Gå til innhold

Britene går ut av EU - Hva blir konsekvensene?

Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

Det er tydelig at de ikke respekterer folkeavstemninger da. Tåpelige idioter.

Flott demokrati hvis man bare har nye stemmerunder helt til man får det resultatet man ønsker, etter å ha drevet med noen uker skremmepropaganda først.

De har litt å lære fra Hellas. Der ignorerer man bare folkeavstemningen og fortsetter som om den aldri fant sted. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott demokrati hvis man bare har nye stemmerunder helt til man får det resultatet man ønsker, etter å ha drevet med noen uker skremmepropaganda først.

Vel, hva forventer du fra progressive/regressive drittunger som tror at EU er perfekt og eneste veien for Britannia?

Med en gang de ikke får viljen sin oppfører de seg som unger. Patetisk.

La dem furte sier jeg bare.

Endret av Yakamaru
  • Liker 5
Lenke til kommentar

^ Ikke bare volum, men kultur og samfunn.

Når du har to eller flere typer kulturer, samfunner, ideologier og sosiale normer møter hverandre vil det bli konflikter. Uten tvil.

Og hvis du kritiserer så blir du kalt alt fra fascist til rasist. Dog er litt merkelig å bli kalt en rasist når Islam og muslimer ikke er en rase..

Endret av Yakamaru
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, hva forventer du fra progressive/regressive drittunger som tror at EU er perfekt og eneste veien for Britannia?

Med en gang de ikke får viljen sin oppfører de seg som unger. Patetisk.

I prinsippet helt enig, men i dette tilfellet så kan det virke som at folket har blitt forledet av populisme i form av Farage`s løgner.

Så om premissene for brexit ikke var riktige her, eller agendaen ærlig, så kan jeg skjønne at man vil ha en ny runde for å forsikre seg om at dette faktisk er folkets dom og at landet følger folkets vilje.

Personlig så ønsker jeg bare ett det beste for Norge, om det vil være Brexit eller ei er foreløpig litt vanskelig å si så stiller meg foreløpig nøytral her.

• Liker 3
Lenke til kommentar

I prinsippet helt enig, men i dette tilfellet så kan det virke som at folket har blitt forledet av populisme i form av Farage`s løgner.

Så om premissene for brexit ikke var riktige her, eller agendaen ærlig, så kan jeg skjønne at man vil ha en ny runde for å forsikre seg om at dette faktisk er folkets dom og at landet følger folkets vilje.

Personlig så ønsker jeg bare ett det beste for Norge, om det vil være Brexit eller ei er foreløpig litt vanskelig å si så stiller meg foreløpig nøytral her.

Men hele poenget er jo at de får stemme selv, samme hva slags innflytelse politikere har på dem på begge sider. Man får jo ikke noe mer demokratisk enn dette.

Er det mer riktig med omvalg siden noen har ombestemt seg etter at pro-EU politikere har hatt sin innflytelse på dem istedenfor?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men hele poenget er jo at de får stemme selv, samme hva slags innflytelse politikere har på dem på begge sider. Man får jo ikke noe mer demokratisk enn dette.

Er det mer riktig med omvalg siden noen har ombestemt seg etter at pro-EU politikere har hatt sin innflytelse på dem istedenfor?

Nei, kjenner at ett omvalg nå umiddelbart etter forrige må begrunnes med mer enn bare noen overivrige populistiske politikeres feilaktige utsagn. Det må vel i det minste bli bevist at fakta har blitt fordekt eller har blitt unnlatt offentligheten med overlegg før man kan legitimere nyvalg.

Lenke til kommentar

Over en million har visstnok signert en petition for en ny stemmerunde allerede. Mulig siste ord ikke er sagt enda, hvem vet.

Artig hvor mange har sett klage over "the tyranny of the majority", mens de krever en ny stemmerunde. Flertallets tyranni er forferdelige greier... med mindre flertallet er enige med meg!

Hvis det var et svar til meg, så ser jeg ikke helt hva du prøver å si til meg, eller hvorfor.

Lenke til kommentar

Over en million har visstnok signert en petition for en ny stemmerunde allerede. Mulig siste ord ikke er sagt enda, hvem vet.

Artig hvor mange har sett klage over "the tyranny of the majority", mens de krever en ny stemmerunde. Flertallets tyranni er forferdelige greier... med mindre flertallet er enige med meg!

Hvis det var et svar til meg, så ser jeg ikke helt hva du prøver å si til meg, eller hvorfor.

Tviler veldig at det var et svar til deg, men mer rettet mot petitionen som ble laget.

Lenke til kommentar

Tviler veldig at det var et svar til deg, men mer rettet mot petitionen som ble laget.

Heller i den retningen jeg også. Bare nysgjerrig siden dette var andre gang fra samme person i denne tråden. 

Lenke til kommentar

De har litt å lære fra Hellas. Der ignorerer man bare folkeavstemningen og fortsetter som om den aldri fant sted. :)

De har lært mye av Hellas. Bl.a. at bare visse privilegerte grupper har rett til å stemme. Sånn sett er jo utmeldingen faktisk mindretallets avgjørelse, og ikke flertallets.

Lenke til kommentar

Da er det bare å vente på neste negative EU-sak, så roer Brexit seg:

Tyrkia medlem, en finner at familiene til politikere sør og øst for alpene tjener godt på å smugle folk til trygde-systemene i nord-europa? Sine egne land bruker de bare til transit :-)

'

Annet mulig negativt fra EU?  Euro-krise?

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Får nesten håpe at Dagbladet ikke har rett her.. men må si meg enig i at det virker fint lite gjennomtenkt dette:

"Det er ting som tyder på at sjokket og frykten EU-tilhengere mente å se i Boris Johnsons ansikt etter Brexit-seieren, ikke var skadefro ønsketenkning. Boris og resten av ut-kampanjen har de siste dagene avslørt at de virkelig ikke hadde en anelse om hva som skulle skje hvis de vant.

Det er ingen plan. De har ikke en gang skriblet ned noe på en serviett i en pub. Spurt om hva nå, er det absolutt ingen svar annet enn Oxford-mesterskap i roing.

Allerede har de måttet innrømme at helt sentrale valgløfter om konsekvensene av en utmelding var totalt villedende; både når det gjelder økonomi og migrasjon. Velgere som hadde legitime bekymringer for økende klasseskiller, arbeidsledighet, velferdskutt og sosial dumping, våknet opp til å høre at; eh, det der vil nok ikke endre seg likevel utenfor EU. Ikke en tøddel. Det vil ikke bli flere jobber, færre innvandrere, mer penger. Men vi vil ha selvstyre. Vel, på en måte."

http://www.dagbladet.no/kultur/klovnen-boris-vant-avstemningen-i-storbritannia-ikke-publikum/60254033

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...