Skogslik Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 (endret) Jeg har en bærbar jobb pc som jeg ikke får koblet til med kabel på lengre. Ser nå at to av pinnene i nettverks inngangen er bøyd ganske mye. Regner med dette er feilen? Fungerer fint trådløst. Er det noe måte å fikse dette selv ved og åpne maskinen? Endret 23. juni 2016 av Skogslik Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 1. Bøye pinnene tilbake? (Uten å åpne maskinen.) 2. Kjøpe et USB-RJ45 adapter. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Kontakten er loddet i et kretskort. Antar den kan byttes av en kyndig tekniker. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Jepp, kan lodde på en annen, men i forhold til en normal norsk timepris så bør det være ganske viktig og en dyr maskin for at det skal være verdt det Bøye dem på plass som neb nevner fungerer stort sett så sant de ikke har fått seg en trøkk så de har løsnet fra loddepunktet. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Eventuelt kan du bare anskaffe deg en "USB Ethernet Adapter" så er gjerne problemet løst, forhåpentligvis uten større kostnader. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 23. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2016 Prøvde litt nå men ser bare verre ut, tror den er meget fucked nå. Kan jo prøve med en slik USB adapter, jobben får betale en for meg. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Funker flott med USB-adapter, koster nesten ingenting heller Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Har ikke så god erfaring med slike adaptere. Hadde et par for å ha tilkobling til flere nettverk. Ofte sluttet de å fungere, måtte reboote for å få kommunikasjon igjen. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 På enkelte maskiner (ihvertfall fra HP) er selve kontakten koblet til hovedkortet via en kabel, slik at denne kan byttes uten loddebolt. Dette er en type skade som lett oppstår dersom noen snubler i nettverkskabelen, eller drar med seg laptopen uten å plugge den ut, slik at pluggen får en sideveis bevegelse, og vrir pinnene inne i maskinen. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 24. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2016 Skaffet meg en slik USB sak nå, men må man installere den med cdn som følger med? Pcn har jo ikke cd rom.... Prøvde å bare plugge i men det skjer jo selvsagt ingenting. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Finner nok driver på produsentens hjemmeside Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå