Karl Martin Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 (endret) Hei Jeg skal kjøpe minne som skal brukes med en 6850k, men ram er ikke min sterkeste side. CPU vil bli overklokket. Hvilken hastighet skal jeg går for? Pris er ikke veldig relevant Maskinen vil bli brukt til en dek spilling og resten av tiden på World community grid Endret 24. juni 2016 av Karl Martin Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Hei Jeg skal kjøpe minne som skal brukes med en 6850k, men ram er ikke min sterkeste side. CPU vil bli overklokket. Hvilken hastighet skal jeg går for? Pris er ikke veldig relevant Maskinen vil bli brukt til en dek spilling og resten av tiden på World community grid Jeg kjøpte disse for litt siden : Corsair Vengeance LPX DDR4-3600 QC 32GB Disse er 3600 Mhz brikker. Dessverre klarer ikke minnekontrolleren den hastigheten, MEN man kan kjøre dem på 3200 Mhz og lavere timings som jeg gjør : 15-15-15-35 og da 1.35v. Synes du disse blir for dyre kan du jo kjøpe brikker som er bare binna til 3200 Mhz da. Ellers har jo Proshop flere G.Skill brikker også, men disse brikkene er høyere enn de Corsair brikkene, så kommer litt an på hvilken CPU kjøler du skal ha med tanke på plass. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Her er forresten en god Broadwell-E overklokkingsguide, riktignok mest for 6950X, men samme prinsippene gjelder : The Broadwell-E overclocking guide Lenke til kommentar
Karl Martin Skrevet 24. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2016 Her er forresten en god Broadwell-E overklokkingsguide, riktignok mest for 6950X, men samme prinsippene gjelder : The Broadwell-E overclocking guide Tusen takk. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 3200mhz cl14 eller cl15 er det enkleste, fordi da kan man sette xmp Eller gjør som meg og Betroz, sette manuelt 1 Lenke til kommentar
Karl Martin Skrevet 25. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2016 Da ble det Corsair Vengeance LPX DDR4-3600 QC 32GB Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå