "dramatikk" i bildet. Tror imidlertid en liten oppretting av bygningen(e) i Photoshop eller annet fotoprogram ville vært en fordel. Forvrengningen her blir kanskje litt for påtagelig. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
odargofot Skrevet 24. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2016 Dere har nok rett i at låven er påtakelig skeiv ja...Utfordring med arkitektur med 14 mm. Kanskje på tide å begynne med photoshop Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Ett kjempestilig bilde med flott koloritt. Som nevnt, litt synd med fortegningen på Låven. PS har noe som heter Correct Camera Distortion, som fikser den slags i en fei Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Et flott landskapsbilde med fin komposisjon og fin fargepalett samt nydelig lys . Skarpt og med masse fine detaljer . Det lar seg rette opp , det en skal være oppmerksom ved oppretting er å ha rom nok rundt motivet ellers er det fare for at mye av det forsvinner under opprettingen . I tillegg er det sjanser for å få forvrengninger i bildet ved kraftig fallende linjer . Mvh Alec Lenke til kommentar
odargofot Skrevet 24. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2016 Takk for fine kommentarer...men irritierende med den låven ja:) For ha som mål å lære meg nok Photoshop til å rette distortion. Synes det er såpass behagelig å jobbe bare i Lightroom med nik plugins, men ser at det har sine mangler innimellomg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg