Gjest Slettet-HTCH2paZ Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en Outlander PHEV. I den forbindelse aner jeg ikke hvor jeg kan lade den. Selvfølgelig på vanlige ladestasjoner rundt om kring, men kan jeg f.eks. lade den hjemme i en vanlig stikkontakt?Tesla har "superladestasjoner" rundt omkring, vil disse lade Outlanderen på et blunk? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Du kan lade den hjemme rett i en vanlig stikkontakt (bør sjekke med forhandler hvor mange ampere det kreves riktignok). Du kan også lade på hurtigladere, da får du ca. 80% batteri på en halvtime. Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Tesla sine super ladere funker vel kun på tesla så de får du ikke brukt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Med 10 A stikk tar det ca 5 timer å lade helt opp hjemme (eller hvor som helst). Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en Outlander PHEV. I den forbindelse aner jeg ikke hvor jeg kan lade den. Selvfølgelig på vanlige ladestasjoner rundt om kring, men kan jeg f.eks. lade den hjemme i en vanlig stikkontakt? Tesla har "superladestasjoner" rundt omkring, vil disse lade Outlanderen på et blunk? På side 6 i brosjyren på mitsubishi.no finner du svar på alle spørsmål, bortsett fra type hurtiglader. Det er i følge wikipedia CHAdeMO. På Tesla superladere kan du selvfølgelig kun lade Tesla. Lenke til kommentar
Sebby Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Med 10 A stikk tar det ca 5 timer å lade helt opp hjemme (eller hvor som helst). Derfor er det fint å gjøre dette om natta. Laderen kobler ut når det er fullt Lenke til kommentar
magb Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Hurtiglading på hybridbiler er også ganske meningsløst. 80% på 30 min = rundt 6kw? Ladehastighet på rundt 12 kwh er ikke hurtig, og det blir veeeeldig dyrt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå