Gå til innhold

Britene går ut av EU - Hva blir konsekvensene?


Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

På den annen side mangler unge ofte politisk erfaring, en større samfunnsforståelse og historisk kontekst.

 

Jeg vil hvertfall ikke at min generasjon som elsker Justin Bieber og boybands osv. skulle bestemme alene.

Som mann i 20-åra vil jeg si, har du egentlig hørt det nye til Justin Bieber? Og nei, jeg er ikke ironisk.

 

(Alt i alt er jeg imidlertid glad resultatet ble å forlate unionen. Det hadde definitivt ikke vært noe bedre om man fortsatte britisk medlemskap med knapt flertall. Særlig etter siste tids hendelser med storstilt migrasjon fra den tredje verden under påskudd av å være en rettighet for alle som bor der har fremvist Unionens aller verste sider. Leflingen med Tyrkia ble for mye for meg også.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler at det var ideologisk og moralsk riktig å gå ut av EU med tanke på egen suverenitet og selvstyre, men økonomisk så kan det vel på kort sikt nærme seg katastrofisk og tror det vil degenerere forskjellige aspekter av det Engelske samfunnet i lang tid framover. Tror nok ikke de kan vente seg en lett forhandlingspartner i EU etter dette.

 

Men det hele blir jo litt vanskelig å kritisere for oss som var/er nei til EU med tanke på Norge her selv...., men for EU`s del så hadde Norges bidrag til unionen vært en fjert i motvind i forhold til Storbrittania`s, så klart dette også vil få helt andre ringvirkninger. 

 

To be continued :)

Lenke til kommentar

 

Tror ikke vi skal bekymre oss for pensjonsfondet riktig enda, det stiger stabilt med 1 milliard pr 3-5 sekund.

Når den norske krona svekkes øker antallet milliarder i oljefondet, det betyr selvsagt ikke at vi blir rikere.

 

 

Vel, ikke før vi eventuelt realiserer gevinsten nei. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935

Blant folk i alderen 18-35 var det flertall for å bli. I et ekte demokrati kan man kanskje spørre seg om ikke en stemme ved et slikt valg burde telle mer jo yngre man er. Har du statistisk sett ett år igjen å leve bør ikke stemmen din telle like mye som en 18-åring som har igjen 62.

Ja, og kanskje stemmene til lav IQ ungdommer burde telle dobbelt som høg IQ eldre. Faktum er at til eldre du er, til høyere IQ har du.

Lenke til kommentar

 

Blant folk i alderen 18-35 var det flertall for å bli. I et ekte demokrati kan man kanskje spørre seg om ikke en stemme ved et slikt valg burde telle mer jo yngre man er. Har du statistisk sett ett år igjen å leve bør ikke stemmen din telle like mye som en 18-åring som har igjen 62.

Ja, og kanskje stemmene til lav IQ ungdommer burde telle dobbelt som høg IQ eldre. Faktum er at til eldre du er, til høyere IQ har du.

 

 

Kilder TAKK. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935

Nå er Putin fornøyd, forresten hvor mye har pensjonsfondet blitt tappet for pga. Brexit?

 

Hvorfor skulle han det? Han er redd for NATO i alle fall, ikke EU. Så for øvrig, trenger ikke Putin å være vår fiende.

Lenke til kommentar

 

 

Vel, ikke før vi eventuelt realiserer gevinsten nei. 

Da tror jeg du har misforstått litt. Dersom oljefondets tilsynelatende verdi øker i antall norske milliarder fordi krona svekkes betyr ikke det at vi blir rikere, da kunne vi bare gjort den norske krona verdiløs og blitt styrtrike da? Det er bare det samme som skjer ved inflasjon. Du er ikke rik fordi du har 100 milliarder norske kroner dersom det koster 50 milliarder for et brød.

Endret av coffeee
Lenke til kommentar

Ja, og kanskje stemmene til lav IQ ungdommer burde telle dobbelt som høg IQ eldre. Faktum er at til eldre du er, til høyere IQ har du.

Faktum er at fra du fyller 35 år så svekkes dine kognitive evner. I praksis begynner du å visne fra ovenfra og ned, fordi din misjon anses utført. Naturen forsøker nå å bli kvitt deg, denne utviklingen bremses imidlertid av medikamenter og operasjoner og man holder det statistisk sett gående i ca. 45 år.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935

 

 

Blant folk i alderen 18-35 var det flertall for å bli. I et ekte demokrati kan man kanskje spørre seg om ikke en stemme ved et slikt valg burde telle mer jo yngre man er. Har du statistisk sett ett år igjen å leve bør ikke stemmen din telle like mye som en 18-åring som har igjen 62.

 

Ja, og kanskje stemmene til lav IQ ungdommer burde telle dobbelt som høg IQ eldre. Faktum er at til eldre du er, til høyere IQ har du.

 

Kilder TAKK.

Det er min mening i alle fall. Visdom har de i alle fall nok av.

Lenke til kommentar

Blant folk i alderen 18-35 var det flertall for å bli. I et ekte demokrati kan man kanskje spørre seg om ikke en stemme ved et slikt valg burde telle mer jo yngre man er. Har du statistisk sett ett år igjen å leve bør ikke stemmen din telle like mye som en 18-åring som har igjen 62.

 

Men eldre folk har mye mer erfaring og har bidratt mer til landet i form av skatt, derfor burde deres stemme telle mer.

Lenke til kommentar

 

Blant folk i alderen 18-35 var det flertall for å bli. I et ekte demokrati kan man kanskje spørre seg om ikke en stemme ved et slikt valg burde telle mer jo yngre man er. Har du statistisk sett ett år igjen å leve bør ikke stemmen din telle like mye som en 18-åring som har igjen 62.

På den annen side mangler unge ofte politisk erfaring, en større samfunnsforståelse og historisk kontekst.

 

Jeg vil hvertfall ikke at min generasjon som elsker Justin Bieber og boybands osv. skulle bestemme alene.

 

 

Det mangler den eldre generasjonen i like stor grad. Den unge generasjonen evner iallefall å innhente uavhengig informasjon fra internett. Den eldre generasjonen har blitt løyet til i alt for mange år (De i 60 årene har veldig mange misoppfatninger om alt og alle, fordi de ble fortalt at "sånn er det bare" i mange år), og de hører på hva andre sier istedenfor å finne ut selv i mye større grad en yngre. De har rett og slett mye lettere for å bli direkte påvirket av hva politikerne sier, og faktasjekker ingenting.

 

Min personlige erfaring er at spesielt lavt utdannede personer over 60 tror på en del ting som jeg finner helt hinsides at de enda tror på. Ting som henger igjen i bevisstheten deres fra 70, 80 og 90 tallet, men som enten er blitt endret siden da eller har falt helt bort på grunn av manglende rot i virkeligheten. Du kan garantere at det henger igjen en haug med politisk indoktrinering også.

 

Den voksne generasjonen i UK, burde ha spurt barna sine hva de skal stemme og så stemme det samme.

Endret av Galen Absalom
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Vel, ikke før vi eventuelt realiserer gevinsten nei. 

Da tror jeg du har misforstått litt. Dersom oljefondets tilsynelatende verdi øker i antall norske milliarder fordi krona svekkes betyr ikke det at vi blir rikere, da kunne vi bare gjort den norske krona verdiløs og blitt styrtrike da? Det er bare det samme som skjer ved inflasjon. Du er ikke rik fordi du har 100 milliarder norske kroner dersom det koster 50 milliarder for et brød.

 

 

Nå er det forskjell på å realisere gevinst og på og overfløde ett marked med penger. 

 

Det er litt som å si at det ikke finnes noe i mellom 0 og 100. Dersom du ved svakere krone får en milliard mer utav oljefondet og tar ut den milliarden har du en millard som i det store bilde ikke skaper inflasjon. 

 

Gud bevare meg vel. 

Lenke til kommentar

Blant folk i alderen 18-35 var det flertall for å bli. I et ekte demokrati kan man kanskje spørre seg om ikke en stemme ved et slikt valg burde telle mer jo yngre man er. Har du statistisk sett ett år igjen å leve bør ikke stemmen din telle like mye som en 18-åring som har igjen 62.

 

Hvorfor ikke utvide stemmeretten til nyfødte babyer i samme slengen, de har tross alt lengst å leve?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...