Sealine Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg og to kamerate satt i helgen på LAN hjemme hos meg. Jeg har en Telenor 704/128mb linje. Problemet var det, at kun to av oss kunne spille CS på den samme serveren, han siste kom ikke inn. Det fungerte helt fint og spille feks Wc3 som local area network game, så reouteren ser ut til og fungere fint. Jeg tror selv, at det er noen instillinger som ikke er helt riktige? Det fungerte derimot helt fint om to av oss spilte på samme serv, imens sistemann på en annen. Noen har fortalt meg at det kanskje har noe med at vi bruker samme IP Adresse og gjøre? Jeg er selv helt uproffesjonel på dette feltet, så jeg vet ingenting. Håper noen kan hjelpe meg, for dette er ikke bra nok. Mvh Petter Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 unskyld at jeg sier det, men det er utrolig lite folk svarer noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
TonyMontana Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Kansje folk gir like mykje F i CS som eg gjer. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Rates tenker jeg.. få alle til å skrive i console: cl_cmdrate 30 cl_updaterate 50 rate 7500 og prøv da.. Lenke til kommentar
sterilan Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Det var da voldsomt til tålmodighet Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg vedrørende cs. Jeg har ikke spillet. Men jeg kan bekrefte at alle har samme IP adresse sett fra internett. Dette er mulig ved hjelp av en mekanisme som kalles Network Adress Translation (NAT). Hver gang det settes ut en forbindelse fra en PC på ditt LAN endrer ruteren IP pakkens avsenderadresse og portnummer til ruterens egen IP adresse og et nytt ledig portnummer. Ruteren vil deretter mappe inkommende IP pakker til riktig PC på ditt LAN fordi den husker sammenhengen mellom det portnummeret som ble brukt mot internett og din PCs IPadresse. Kanskje har spillet en innstilling om hvilket portnummer som skal benyttes? Sjekk om det er forskjell på instillingene til de to maskinene som virker samtidig. Sjekk om den som ikke virker har samme instilling som en av de som virker. Vet ikke om dette er til noen hjelp, men lykke til. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 har spillt flere enn to fra samme ip her hos meg på lan party, men vi har da ikke spillt med samme nøkkel. hadde dere forskjellige nøkler? cs 1.5 eller 1.6 forresten? Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 (endret) Hvis det er en IP feil, det vil si at hvis du har 2 IP'er så kan ikke den Tredje man spille, Router'n blocker den siste maskinen, det du trenger er en Broadband Router fra SMI eller noe, den er på Komplett.no, den tar imot IP og lager nye til hver maskin, man kan kalle en sånn router for en Ultra Anti-Hackers. Routern er på Komplett.no. Mer Info vet ikke jeg, lan burde være veldig mulig. Du kan jo spørre om noen kamerater har en sånn Router? Endret 24. november 2003 av Cell_v14 Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Hvis det er en IP feil, det vil si at hvis du har 2 IP'er så kan ikke den Tredje man spille, Router'n blocker den siste maskinen, det du trenger er en Broadband Router fra SMI eller noe, den er på Komplett.no, den tar imot IP og lager nye til hver maskin, man kan kalle en sånn router for en Ultra Anti-Hackers.Routern er på Komplett.no. Mer Info vet ikke jeg, lan burde være veldig mulig. Du kan jo spørre om noen kamerater har en sånn Router? jeg har en belkin 4 ports router. noen erfaringer? seff hadde v iikke samme CD key Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Har hadde lignende problemeer på en 512/128 linje fra Telenor, fikk cl_flushentitypacket med bare 2 spillere og: cl_cmdrate 30, cl_updaterate 20 og rate 9999 Meget irriterende Så oppgraderte jeg til 1024/256 nå får jeg hele 2stk inn før jeg får problemer med båndbredden Får ikke flush"¤&/%("#¤ med den tredje med får 300-400ms sånn ca 20* i minuttet Hvorfor kan jeg sitte på en 700 linje fra NGT med 4stk uten problemer? Feiler Telenor?, Får full speed på ITavisen testen Noen som vet om det er forskjell på ping time på kabel og ADSL? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Har hadde lignende problemeer på en 512/128 linje fra Telenor, fikk cl_flushentitypacket med bare 2 spillere og: cl_cmdrate 30, cl_updaterate 20 og rate 9999 Meget irriterende Så oppgraderte jeg til 1024/256 nå får jeg hele 2stk inn før jeg får problemer med båndbredden Får ikke flush"¤&/%("#¤ med den tredje med får 300-400ms sånn ca 20* i minuttet Hvorfor kan jeg sitte på en 700 linje fra NGT med 4stk uten problemer? Feiler Telenor?, Får full speed på ITavisen testen Noen som vet om det er forskjell på ping time på kabel og ADSL? Kjører kvalito jeg (1024/256) og vi kan sitte 4personer på nettet å spille uten at det kommer noe ms loss osv. Kvalito bruker Telenor sine linjer Lenke til kommentar
brekyr Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 synes det er lit trist at dere ikke tenker på at dere har en råtten upstream.. hjelper ikke å få mye info når dere ikke kan sende nok info tilbake. Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Har hadde lignende problemeer på en 512/128 linje fra Telenor, fikk cl_flushentitypacket med bare 2 spillere og: cl_cmdrate 30, cl_updaterate 20 og rate 9999 Meget irriterende Så oppgraderte jeg til 1024/256 nå får jeg hele 2stk inn før jeg får problemer med båndbredden Får ikke flush"¤&/%("#¤ med den tredje med får 300-400ms sånn ca 20* i minuttet Hvorfor kan jeg sitte på en 700 linje fra NGT med 4stk uten problemer? Feiler Telenor?, Får full speed på ITavisen testen Noen som vet om det er forskjell på ping time på kabel og ADSL? så enig, så enig i løpet av kvelden tror jeg i tilleg vi datt ut av internetten 4-5 ganger, er så seriøst evig lei telenor NGT Bravo 850/284 hadde vært så seriøst perfekt linje for meg, om vi bare kunne hatt den! Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Fire kammerater + meg satt og spilte cs med 288/288 radiolink.. Lenke til kommentar
faust_ Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Noen som vet om det er forskjell på ping time på kabel og ADSL? Kabel vil ha høyere ping enn ADSL da traffikken gjerne skal gjennom resten av løkken før den når HFC-routerene. Funker omtrent på samme måten som gode gamle COAX Ethernet. Takk gud for TP Ethernet Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Noen som vet om det er forskjell på ping time på kabel og ADSL? Kabel vil ha høyere ping enn ADSL da traffikken gjerne skal gjennom resten av løkken før den når HFC-routerene. Funker omtrent på samme måten som gode gamle COAX Ethernet. Takk gud for TP Ethernet Takk du er min helt! Spørt det samme spørsmålet ca 20 ganger her, men ingen som ville svare Thnx Go NGT! lr Endret 25. november 2003 av Dasset Lenke til kommentar
rlz Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Hadde 4 buddier hos meg for en måneds tid siden på LAN, og vi spilte mye CS på nett med min Telenor 704/128 ( ). Når vi var tosammen gikk alt helt fint, god ping og alt vettu. Men så kommer tredjemann inn --> superlagg! Vi satte ned rates, men ingenting så ut til å hjelpe. Kjiiipt Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 telenor er rett og slett helt talentløst, og helt kvalitetløst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå