En liten en, på fire tonn Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg skal ha ny LCD-skjerm og trenger tips. De største utfordringene jeg vil gi skjermen er videoredigering og bildebehandling, spill blir det lite av... Foreløpig står valget mellom Samsung Syncmaster 172T (17") og den større 193T (19"). Hvorfor bør jeg foretrekke den ene foran den andre (bortsett fra at det er fint med stor skjerm)? Er det andre skjermer jeg bør vurdere? (prisklasse <6000,-) Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=172274 Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 du bør også kikke litt på eizo sine skjermer. De har en veldig god fargegjenngivelse på sine. Samsung skjermene ligger rett bak. Har hatt en 15" eizo og bruker nå en samsung 191T. En 19" lcd i rimelig utgave har like stor oppløsning som en 17", men på en 19 blir bildet og elementene noe større. Jeg liker godt å ha ting litt stort så jeg hoppa rundt og kjøpte meg 191T for snart 1 år siden. Ingen problemer og en drøm i forhold til min gamle 3k crt skjerm. ingen pixler og selv om skjermen har nå vært i bruk og det går fint å spille på den og. husk dvi kabel når du kjøper. (går ut i fra at du har dvi utgang på skjermkortet ditt). Når du kjøper deg en 17 eller 19" så kjøp en skjerm med dvi kobling i tillegg til den analoge vanlige. På små skjermer ser en ikke så stor forskjell, men jo større skjermen er jo bedre er det å ha digitale signaler hele veien. Jeg så litt forskjell på eizo L365 som jeg hadde (15 tommers skjerm). samsungen har jeg ikke testa for der var det med en dvi kabel på 3 meter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå