Gå til innhold

Skal kjøpe bærbar...

Cisco

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en bærbar etter jul, men er litt i tvil om hvilken jeg skal kjøpe. Hjelp, noen...?

Vil gjerne at det skal være en Centrino-maskin.

Skal ikke bruke maskinen noe særlig til spill (bortsett fra kanskje noen gode, "gamle", feks. Carmageddon 2 og Midtown Madness), men mest til skriving, hjemmesidesnekring (Dreamweaver), leke meg med de fleste Adobe-programmene (Photoshop, Illustrator, Indesign, GoLive...), Macromedia-programmene (Dreamweaver, Flash, Freehand, Fireworks, osv.), programmer som Painter 8, Corel Designer 10 osv. og kanskje noen 3d-programmer (feks Poser 5, men dette er ikke så viktig som det andre).

Jeg har også lekt meg med tanken om å anskaffe meg et/flere musikkprogram(-mer) og lage litt musikk.

Ellers skal jeg bare bruke den til DVD og mp3-avspilling.

Vil at prisen skal ligge rundt 12000 kr, helst litt under, men jeg vet ikke hvilke spesifikasjoner en laptop trenger for å kunne bruke den til det jeg har planer om, så...

Har tenkt litt på Tundra 1555S Centrino fra PSData. Vet ikke om noen av dere har noe å si om denne.

Ellers er Fujitsu Siemens Lifebook C1110 et alternativ, men jeg er ikke helt sikker på denne.

Kan noen si noe vettugt om noen av disse, eller har noen bedre forslag?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Største problemet med de to maskinene du nevner er at de ikke koster noe i nærheten av 12k :)

Elitegroup C1300 er vel det beste alternetivet skulle jeg tro. Denne har Radeon 9000 skjermkort, slik at du får spilt litt. Den har i tillegg oppløsning på 1400x1050, stor fordel.

Skal du ha noe billigere kan du se på dell 500m, denne får du for under 11k inkl frakt. Skjermkortet på denne er imidlertid endel dårligere... Jeg har prøvd Day of Defeat (CS) på en slik, og det funker faktisk passe OK.

Knut

Lenke til kommentar

Den til 14 500,- er nok en annen maskin.

At den koster 12 195,- stemmer bra.

Ser du her, får du en oversikt.

Selv har jeg C1400 (eller G551 om du vil), og er meget godt fornøyd :-)

Støyen er nok litt høyere enn på andre Centrino-maskiner, men ikke ille høyt.

Lenke til kommentar
Største problemet med de to maskinene du nevner er at de ikke koster noe i nærheten av 12k :)

Elitegroup C1300 er vel det beste alternetivet skulle jeg tro. Denne har Radeon 9000 skjermkort, slik at du får spilt litt. Den har i tillegg oppløsning på 1400x1050, stor fordel.

Skal du ha noe billigere kan du se på dell 500m, denne får du for under 11k inkl frakt. Skjermkortet på denne er imidlertid endel dårligere... Jeg har prøvd Day of Defeat (CS) på en slik, og det funker faktisk passe OK.

Knut

hva mener du med "passe ok"?

Lenke til kommentar

Får vel nok en gang anbefale Dell 500m. Hatt min siden juni, og aldri hatt noen problemer med den. Dårlig batteri, og svakt skjermkort. Men en får hva en beteler for... Funker mer enn bra nok til CS, vil jeg påstå. Godt kjøp, absolutt!

Spør gjerne om du lurer på noe.

Lenke til kommentar
hva mener du med "passe ok"?

Bare en tungvindt måte å ordlegge seg på, som jeg er så glad i :)

Spillet går greit synes jeg, men hvis jeg påstår at det fungerer veldig bra så regner jeg med å bli arrestert av endel brukere her med ekstreme krav.

Tundra'en koster ca 12500. Står det på PSData sine sider i hvert fall.

Hmm, synes det står 13.300 på Tundra 1555s hos PSdata jeg... + litt til i frakt

K

Endret av enemigo
Lenke til kommentar
Hei, anbefalingen din virket nesten ideell jo. Den er jevnt over god altså? Hva med støyen?

Ifølge en del andre tråder her på forumet så er det konstant sus fra maskinen (green 551)... Er ikke helt stille slik som de fleste andre P-M maskinene er...

Det stemmer, som vist ved tester og andres erfaringer. Jeg har testet den i en butikk. Viften går hele tide, men ikke høyt. Likevel kan den bli plagsom i et meget stille rom, men med mindre det er meget stille er den intet problem.

Lenke til kommentar

C1110 ser grei ut den... Her har du integrert skjermkort og 1024x768 oppløsning fo ca 13k. Hvis pris er viktig for deg så får du dell 500m for under 10k inkl frakt nå. Så kan du jo hive på 25mb ram ekstra og evt. sxga+ skjerm (1400x1050) til under 12k.

Men ingen av disse er noen særlig bra spillmaskiner! Dårlig batteritid på 500m med 4cell batteri, bør ha 6cell.

K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...