magiga Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Sparer både kostnader og miljøet.Halverer mengden betong: Slik kan tunneler koste 30 millioner mindre per kilometer Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 I vår petrolium baserte verden er det rimlig å anta att reduserte kostnader har utvidet betydning. Kontrollregnes må det okke som. Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Flott. Det er slik utvikling som gir oss velstand. Innsparing i arbeidskrefter og materialer/resurser. Politikere kan sjelden øke vår velferd. Innovasjon og utvikling kan. Lenke til kommentar
Bjørn Tornes Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Hvorfor må man egentlig ha betong i taket på tunneler som går i hardt fjell? Synes ofte gamle tunneler uten slik at LANGT mindre stengt enn nye. Dog kan selvfølgelig være av andre grunner. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 Hvorfor må man egentlig ha betong i taket på tunneler som går i hardt fjell? Synes ofte gamle tunneler uten slik at LANGT mindre stengt enn nye. Dog kan selvfølgelig være av andre grunner. Er flere grunner, fjellet er som oftest ikke tett, og lekker som en sil, så normalt er å legge en membran og drenering ifjellet for å få vannet ut. en annen grunn er sikring fjell kan see dønn stablit ut, men et fjell er i konstant bevgesle og ved å bruke betong blir det "limt" sammen, slik at det ikke raser stein ned på biler/tog + ved evt, ulykker så hindrer man også det. 1 Lenke til kommentar
kyrreso Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 Hvordan er det med tidsbruk da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå