Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Når gutter prioriterer byen fremfor deg?

Anbefalte innlegg

Jeg har holdt på med en fyr en god stund nå, man kan vel si at vi er kjærester. For noen uker siden åpnet jeg opp, og fortalte om ett overgrep som jeg ble utsatt for i 2015. Ettersom jeg kan bli litt nedfor til tider, var det på sin plass å fortelle han om dette. Denne uken har jeg vært veldig forkjølet, så vi avlyste ett vors vi skulle ha hos oss. Jeg har også følt meg litt nedfor, gamle minner fra ifjor som kom opp tror jeg. Istad spurte han om jeg skulle ut i helgen, jeg svarte så klart nei ettersom jeg fortsatt er syk. Når jeg spurte tilbake, så svarte han; ja, sikkert en tur ut med gutta. Jeg ble så klart skuffet, sur og holdt kjeft resten av kvelden. Han kom innom rommet mitt før leggetid og spurte om jeg var sur/lei meg. Jeg sa vi kunne prate om det senere. Spørsmålet er, er jeg en egostisk drittkjerring som gjerne vil tilbringe litt kvalitetstid på lørdag med han? Ble faktisk rimelig irritert når han sa at han skulle ut. Han er jo ute nesten hver helg uansett, og jeg lar han gjøre akkurat som han vil hele tiden. Jeg er bare veldig nedfor om dagen, og kunne virkelig trengt han.. Hva tenker dere? Klarer gutter å ta sånne hint? Merker på meg at om han drar ut på lørdag, kommer jeg til å være skuffet i en lang tid fremover. Ja, jeg kan vel henge med venniner. Men det er ikke det samme. Halvparten av dem vil vel ut på byen uansett...

Poenget mitt er vel at jeg er mest skuffet. Nettopp fortalt en av mine dypeste "hemmeligheter", også prioriterer han byen med gutta. Eller klarer ikke gutter å tenke så langt? Må jeg verbalt fortelle han hva som foregår? Gutter kan være treige til sinns

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han blir gammel og grå, om dere er seriøs har dere resten av livet sammens.. Fra et manns synspunkt er det vel på det rette å nyte litt ungdomslivet så lenge man har det.. Om 50år, er det bare deg... Og jeg synest nesten synd på ham om du stresser allerde...

Og når det gjelder hint, så forstår han det nok utmerket.. Men det provoserer mer en det helper.. Vi menn forstår mer en dere damer tror, vi velger å late som vi ikke forstår det for å gjøre det vi ønsker... Derimot om dere åper kjeften og kommuniserer med ord, kan vi faktisk høre litt etter.. Noen "hmpf" her og der er bare irriterende..

Lenke til kommentar

Å bli skuffet og sint er greit nok, men å bli skuffet, sint OG holde kjeft om det istedet for å si det rett ut er det aller, aller, aller mest idiotiske man kan gjøre.  Og samtidig akkurat det de aller fleste kvinner gjør (per min erfaring).

Unge menn er rent generelt ikke særlig dype og ettertenksomme vesener og de er definitivt ikke tankelesere.  Valget står altså mellom å overkomme den kvinnelige ryggmargsrefleksen og faktisk si både at du er sint og hvorfor du er sint, eller innfinne deg med at dette er ting du vil oppleve igjen og igjen opp gjennom årene.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Om han drar ut nesten hver helg, og du ikke hadde kommunisert at du ønsket selskap hjemme, så bør du ikke bli hverken skuffet eller overrasket om han dro ut også denne helga. Det sier jo nesten seg selv.

Jobb med kommunikasjon. Ikke forvent at han vet hva du tenker. Det sier også seg selv.

Endret av Løgn
Lenke til kommentar

Spørsmålet er, er jeg en egostisk drittkjerring som gjerne vil tilbringe litt kvalitetstid på lørdag med han? Ble faktisk rimelig irritert når han sa at han skulle ut. Han er jo ute nesten hver helg uansett, og jeg lar han gjøre akkurat som han vil hele tiden. Jeg er bare veldig nedfor om dagen, og kunne virkelig trengt han.. Hva tenker dere? Klarer gutter å ta sånne hint?

Det er ikke urimelig på noe vis å forvente at han tok hintet og ble hjemme sammen med deg. Ingen gutter går på byen om det ikke er damer der, så du kan tenke deg hva gutta driver med. Seriøst, se deg om: Er det mange etablerte kvinner og menn ute på byen? Få innrømmer det, men det motsatte kjønn er den viktigste grunnen til utelivet. Når man kommer i fast forhold og er fornøyd med sitt valg, blir utelivet mindre og mindre forlokkende.

Kan det være at det er din lille hemmelighet at dere er kjærester, som han ikke aner noe om?

Og når det gjelder hint, så forstår han det nok utmerket.. Men det provoserer mer en det helper.. Vi menn forstår mer en dere damer tror, vi velger å late som vi ikke forstår det for å gjøre det vi ønsker...

Sånn oppfatter jeg verden, også. Det at menn ikke tar hint, er en feministisk greie hvor de forsøker å fremstille mannen som primitiv. Mange kvinner og menn har gått på limpinnen, og dermed forkludret kommunikasjonen kjønnene imellom.

Lenke til kommentar

Og når det gjelder hint, så forstår han det nok utmerket.. Men det provoserer mer en det helper.. Vi menn forstår mer en dere damer tror, vi velger å late som vi ikke forstår det for å gjøre det vi ønsker...

Sånn oppfatter jeg verden, også. Det at menn ikke tar hint, er en feministisk greie hvor de forsøker å fremstille mannen som primitiv. Mange kvinner og menn har gått på limpinnen, og dermed forkludret kommunikasjonen kjønnene imellom.

Noen av oss er så primitive, og trives godt med det, damer kan lære nye ting og etter noen år så lærer damene å kommunisere på fornuftige måter.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Han er ikke tankeleser, så du må snakke med han. Ellers, hvordan i alle dager skal han vise sympati med deg ved å være hjemme én kveld? Det du øsnker fra han er noe helt annet som strekker seg over mye lenger tid og er mye mer subtilt. Du stormer i vannglass.

Lenke til kommentar

Poenget mitt er vel at jeg er mest skuffet. Nettopp fortalt en av mine dypeste "hemmeligheter", også prioriterer han byen med gutta. Eller klarer ikke gutter å tenke så langt? Må jeg verbalt fortelle han hva som foregår? Gutter kan være treige til sinns

Han kommer og spør deg, men du vil snakke om det senere.

På meg høres det ut som du prøver å legge skylden på ikke-fungerende kommunikasjon på gutten(e).

Det er to personer vanligvis i et forhold - hvis dere er oppfattet som kjærester fra begge parter.

Lenke til kommentar

Å bli skuffet og sint er greit nok, men å bli skuffet, sint OG holde kjeft om det istedet for å si det rett ut er det aller, aller, aller mest idiotiske man kan gjøre.  Og samtidig akkurat det de aller fleste kvinner gjør (per min erfaring).

Unge menn er rent generelt ikke særlig dype og ettertenksomme vesener og de er definitivt ikke tankelesere.  Valget står altså mellom å overkomme den kvinnelige ryggmargsrefleksen og faktisk si både at du er sint og hvorfor du er sint, eller innfinne deg med at dette er ting du vil oppleve igjen og igjen opp gjennom årene.

Støttes. Hans tanker eller forståelsesevner kan ingen her i tråden vite noe om, men du bør i alle fall la han vite eksplisitt hvilke behov du har.

Jeg har opplevd at unge mennesker ofte tar for gitt hvordan forhold (og det meste annet egentlig) fungerer. Problemet er at de ikke er enige med hverandre hva som er gitt og ikke. Snakk med hverandre. Du kan forvente at han tar mye hensyn til deg, men han har selvsagt også noen behov som ikke bare dreier seg om deres forhold. Her er det ingen fasit, men om dere tar utgangspunkt i hverandres behov, så burde det være et godt utgangspunkt.

P.S. Ikke kall deg selv drittkjerring ;)

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...