AnonymDiskusjon Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Dersom en venn tar kontakt, og spør om man kan finne på noe, også sier jeg at jeg kan ikke skrive nå. Har migrene i kveld, og må sove. Svaret tilbake blir: Godnatt... uten noe god bedring... Er ikke det ganske uhøflig oppførsel? hva tenker dere? Altså nå snakker jeg generellt om folkeskikk. Greit: vedkommende tenkte seg gjerne ikke om, men jeg føler det er litt egosentrisk og ikke skrive god bedring Anonymous poster hash: 642e0...cea Lenke til kommentar
LineMalen Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Dersom en venn tar kontakt, og spør om man kan finne på noe, også sier jeg at jeg kan ikke skrive nå. Har migrene i kveld, og må sove. Svaret tilbake blir: Godnatt... uten noe god bedring... Er ikke det ganske uhøflig oppførsel? hva tenker dere? Altså nå snakker jeg generellt om folkeskikk. Greit: vedkommende tenkte seg gjerne ikke om, men jeg føler det er litt egosentrisk og ikke skrive god bedring Anonymous poster hash: 642e0...cea Altså meg som skriver innlegget. Skulle ikke være anonymt Lenke til kommentar
afterall Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Tror kanskje du overreagerer litt.Et 'god bedring' er nok hyggelig å få, men for min del faller det nødvendigvis ikke inn under folkeskikk. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg EternalSunshine Skrevet 23. juni 2016 Populært innlegg Del Skrevet 23. juni 2016 Min første tanke er at det bare er damer som klarer å problematisere en slik melding. 32 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Nei. Jeg mener at det ikke er uhøflig oppførsel. Det hadde vært uhøflig med svar som: * Ja, men kom igjen, da! * Ikke vær så kjip! * Du bruker det bare som unnskyldning. Du har bare godt av å lette på ræven. * Ikke tull, det blir sikkert bedre om vi finner på noe! * Vel, det er din egen feil, fordi du spiser så usunt. * Sånn går det når man ikke trener. Kom deg ut å få litt sol og frisk luft! * "Vondt i hodet," javel, liker du meg ikke? * Jeg hørte om dette vidundermiddelet til 500 kroner for 30 tabletter. Det inneholder fluesopp og pepper. * Du må ikke la sykdommen styre deg. * Du må ikke legge deg ned og dyrke sorgen. 2 Lenke til kommentar
LineMalen Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 (endret) Nei. Jeg mener at det ikke er uhøflig oppførsel. Det hadde vært uhøflig med svar som: * Ja, men kom igjen, da! * Ikke vær så kjip! * Du bruker det bare som unnskyldning. Du har bare godt av å lette på ræven. * Ikke tull, det blir sikkert bedre om vi finner på noe! * Vel, det er din egen feil, fordi du spiser så usunt. * Sånn går det når man ikke trener. Kom deg ut å få litt sol og frisk luft! * "Vondt i hodet," javel, liker du meg ikke? * Jeg hørte om dette vidundermiddelet til 500 kroner for 30 tabletter. Det inneholder fluesopp og pepper. * Du må ikke la sykdommen styre deg. * Du må ikke legge deg ned og dyrke sorgen. Er faktisk litt enig i at det var gjerne ikke så ille. Var bare meg som lå med trykkende hodepine over øynene , og som et bånd over pannen, og så kom det en melding inn, og jeg var vel litt på hugget.... Haha... den personen som kontaktet meg kan virke litt egoistisk, og dermed så ble jeg litt kritisk. Jeg kom på en sak. Jeg husker en gang selv da jeg trodde at en fyr brukte migrene som unnskyldning for å ikke ville prate med meg. Og så ble jeg sur og skrev det... Det der er bare en unnskyldning. Men den gangen hadde jeg god grunn til å tro det for han skrev mye dumt selv i forkant som gjorde meg usikker. Men okey. Jeg var vel litt i det sensitive hjørnet når jeg har mensen og dundrende hodepine, og leser en melding og bare et godnatt. Har tatt en paracet nå og er på bedring Men enig med det du skriver der. . Men utrolig hva vi mennesker kan henge oss opp i av småting. Også husker jeg en gang jeg sendte et bilde til en person, og personen sa ingenting om bildet. Jeg sa: hva? har du fått bildet? Ja, fikk jeg som svar. Likte du det ikke? Joda... Men skal du ikke takke da sa jeg.. Da var svaret takk . Hahaha ! Endret 23. juni 2016 av LineMalen Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 (endret) Høflighetsfraser kan også skape avstand mellom folk. Det er noe formelt over det, som gjør at mennesker som står hverandre nær ofte ikke sier slikt. I nære forhold ligger det liksom i kortene uansett at man ønsker det beste for hverandre. Et annet eksempel er hilsning. Det er høflig å håndhilse på folk. Men håndhilser du på nære venner? Søsken og foreldre? Virkelig nære mennesker trenger ingen "innledning", de hopper til og med over "hei" og går rett på. Endret 23. juni 2016 av Horten Market 4 Lenke til kommentar
LineMalen Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Høflighetsfraser kan også skape avstand mellom folk. Det er noe formelt over det, som gjør at mennesker som står hverandre nær ofte ikke sier slikt. I nære forhold ligger det liksom i kortene uansett at man ønsker det beste for hverandre. Et annet eksempel er hilsning. Det er høflig å håndhilse på folk. Men håndhilser du på nære venner? Søsken og foreldre? Virkelig nære mennesker trenger ingen "innledning", de hopper til og med over "hei" og går rett på. Jeg er oppdradd med at vi aldri skal banne, og at vi skal vise høflighet og takke og tenke på andre mennesker. Og det ligger litt i at man skal si takk, eller at man skal si god bedring osv. Men er nok ikke alltid at jeg har vært så høflig selv, så forstår ikke hva jeg hengte meg opp i. . Men høflighet er en fin maner. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Forstår jeg det riktig som at det ikke stod noe som helst om god bedring? Da sier jeg det jeg har sagt før, du har et for stort behov for bekreftelse. Utover det så vet vi for lite om den jevne tonen dere i mellom til å utbrodere noe mer enn som så. Lenke til kommentar
LineMalen Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Forstår jeg det riktig som at det ikke stod noe som helst om god bedring? Da sier jeg det jeg har sagt før, du har et for stort behov for bekreftelse. Utover det så vet vi for lite om den jevne tonen dere i mellom til å utbrodere noe mer enn som så. Okey så du mener at jeg har et stort behov for bekreftelse som gjør at jeg reagerer på sånne ting. Okey... men men jeg var ikke ute etter bekreftelse i denne sammenheng Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Forstår jeg det riktig som at det ikke stod noe som helst om god bedring? Da sier jeg det jeg har sagt før, du har et for stort behov for bekreftelse. Utover det så vet vi for lite om den jevne tonen dere i mellom til å utbrodere noe mer enn som så. Okey så du mener at jeg har et stort behov for bekreftelse som gjør at jeg reagerer på sånne ting. Okey... men men jeg var ikke ute etter bekreftelse i denne sammenheng Jo, når du reagerer på at det mangler god bedring, da reagerer du på at han ikke så deg og brydde seg om deg. Lenke til kommentar
LineMalen Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 (endret) Forstår jeg det riktig som at det ikke stod noe som helst om god bedring? Da sier jeg det jeg har sagt før, du har et for stort behov for bekreftelse. Utover det så vet vi for lite om den jevne tonen dere i mellom til å utbrodere noe mer enn som så. Okey så du mener at jeg har et stort behov for bekreftelse som gjør at jeg reagerer på sånne ting. Okey... men men jeg var ikke ute etter bekreftelse i denne sammenheng Jo, når du reagerer på at det mangler god bedring, da reagerer du på at han ikke så deg og brydde seg om deg. Jeg vet at den fyren er interessert i meg. Men jeg er ikke klar for noe, og det vet han. Nei det var ikke et behov for en bekreftelse. Sorry men du tar feil. Jeg var bare ute etter å prikke på feil med folk. Og det hadde ikke noe med en bekreftelse å gjøre. Greit at jeg har mange som sier at de er interesserte i meg, men jeg går ikke rundt å forsøker å få dem til å gi meg bekreftelser. Forstår ikke hvorfor de er ute etter meg. Jeg har tatt pause fra dating. Så sorry : null bekreftelsesbehov! Endret 23. juni 2016 av LineMalen Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Min første tanke er at det bare er damer som klarer å problematisere en slik melding. Heldigvis går det an å tenke om igjen. 2 Lenke til kommentar
LineMalen Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 (endret) Min første tanke er at det bare er damer som klarer å problematisere en slik melding. Heldigvis går det an å tenke om igjen. Jeg er dame og feminin Men tenkte om igjen... hehe. Den forsto du! Vi reagerer alle feil, og gjør alle feil iblant. Denne tråden viser bare en del av hvor "hårsåre" vi kan være. Men faktisk: jeg tok det ikke innover meg at han bare skrev godnatt. Men jeg var bare bevisst ute etter å prikke på feil med folk i det han tok kontakt. Fy meg hahaha Endret 23. juni 2016 av LineMalen Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 (endret) Jeg ville nok også forventet et "god bedring" og ville sett det som selvfølge å henge på et slikt selv. Men som det sies over så kan ikke spørsmålet besvares uten å vite mer om hvilken tone dere har dere imellom til vanlig. Forøvrig er jeg verken en dame eller videre feminin. Endret 23. juni 2016 av Belfaborac 1 Lenke til kommentar
LineMalen Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 For å si det sånn så har jeg datet den mannen for flere år siden. Jeg fortalte han at jeg kun vil være venner. Han ønsker å være venner. Og skriver til meg iblant og spør om å finne på noe. Jeg føler det kan bli galt for han bringer hele tiden inn på banen at han er fortsatt forelsket i meg. Jeg har da forklart at han vet at jeg kun kan være venner. Da sier han at det aksepterer han og vet. Nå spurte han om jeg kunne gå på treningstur med han en dag. Vi har vennlig tone med hveandre men tror han egentlig er litt skuffet over at jeg ikke ønsker å date eller ha forhold. Jeg er nok litt etter å prikke på han derfor reagerte jeg på at jeg følte at han virker slik jeg tenkte litt mer ute etter meg som en gjenstand til sin egen nytte. Og derfor så prikket jeg på den der: god bedring saken. Ja mener at det er høflig og pen folkeskikk å skrive god bedring når noen har vondt i hodet. Akkurat som de bildene jeg sendte til en person en gang. Man forventer at de sier: takk istedet for å ikke nevne bildene. Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 (endret) Greit: vedkommende tenkte seg gjerne ikke om, men jeg føler det er litt egosentrisk og ikke skrive god bedring Det er egosentrisk å forvente mer omtanke enn tilbakemeldingen "mottatt". Det er egosentrisk fordi hele inntrykket ditt er basert på din egen antagelse om at du "fortjener mer". Endret 25. juni 2016 av Løgn 3 Lenke til kommentar
Andysowhatgg Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Hvorfor skal du forvente at mennesker skal oppføre seg slik som du ønsker? Lenke til kommentar
LineMalen Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 (endret) Hvorfor skal du forvente at mennesker skal oppføre seg slik som du ønsker? Selvfølgelig gjør jeg ikke det. Men jeg er bare vane med at man skal si "god bedring", og "takk" og være høflige. Alle jeg omgås med til vanlig er sånn. Så jeg er vel for godt vant med slik oppførsel. . Mulig er folk jeg kjenner ganske så høflige i forhold til folk flest. Jaja, sånn er det bare. Men jeg tok ikke det så ille det med den "ikke god bedringen". Synes det var verre da jeg sendte bilder til en person en gang også fikk jeg ikke takk for bildene eller høre et ord tilbake om dem. Det synes jeg virket utakknemlig, og dermed så spurte jeg vedkommende om han hadde fått bildene,.. osv. Ja vedkommende hadde fått dem. Likte du dem ikke? , skrev jeg. Jo jeg likte dem skrev han. Endret 25. juni 2016 av LineMalen Lenke til kommentar
LineMalen Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 (endret) Greit: vedkommende tenkte seg gjerne ikke om, men jeg føler det er litt egosentrisk og ikke skrive god bedring Det er egosentrisk å forvente mer omtanke enn tilbakemeldingen "mottatt". Det er egosentrisk fordi hele inntrykket ditt er basert på din egen antagelse om at du "fortjener mer". Jeg er ikke egoistisk, men jeg eier folkeskikk. Jeg og en venninne pratet om det i dag. Kom frem til at både jeg og henne har lett for å være direkte dumsnill!. Og det får man ikke alltid noe igjen for å være. Derfor så kan vi like godt være litt frekke vi og. Men noen har det ikke for seg å være frekk. Men jeg kaller det ikke frekkt og ikke si god bedring, men det er på grensen til litt lite tankefull maner. for å si det sånn. Og ja en bra vennlig opptreden er å si takk, og vise takknemlighet og være tankefull i det man sier. Min mening, men det er ikke alle som føler seg uforskammet om de ikke sier takk osv. Endret 25. juni 2016 av LineMalen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå